Probleem met uploaden winzip-bestand

Gestart door Amber-v, 02 januari 2006, 16:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber-v

Hallo,

Ik ben een website voor mezelf aan het maken over mijn hobby, en nu wil ik de hele dag al een zip op internet zetten.
Maar ik krijg het niet voorelkaar, niemand kan hem openen. :huh
HIj bestaat niet of is niet juist krijg je als melding.

Kan iemand mij alsjeblieft stap voor stap uitleggen hoe ik een zipfile op internet zet???
Ik krijg het maar niet voor elkaar. :pissig

Groetjes Amber.

Helen

Kan je ons de url van je website geven en waar het bestand staat? Je kunt makkelijk een .zipbestand op je site zetten, heeft het ook wel de extensie .zip?

Welk FTP-programma gebruik je?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Amber-v

Dit is de link waar ik het op heb willen zitten, dit is een gratis account bij lycos en deze gebruik ik enkel voor plaatjes enzo op internet te plakken.

http://members.lycos.nl/amberv/Tijger%20Les.zip

Het moet dus een zip met een tube (plaatje) erin zijn maar hij opent hem gewoon niet omdat hij niet bestaat.

Wat ik dus wilde doen is het zelfde als mijn plaatjes hier neer zetten en op mijn website bij een ander acount heb plakken als een link.

Maar ja, gaat moeilijk als hij niet doet wat ik wil. :'(

Groetjes Amber

Han

Maak geen spatie in het bestand wat je upload en upload de naam met kleine letters. Je upload naar een unix-server.
Het besturingssysteem op die server maakt verschil tussen grote en kleine letters en zet voor een spatie een %20 in de bestandsnaam.
Spaties dus vermijden in een bestandsnaam en om verwarring te voorkomen alleen kleine letters.

Tijger 20Les.zip -> zo heet je bestand nu.
Maak daarvan tijger-20-les.zip of iets in die trant. (streepjes mag wel)
In mijn voorbeeld zou je geuploadde bestand onder deze link bereikbaar zijn : http://members.lycos.nl/amberv/tijger-20-les.zip

PS) Ik heb je topictitel aangepast want dit is geen probleem met winzip maar met het uploaden van een bestand.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Amber-v

Hallo,

Ik heb het nu zo http://members.lycos.nl/amberv/tijgerles.zip maar hij doet het nog steeds niet.
Hij geeft nog steeds een fout melding.
Misschien doe ik iets verkeert in het maken van de zip????
Ik klik met rechts op het bestand kies voor winzip en dan voor add to en dan het bestandsnaam.
Daarna klik ik op ok en de gemaakte zip staat ernaast.
Is dit fout??
Ik heb het zo geleert van een vriendin van me en heb het nog maar 1 keer gedaan maar het werkte toen geloof ik wel.
Het was een zip voor haar, en hebben het er niet echt meer over gehad, vandaar dat ik het niet zeker weet.

Groetjes Amber.

Han

Hoe winzip werkt kun je hier nalezen.
Als je het door jou gemaakte zip-bestand ook zelf weer uit kunt pakken dan is er met de zip niks mis.

Mag je overigens via lycos wel bestanden linken? Ik dacht het niet namelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Amber-v

Uhhhhh, ik heb geen idee,
Waarom mag je geen bestanden linken dan????

Ik ga morgen even kijken op deze link hoe ik met winzip werk, maar ga nu slapen.

groetjes Amber.

Amber-v

Mmm, kon het niet laten, heb het even bekeken, en met mijn zip is niets mis kon hem zelf binnenhalen en openen in PSP.

Betekend dit dat het aan Lycos ligt??

En zo ja weten jullie er eentje met gratis acount die dat wel doet??
(Um, of mocht ik dit niet vragen? hoop niet dat dat het geval is.)

Groetjes Amber.

Han

Mag je best vragen maar waarom plaats je die zip niet gewoon in je homepageruimte bij zeelandnet?

* Hier staat hoe FTP ingesteld moet worden bij zeelandnet.
* Hier staat nog extra info.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Amber-v

Hoi hoi,

Ja dat zou een hele mooie oplossing zijn maar dat is toch ook met de mail van zeelandnet(outlock ofzo)?
En die is van mijn man dus dat zal niet gaan.
Het enigste wat ik heb is Hotmail e-mail. :'(

Groetjes Amber.

Bugs

Dat maakt toch niet uit, of het abonnement op naam van je man staat? Je kunt daar gewoon je webpagina hosten. En als je man geen basis abonnement heeft zitten er 5 tot 20 e-mailadressen bij inbegrepen. Dus kun jij daar ook een e-mail adres openen. Maar nu gaan we off-topic.  ;)
Groetjes van Bugs

Amber-v

Ok, Dus als ik op die link kijk dan kan ik hem daar op zetten die zip??
Mmm, ga even kijken of ik het snap...en zo niet, vraas ik dat jullie me weer horen hier(LOL).
Dank je wel alvast, ik ga kijken

Groetjes Amber.

Amber-v

Um ,even nog een vraagje, als ik op de eerste link klik krijg ik een melding, om precies te zijn deze: Server Error in '/' Application

WAt moet ik hier mee, is de link fout of...... :huh

Groetjes AMber.

Han

Zoek even zelf in de hulppagina's van je provider naar de info over uploaden met FTP. Het staat er heel uitgebreid. De link was bij plaatsen goed maar er zijn nu kennelijk problemen met die server bij zeelandnet.

Edit Bugs: Het is inmiddels 25 februari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!