videokaart problemen

Gestart door robb, 06 september 2007, 21:41:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robb

hallo ik heb problemen met mijn videokaart!

ik heb proleen met mijn xfx geforce 6800 ultra kaart
Als ik spellen speel: als fifa 2007 battlefield 2 counter strike kon ik altijd op zijn allermooiste spelen.
ik heb dit sinds 2 maanden ofzo maar heb tijd geen spellen gespeeld daardoor dus was ik het vergeten dat hij helemaal niet meer goed werkte. Sinds een maandje of 2 geleden krijg ik in mijn scherm tijdens redelijk mooie spellen groene stippen in beeld ze worden na hoelanger je speelt steeds groter. de eerste 2 minuten kan je normaal spelen daarna koen de stippen en na 5 minuten kan jen iet meer spelen want hij loopt vast.

ik heb de volgende dingen geprobeert:
- nieuwe driver
- stof vrij maken
- computer ruimte vrij gemaakt(zal er wel niets mee te maken hebben)


Han

Ik heb je mailadres verwijderd uit je bericht hierboven. Als je persé hulp via email wilt hebben dan zijn daar andere wegen voor dan je vraag plaatsen op een forum. Bij een forum is het de bedoeling dat je via vraag en antwoord een probleem probeert op te lossen én dat anderen er misschien nog iets van opsteken. Dat lukt niet als je van alles via mail gaat doen. Als je vind dat er plaatjes nodig zijn om je vraag te verduidelijken, plaats die dan hier in dit topic erbij. Houd wel rekening met de afspraken die we hier hebben t.a.v. het plaatsen van plaatjes.



Okee, terug naar je vraag.

Als het geen warmteprobleem of een driverprobleem is dan heb je bijna alles al uitgesloten. Hoe warm wordt je kaart tijdens intensief gebruik?
Je schrijft dat je de spellen op de mooiste kwaliteit "kon" spelen. Wat heb je veranderd aan je PC dat dat ineens veranderde.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

hoe het komt wist ik het maar mijn kaart wordt rond de 70 - 80 graden

Han

Hmm, da's vrij warm maar dat zou de kaart zelf toch moeten kunnen hebben. Hoe zit het verder met de temperatuur van je kast. Kan ie z'n warmte goed kwijt? Als het echt te warm wordt dan zou dat het probleem kunnen zijn. Je videokaart is een behoorlijk kacheltje wat invloed heeft op al je hardware.
Wat je nog kunt proberen om de temp toch wat omlaag te krijgen is de airflow verbeteren een ventilator vlak bij de videokaart inbouwen die koele lucht blaast of warme lucht afvoert. Je zal moeten testen wat het beste resultaat geeft.

* Krijg je die vlekken ook als je gamed met de PC kast open?
* Heb je informatie ingewonnen bij fabrikant (FAQ)
* Heb je geinformeerd bij de winkel waar je 'm kocht (Garantie?)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

kast open: 70-80 graden
spel spelen kast open: loopt het op tot 106 graden ligt eraan hoe zwaar het spel is

Han

106 graden is véél te warm. Daarmee heb je dan waard=schijnlijk de oorzaak gevonden van je probleem.

* Krijg je die vlekken ook als je gamed met de PC kast open?
* Heb je informatie ingewonnen bij fabrikant (FAQ)
* Heb je geinformeerd bij de winkel waar je 'm kocht (Garantie?)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

ja ik krijg ook vlekken met de kast open!

garantie verlopen temisnte de nvidea garantie en de kaart heb ik inmiddels 2 jaar dus garantie ook verlopen neem ik aan!

Han

Tja 2 jaar oud, dan kan je het met garantie denk ik inderdaad wel vergeten al zou zo'n kaart zeker langer dan 2 jaar mee moeten kunnen gaan.
Jammer dat je niet eerder geclaimd hebt (paar maanden geleden toen het probleem begon) want dan had je nog een kans gehad op een gedeeltelijke vergoeding. Je zou het nog kunnen proberen bij de winkelier maar ik geef je weinig kans. Ik denk dat je weinig anders kan dan een nieuwe videokaart aanschaffen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

wat ik nog niet heb geprobeert is:mijn videokaart opnieuw aansluiten!

weet jij of dit kan helpen? dan hoor ik dat graag

Han

Wat bedoel je met "opnieuw aansluiten".
* hardwarematig uitbouwen en weer inbouwen. Dat kan alleen helpen bij een vuil contact.
* aansluiten aan een andere monitor.

Geeft hij overigens het vlekkenprobleem ook als een andere monitor/tft aangesloten is, of heb je geen mogelijkheid om dat uit te testen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

kan ik testen zelf heb ik een crt en me broer een kamer boven me heeft een tft dus kan ik mijn pc wel is op dat scherm aansluiten en kijken wat hij doet

Han

Ik ben benieuwd. Heb je die vlekken ook met de TFT van je broer dan weet je in ieder geval zeker dat het aan je videokaart ligt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

robb

ik laat het je horen morgen denk k dat het er van komt :shades

Han

Het is inmiddels 23 september 2007. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!