Stoffige binnenkant geeft problemen

Gestart door Ad, 11 oktober 2005, 00:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb (had) al langere tijd dat mijn beeld wegvalt, scherm word dan zwart en soms rest er niets andsers als resetten of helemaal uitzetten en dan weer opstarten. ik heb al diverse malen nieuwe drivers gëinstalleerd omdat dan na zo'n crash bijna altijd de mededeling kwam dat het aan Nvidia lag, of de grafische kaart, of het stuurprogramma voor het beeldscherm.
Vorige week donderdag en vrijdag gebeurde het soms drie tot vijf keer per uur, dat was toch wel een beetje te erg.
Na een tip om die kaart er eens uit te halen en weer terug te plaatsen (vervuilt contact misschien) zag ik dat binnen in de kast nog al wat stof zat, en dan wel heel erg veel op die ventilator's en nog meer op die koelribben want die waren gewoon helemaal dicht gestoft. ik dacht zo kan er natuurlijk geen warmte afgevoerd worden  :goed  ik heb toen de hele binnenkant met een klein kwastje en met de stofzuiger uitgezogen.
Tot nu toe is het niet één keer meer gebeurd, hopelijk blijft het zo. Misschien een tip voor andere, als je er tenminste niet bang voor bent om dat ding van binnen te bekijken.

Eroxnox

daar heb ik nou nooit geen last van...ik veranders mijn configuratie zo vaak dat die daar geen tijd voor krijgt  ;D
voor de rest ik herken het probleem/geval wel door pc's die bij ons in de winkel worden afgeleverd...het punt is vaak dat mensen kopen een pc,
zetten hem onder in de kast of waar dan ok en kijken er nooit meer naar.
het geval is juist een pc moet je vergelijken met een auto deze heeft toch ook elk jaar een beurt nodig
misschien een tip om dit gewoon bij tehoude en vaste data te prikken voor de grote dchoonmaak van je pc :goed
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Goede tip Ad.  :goed
Je kunt door stof inderdaad teveel warmteproductie krijgen en daardoor storingen. Het ligt er een beetje aan waar je systeemkast staat hoe snel hij stof verzameld. Staat ie op bijvoorbeeld vloerbedekking dan heb je al héél snel veel meer stof in je kast dan gewenst.

Wij maken de kasten ongeveer 1x per twee maanden open en blazen het stof dan weg met droge lucht uit deze spuitbus. Ander merk is uiteraard ook okee. Wij kopen deze spuitbus bij de mediamarkt. Lekkere grote bus waar je aardig lang mee doet en een die krachtig blaast.

Jaja tegenwoordig laten ze je al voor lucht betalen  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

compressor wil ook wel...heb ik laatst nog ff mijn zalman cooler meer schoongemaakt :goed



Edit Han : Quote verwijderd. Onnodig quoten is ongewenst. Lees even dit topic helemaal door over het posten van berichten.
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Da's idd een grote stofvanger.
Is de luchtdruk van een compressor niet te hoog?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

nee zeker niet maar ligt er natuurlijk aan hoever je hem er van afhoud....meeste dingen kunt je hem er zo goed als op oede maar het mobo en je vga kun je meestal beter van iets verder doen in verband met de comdensatoren en meuk
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Ik hou het toch maar bij m'n spuitbus  ;)
Voor het geld van een compressor kun je heel wat spuitbussen halen....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!