Computer stopt vanzelf

Gestart door Format Arie, 19 maart 2005, 21:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb vandaag paar keer gehad dat dat computer er vanzelf mee stopt, opnieuw opstart, en een scan gaat doen. "Het bestandssysteem op C; wordt gecontroleerd." Daarna start hij weer op. 1 keer gaf hij aan dat hij hersteld was van ernstige fout. Maar toch starte hij even later weer opnieuw vanzelf op. Heb nog systeemherstel gedaan, maar die geeft aan dat er geen wijzigingen op mijn computer zijn aangebracht.
Heb ook nog 2 andere meldingen (mogelijke oorzaak) gehad. 1. live update norton antivirus. (maar die heb ik allemaal) 2. "Crash Cause unknown: consider Bios upgrade." Nou, dat laatste durf ik niet, want heb dat nooit gedaan, weet niet hoe dat moet, en ook niet waar. Vraag me ook af of dat laatste zal helpen, omdat er ook gezegt wordt dat dat niet de oorzaak hoeft te zijn. gisteren had ik overigens paar keer dat hij weigerde 2 dingen tegelijk te doen, en sloeg vast (resetknop gebruikt), en gaf ook aan cpu gebruik 100%. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik kan doen?

Stofke

Hallo Arie, ik denk dat je best eerst rustig weg de hardware test, eerst ff het geheugen met memtest laten doorlopen enzo verder, automatisch heropstarten van de pc heeft meestal te maken met hardware problemen, ik zeg wel...meestal
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Wat je in elk geval even kunt doen om de harde reboot van WinXP te voorkomen is het volgende :
- Klik op "Start"  en dan instellingen / Configuratiescherm
- Dubbelklik op Icon "systeem"
- Klik op het Tabblad "geavanceerd"
- Klik op de knop "instellingen" bij "Opstart en herstel instellingen.
- Haal bij systeemfouten het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Dat vinkje staat daar na installatie van WinXP standaard. Bij systeemfouten gaat Windows dan automatisch een harde start doen. Haal je dat vinkje weg dan gebeurt dat niet meer. WinXP is in staat om de meeste crashes op te vangen, zonder dat er een reboot gedaan hoeft te worden. Zo kan je rustig testen zonder dat je computer steeds reboot.

Wat staat er over deze gebeurtenis in je logboeken, Arie.
Die vind je via  zo :
- rechtsklikken op Icoon "Deze Computer"
- optie "beheren"
- Onder systeemwerkset vind je drie logboeken "toepassing", "beveiliging" en "systeem"
Als daar een error in staat dan staat daar ook een gebeurtenis-ID bij. Wat zo'n ID betekent kan je op deze site zien.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Eerste gedaan. Wat betreft logboek, heb ik een aantal fouten aangetroffen onder Toepassing.
Die bekeken op die site die je noemt, maar zie daar geen oplossing.Alleen bij fout "msiinstaller" geeft hij wat aan, oa
Exception code: <error code> <error description>
Module: <path to dll file>
Function: 0x63542670
=====================================================

Registers: <register values>
Flags: <values>

Call stack: <stack>.

maar verder niet iets waar ik mee kan.
De fouten in totaal zijn Application error - application hang - ntbackup - VSS - en dus msiinstaller.

Han

Het lijkt erop alsof je installer beschadigd is geraakt door een installatie. Voordat je iets anders doet zou ik eerst een herstelpunt terugzetten van een paar dagen geleden, van toen je dit probleem nog niet had. Dan de logboeken leeggooien en een paar dagen aankijken hoe het gaat en of die melding terug blijft komen in de logs.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Na herstelpunt gaf ie telkens aan, geen veranderingen aangebrangt.

Voor dat ik je bericht gelezen had, gebeurde het weer een paar keer. En niet de eerste keer tijdens het branden. (maar ook op andere momenten) Dit terwijl ik gisteren de nero oem versie opnieuw geinstalleerd had. Wist me geen raad meer dus heb de backup van C (windows + nog paar programs geloof ik) terug gezet. Moest nu wel het een en ander opnieuw installeren, zoals Home etc. Maar nu is het pauze. Tijd voor BB. Zie later wel of het iets heeft uitgehaald.

Format Arie

Hij kan wat mij betreft op slot. Geen problemen meer gehad na backup c terug zetten (de eerste backup die ooit bij me gewerkt heeft)