Computer crash

Gestart door Stephy, 16 augustus 2005, 10:30:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephy

Hallo iedereen!

Ok, wat ik nu ga vragen klinkt echt onwijs als een computer nul, maar ik zit met mn handen in het haar en nog ff en dan kwak ik de comp over de balkon en vervloek ik ze allemaal >:( ;)
Zoals het nu eruit ziet dan krijg ik een 4de crash in 1 jaar. Het probleem is dat mijn comp niet meer afsluit. Ik ga naar afsluiten, en dat doet hij dan ook, alleen hij gaat niet meer uit.
Voor dit, dan had ik dat als ik switchde van gebruiker(allebei beheerder) nou dan kan je wel switchen, alleen deed hij niks meer. En weer stekker eruit omdat het vast loopt. Nu loopt het al bijvoorbaat vasst als ik er nakijk! :P
Ook staat er 2x windows in alleen doet de ene het niet (verkeerd alles weer opgezet na laatse crash?)
Ook geeft hij op WinStat.exe keep DLL

Zoals je ziet, volgens mij is de comp gaar, al is hij maar 2 jaar oud!

Please please please kan iemand me helpen met het verschonen van de comp zodat ik neer meer gestresst :'( bij hoef te lopen en eindelijk kan gaan stoppen met roken (wisten jullie datdit een aanslag op iemands leven is? kan me bijna niet voorstellen van de NIET computer tijdperk, zou ik verslaafd zijn?)

Ik zou jullie heel dankbaar zijn!
P.S. wel uitleg in baby taal, ik heb al een beetje rond gekeken hier en bij sommige verloor ik al na 3 regels de draad. Zoals ik al zei ben een nul met computers en je zal me ect stap voor stap moeten uitleggen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!

Zandman

Heb je de computer wel eens gechecked op spyware daardoor willen deze problemen ook wel eens voorkomen.
Meer over hoe je spyware verwijderd kan je lezen in onze special over adaware
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stephy

Ok, dat ga ik dan thuis proberen, maar als ik dat thuis heb gedaan hoe krijg ik daarna de 2de windows weg die er ook opstaat waar je alleen niet in terecht kom? en moet ik voordat ik die ad aware ga doen eerst een backup maken?
Als ik dit doe dat ad aware, is mijn computer dan schoon? Komt dat progamma dan niet in conflict Symentac die ik heb?
Ik heb net gelezen dat Microsoft ook zoiets heeft, is die niet beter dan AD? Is die ook gratis?
Vraag ik teveel? :-[ :-[
Of kan ik beter maar een nieuwe comp aanschaffen?

Dank jullie wel :verliefd3

Han

Een nieuwe computer aanschaffen lijkt mij niet nodig hoor. Hij moet alleen goed geinstalleerd worden en dat is (gezien de dubbel aanwezige windows) iets wat je dan misschien beter niet zelf kunt doen. Je geeft zelf al aan dat je er niet echt veel verstand van hebt. Dat geeft niet hoor maar breng 'm dan gewoon weg naar een winkel waar ze hem wel voor je kunnen installeren en probeer niet krampachtig om het zelf op te lossen. Als je auto stuk is ga je ook niet zelf sleutelen als je niet weet hoe, ...toch?  Die gaat naar de garage. ;)
Je raakt nu van de regen in de drup omdat de installatie steeds slechter wordt.

Lees wel even in onze special Backup je e-mail en favorieten
hoe je je mail en favo's kunt bewaren. dat moet uiteraard gebeuren voordat ie opnieuw geinstalleerd gaat worden. Bewaar alles wat je wil bewaren bijvoorbeeld op CDr's of zo.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stephy

Ja dank je wel han voor de info. Ik heb ff jullie info gelezen over Ad Aware en dat heb ik dan ook gedaan. Als het goed is dan is de comp voor een groot deel schoon.  :D Ik kan in iedergeval weer tussen gebruikers switchen en zonder dat het niks meer doet. Dus dat is geregeld. Via jullie site kwam ik weer op sites waar uitgelegd word hoe je kan schoonmaken enzo. Ik heb gebruikt Regcleaner en Cleanup en nog een progamma om te defragmenteren. Hij doet het redelijk goed, ik kan zelfs weer een progamma gebruiken zonder dat ik daarvoor een speciale handeling voor hoef in te typen. Oftewel, hij doet het, niet zoals het moet en het gaat niet al te snel(maar wel toch iets sneller) ;D ;D. Die 2de windows laten we maar zitten ondanks dat het misschien onnodig ruimte inneemt. Ik ben al blij dat hij het gewoon weer doet zonder gekke onderbrekingen! :P
Bedankt voor de hulp en mocht het weer fout gaan dan zal ik erover denken om hem weg te brengen en grondig te laten schonen.

Bedankt!

PS
als er toch nog handige tips zijn om mn comp te laten werken dan graag welkom!
en nog een vraagje: het switchen doet het nu alleen als we dit doen dan sluit internet verbinding af, dit willen we niet omdat de een wel eens zit te downloaden wat niet onderbroken kan worden omdat je dan weer alles kwijt ben. vroeger kon het wel alleen nu niet, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de verbinding aan blijft?
Daarna kan de topic wel gesloten worden. ben ermee geholpen :goed :goed :goed

Han

Fijn dat je geholpen bent door het een en ander wat er op PCN staat. Daar doen we het met z'n allen voor hé. Het is de bedoeling dat mensen hier oplossingen kunnen vinden en staat die er niet dan proberen we die te vinden. Computerproblemen via een forum oplossen kan doorgaans goed, er is echter één maar...... De betreffende PC moet om te beginnen wel redelijk werken en Windows moet goed geinstalleerd zijn. Bij het beantwoorden van computervragen moet je namelijk van een bepaalde standaard uit kunnen gaan zodat je bijna zeker weet dat probleem A niet de veroorzaker is van probleem B etc. Je kunt er dan nl niet je vinger opleggen

Helaas is die basis er bij jou PC niet. Je schrijft nl :
- Als het goed is dan is de comp voor een groot deel schoon
- er staat 2x windows in alleen doet de ene het niet. verkeerd alles weer opgezet na laatse crash?
- Ook geeft hij op WinStat.exe keep DLL


Het is dus eigenlijk een beetje een rommeltje op die PC. Op het moment zal ie het misschien weer even doen maar je stapelt zo probleem op probleem. Ik snap dat je ertegenop ziet om een verse installatie te laten doen. Misschien vind je het zelfs nog niet nodig.
Helaas is het onmogelijk om voor deze PC nog probleemoplossend te werken via een forum. Ik sluit dit topic dus af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!