Aanschaf van een computer

Gestart door NoFear, 22 mei 2005, 21:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoFear

Ik weet niet of dit het juiste forum is om dit topic te starten, maar zou niet weten waar anders.
Ik wil graag een nieuwe computer en heb een mooie aanbieding gezien.
De aanbieding betreft de volgende computer:

Intel Celeron Processor 315 (2,20 GHz, 128 KB L2 Cache, 400 MHz FSB)
16 x DVD +- ReWriter (4x DVD+R Double Layer)
256 MB DVD-Ram werkgeheugen
40 GB Harde schijf.

Je krijgt deze computer gratis bij een telefoon. 26,50 per maand aan abonementskosten, 2 jaar lang. Dus 636 euro voor een mobiele telefoon en een pc.
Is dit een goeie deal? Is de computer redelijk? Wat zijn de plus en de min punten? Wat is jullie advies?
Ik weet niet wat al die giga herz betekenen enzo, dus ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of t een goede computer is.

Alvast bedankt

Han

256mb ram en een 40gb harddisk vind ik voor een nieuwe PC van deze tijd overigens té krap.
Maar als je er alleen een beetje mee gaat tekstverwerken en internetten dan is het weer ruim voldoende.
Je vermeld helemaal niet wat jij met die PC wilt gaan doen.
Dan is het voor ons moeilijk in te schatten of hij goed genoeg zal zijn voor jou  :kweetniet
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

vassili

ben je gek, zelfs voor een pc die moet dienen als internet en office pc is dit te laag. Die celeron processor gebruikt men normaal op laptops en zeker niet in desktops, veels te traag. En 256mb DDR, je moet 512 nemen dan merk je ten minste een verschil met een pc van 5 jaar geleden. En die telefoon weet je waarom dat ze die geven, die pc is nog geen 5 euro waard. Dit doen ze vaak als ze overstock van oude rommel hebben, geef er gratis een printers of hier een telefoon bij en iedereen koopt hem. ik ga sebiet een pc samenstellen die je moet kopen voor 600€, hier heb je ten minste wat aan. 
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

vassili

 Artikelcode Omschrijving Prijs incl.
Kasten ATX300W ATX Miditower 300 Watt *                                      42.00 Euro
Moederbord K8N-S754 ASUS K8N-Skt 754 Nforce3, SATA,Raid               73.40 Euro
Processor XP2600 AMD Sempron 2600+ SA FSB166 333Mhz                  89.70 Euro
Cooler TH>1000 Cooler AMD                                                             15.80 Euro
Geheugen DDR512/400 DDR 512MB/400 MHZ                                     46.20 Euro
Harde schijf 80GB72008MBSATA Harddisk MAXTOR 80Gb SATA 8Mb        68.00 Euro
Toetsenbord STDAZMM Multimedia toetsenbord                                   8.40 Euro
Diskdrive 1.44 Samsung Diskdrive 1.44 MB                                           10.90 Euro
Muis OPTICAL ! BTC optical mouse                                                     7.90 Euro
Videokaart 9550256MB ATI 9550 256 MB pci express                            90.00 Euro
Monitor 103026 Belinea 103026/17                                                  126.00 Euro
CD-Rom LG52 LG 52* cd rom                                                          16.30 Euro
DVD COMBOLG LG DVD-CDRW Combo                                              40.70 Euro
Luidsspekers 120WATT Luidsprekers 180 W                                       7.00 Euro
                                                                             Totaal Excl. 530.83 Euro
                                                                                       BTW 111.47 Euro
                                                                                Totaal Incl. 642.30 Euro
Het moederbord kan je in de winkel laten aanpassen, er zijn veel verschillen maar zoek toch in deze pricerange met dezelfe slots, ook de grafische kaart kan vele goedkoper maar wil je de laatste nieuwe spelletjes nog net kunne spelen neem deze.De floppy disk kan je ook laten wegvallen als je wil en voor de rest houden zo, wil je een mobiele telefoon koop die appart.
Nog veel plezier.Dit waren wel de prijzne van www.lbcs.be een winkel in belgisch limburg maar de andere winkels zullen er niet veel van afliggen
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

NoFear

Bedankt dat jullie het uitgelegd hebben. Was bijna van plan em te kopen.
Hier in de buurt kan ik een ander computertje ophalen.
Merk: 120 GB - 512 MB 
Tower/Desktop: ATX miditower 350 watt wit of zwart /zilver
Processor:  AMD XP Sempron 2800 (2ghz)
Harddisk:  Maxtor 120 GB 7200 rpm
Intern geheugen: 512 MB DDR 400 mhz
Videokaart:  MSI 128 MB TV out agp
CD-Rom speler:  -
DVD speler:  A open 16 / 48 x
CD-RW:  A open 52 x 32 x 52
DVDrw:  - (meerprijs i.p.v. cdrw 35 euro)
Soundkaart:  Via on board
Speakerset:  2.1 Mini subwooverset
Muis:  Scroll
Toetsenbord: Multimedia
Extra's:  Netwerkkaart 10 / 100 on board
Software:  - (meerprijs XP Home 85 euro)
Prijs:  € 560.00

Windows Xp heb ik hier op cd, dus die hoeft er in ieder geval niet bij.
Ik download graag dingen, dus de 120 GB is wel lekker. Verder hou ik van designen met Photoshop e.d.
Zou dit meer wat zijn?

vassili

dit is zekers beter maar onthoud met deze video kaart kun je niet de laatste nieuwe spelletjes speelt, dus als je toch dat wil doen neem dan de kaart die ik eerder had voorgesteld, maar deze kaart die jij had is zeker genoeg voor internet en fotos en zo maar niet games. En hier zit geen monitor bij, dat kost ok weer zeker 100 €.Maar voor de rest is die beter dan mijn configuratie.
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Bugs

Citaat van: NoFear op 23 mei 2005, 19:58:27
Windows Xp heb ik hier op cd, dus die hoeft er in ieder geval niet bij.

Is dat een OEM versie of een normale? Een normale kun je op elke pc gebruiken (welliswaar slechts op één pc tegelijk), een OEM versie kun je maar op één pc gebruiken en mag niet worden gebruikt op een andere.
Groetjes van Bugs

Black Panther

Als je veel photoshopt en geen games speelt raad ik je aan om geen amd te nemen maar voor een intel te gaan. Ik zelf ben ook veel met photoshop bezig en heb een AMD.

Als ik op een gegeven moment heel veel, of hele grote layers heb trekt hij het niet helemaal. Terwijl als ik op de pentium laptop van mijn broer ga zitten dit weer veel beter werkt. daarom raad ik een intel aan.

Let wel: alleen als je niet de nieuwste games wil spelen!
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

vassili

daar heb je wel gelijk in black panther maar hij wil het goedkoop houden en een ik had hem daarom een amd aangeraden want een intel van PIV3.0 gig kost wel vele meer.
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Han

Goedkoop kan dan ook duurkoop zijn. Dan kan ie beter eventjes doorsparen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!