Laptop ziet geen cd-station

Gestart door Xzibit, 10 juni 2005, 14:22:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xzibit

Hello,

Als ik mijn pc opstart, vindt hij mijn CD-station niet ... >:(
Als ik hem dichtklap ( en hij in slaapstand gaat ), vindt  hij het station wel  :uhmm
--> de pc bekijkt het station als hardware dat aan de pc wordt toegevoegd en niet als iets wat bij de pc hoort ...

Als ik de pc, dan terug in slaapstand doe, is het station weer verdwenen :huh

NB : als hij het station vindt, werkt het voortreffelijk ...

Wie kan me helpen

Tnx

Edit Bugs: topictitel verduidelijkt.

Han

Je vraag is erg onduidelijk en er ontbreekt info.

* Welk besturingssysteem zit er op deze laptop.
   - Als dat XP is heb je dan al geprobeerd of het terugzetten van een herstelpunt het probleem oplost?

* Wanneer is dit probleem ontstaan.
   - misschien na installatie / deinstallatie van software of hardware
   - misschien na het opschonen van spyware

* Wat heb je zelf allemaal al gedaan om dit probleem op te lossen.

* Hoe kan je zien dat je cd-station gevonden wordt als je je laptop in slaapstand zet en dichtklapt??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Xzibit

Om alle onduidelijkheid te voorkomen

1) Win XP, maar ik sukkel er al een maand ofzow mee, heeft een herstelpunt dan nog wel zin ? Kzou ook niet weten, hoe ik het moet doen ... Zijn hier back ups voor nodig ... Is er een risico

2) Na een opstartprobleem, dat met succes is opgelost ( vermoedelijk ontstaan door virus of spyware )

3) Station losgekoppeld en aan andere pc --> werkt
    Ander station aan laptop : zelfde probleem

4) als ik mijn laptop dichtklap, gaat ie in slaapstand. Als ik hem terug openklap, gaat hij uit slaapstand, en wordt het station wel gevonden.
Als ik hem dan terug dichtklap, weer in Stand-by, openklappen -> niet gevonden

5) Als hij CD-stat vindt, is er beneden in de balk het icoontje " safely remove hardware " te zien, wat voorheen niet zo was.

                Kan het ook niet zijn dat ik een bestandje ofzow moet aanmaken, voor het cd-station wel wel als een deel van de laptop te
                doen beschouwen

Ik dank U vriendelijk

Cheerz m88

Zandman

Je zegt dat het probleem is begonnen na een opstartprobleem wat je hebt opgelost.
Kijk eens of je een herstelpunt hebt van voor het opstartprobleem en probeer die eens terug te zetten.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Als je een herstelpunt terugzet dan wordt je PC hersteld naar de installatie zoals ie was op dat moment.
Wil je essentiele software bewaren maak dan backups. Alles wat na dat herstelpunt geinstalleerd was
is na het terugzetten van dat oude herstelpunt weg.
Weet je hoe je een herstelpunt terugzet, begin er dan niet aan maar haal er iemand bij die er wel iets wanaf weet.
Op het forum staat al een aantal malen beschreven hoe die procedure verloopt. Gebruik daarvoor de zoekfunctie.
Lukt dat herstelpunt terugzetten niet dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Er is ergens een systeembestand beschadigd geraakt.

Hoe connect die portable CD-rom met je PC? Met usb?
Het icoontje " safely remove hardware" hoort er te staan als je portable cd-rom aangekoppeld is. Als dat regelmatig niet zo is dan heb je w.s. een probleem met je usb-poort.
- Heb je ook problemen met de herkenning van andere usb-apparaten.
- Heb je meerdere usb-poorten?
- Hapert de herkenning op andere usb-poorten ook?

Je zegt dat je een opstartprobleem hebt gehad vermoedelijk ontstaan door virus of spyware. Waar baseer je dat op.
- Heb je spyware verwijderd?......... Zo ja hoe heb je dat gedaan
- Heb je een virus verwijderd?......... Zo ja hoe heb je dat gedaan
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Xzibit

Alle andere USB-poorten werken voortreffelijk, geen enkel probleem

Toen ik het opstartprobleem had, heb ik de pc gescand met HITMANPRO en die haalt alles van zzen eigen af, dus geen idee weleke rommel hij er allemaal eeft afgegooid ..

Tnx

Han

Dan is dat waarschijnlijk meteen je probleem. Hitmanpro werd in het begin bejubeld door iedereen maar later de grond in geboord omdat het programma van alles automatisch weghaald wat eigenlijk niet weg mag. Er kan inmiddels een stadion gevuld worden met PC eigenaren die na gebruik van dit programma met een PC zitten, die niet meer naar behoren werkt. Gooi dat programma alsjeblieft in de prullebak.

Wij kunnen dan ook helaas niets voor je doen. Ik raad je aan op backups te maken van je belangrijke bestanden, de PC te formatteren en een verse installatie uit te voeren. Je weet namelijk niet wat er "onder de motorkap" nog meer niet werkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!