Brander doet niks

Gestart door Playaz, 25 maart 2005, 01:54:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Playaz

Hallo,

M'n brander is gek aan het doen...Toen de pc aan was, gingen de led lampjes branden...(beide) ..dit doet ie al een half jaar ofzo...computer liep ff vast en daarna kon ik weer verder werken...maar om de kwatier - halfuur deed ie het weer. Ik heb de IDE kabel en de stroom kabel van de brander er uit getrokken. Ik ging dus een tijdje zonder de brander werken..ALLES OK...

Jah hoelang kan je het  volhouden zonder een brander, dus ging ik het weer aansluiten...alles was correct...het systeem herkende de brander en ik kon branden...maarja na 2 uurtjes ofzo kwam het probleem weer voor. Led lampjes gingen branden en de PC liep vast...

dat was de laatste actie van de brander, daarna deed ie helemaal niks meer. De knopje (open/uit) werkte niet, en de lampjes brandde niet. Dus heb ik de IDE kabel verwisselt, een andere stroom kabel aangesloten...pc opgestart en de rode led lampje brandde fftjes daarna weer geen enkel reactie...In de bios werd het ook niet herkend.

Dus dan heb ik de kabels van de werkende DVD-ROM aangesloten, maar weer hetzelfde geval. Het doet nou helemaal niks meer.

Ik denk niet dat het aan de kabels ligt, want als ik hem opstart brand de rode lampje heel fftjes en daarna doet ie helemaal niks meer.

Een brander kan tog niet zomaar stuk gaan? De brander zelf is ongeveer 4 jaartjes oud. Uit ervaring weet ik dat ze langer volhouden.

Just looking around...!

Stofke

Beste Playaz, sommige branders kunnen het ook begeven binnen de 4 jaar hoor, heb onlangs nog een brander in garantie moeten doen die 4 maand oud was, dus het zou goed kunnen dat er een defect is aan je brander. Als hij met andere randapparatuur zoals dvd-rom, cd-rom perfect werkt zal het wel aan de brander liggen. Eventueel eens een brander van iemand anders gebruiken of de brander eens laten testen in een andere pc.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Playaz

Hoi Stofke,

Vandaag tot mijn verbazing werkt mijn brander weer ?!!! Raar maar waar. Ik snap het niet, maar ik denk dat er een nieuwe gekocht moet worden :)

Nog bedankt voor je antwoord
Just looking around...!

Stofke

Wss is dit wel de beste oplossing.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Playaz


Voordat ik een nieuwe brander ging kopen, heb ik de brander van mijn broertje getest en het werd nog gekker  :-[

Na montage van de brander werd het door de computer gevonden en in windows kreeg ik een waarschuwingsballonetje zien dat er een nieuwe hardware was gevonden en dat het volledig was geinstalleerd. Dus alles liep correct...

Ik wou het gaan testen maar de brander gaf aan dat de cd's niet brandbaar waren ( geen cd of geen brandbaar CD)  ??? In het programma (Nero 6 .X ) heb je een optie DISC INFO , hier in kan je zien wat voor soort CD in je brander zit. Ik opende de optie en zag dat het gewoon een brandbaare cd (BLANK CD) was, dus eigenlijk is het wel brandbaar. maja het wou nie gaan branden...heb stuk of 20 - 30 cd's getets en kreeg dezelfde foutmelding terug.

Dus toen dacht ik misschien lig het wel aan de cd's, maar nee hoor dezelfde brander met dezelfde cd's deed het wel op de andere computer.

Dus jah...nou weet ik het echt niet meer wat ik ermee moet doen????????? :'(
Just looking around...!

Han

Is de IDE kabel waar je 'm op aansluit wel in orde?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Playaz

Hoi Han,

Als de IDE Kabel niet werkte of slecht was dan zou de pc de brander toch niet herkennen?
Just looking around...!

Han

Dat hoeft niet Playas.
Als die IDE-kabel een beetje brak is dan kan ie verkeerde/corrupte data doorgeven.

Edit Zandman : De topicstarter heeft al een tijd niet gereageerd ik doe daarom het topic op slot
De topicstarter kan het weer laten openen door een berichtje aan een van de teamleden te sturen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!