PC zeeeeeer traag

Gestart door elce, 04 december 2004, 18:40:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elce

Om een of andere reden is mijn pc enorm traag. Na wat zoeken hier en daar kan ik concluderen dat "Spoolsv.exe" de dader is.
Slorpt zowat 98% cpu op. Kan dat wel afzetten maar na verloop van tijd (1 uurtje) of bij een herstart zit ik weer aan 98% cpu.
Heb adaware, spybot, panda antivirus al laten lopen maar geven een cleane pc door.
Wat kan ik nog doen om dit euvel uit te schakelen ? (OS is XP pro)

Zandman

Sinds wanneer heb je er last van heb je soms nieuwe software toen geinstalleerd op je computer ?
Heb je de pc al online gescanned met housecall ?
Als ik namelijk op die naam spoolv.exe zoek via google dan bestaat er ook de kans dat het toch een virus is
Op deze pagina bij symantec staat meer info over hoe te verwijderen en te checken of het het virus is
Als het dat niet is na de online scan en de instructies nalezen op de symantec pagina zoeken we weer verder maar laten we eerst de mogelijkheid tot een virus  uitsluiten.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

elce

Had ik ook al gelezen van dat virus, deze denkpiste kunnen we uitsluiten want zowel via antivirus op de pc of online geeft dit een cleane pc zoals ik al zei. Deze week enkel een draadloos netwerk en internet opgezet met een usr router en kaartjes, maar dit heeft 3 dagen gewerkt voor het probleem zich manifesteerde (denk niet dat het hieraan ligt)

Han

Spoolsv.exe is 'n onderdeel van Windows wat noodzakelijk is voor printen of faxen vanuit WinXP.
Alleen als spoolsv.exe in de map ....\windows\System32 staat, is het geen virus. In alle overige gevallen wel. Niet elke virusscanner reageert erop als het bestand toch in een andere map staat !!

Misschien heb je hier nog iets aan : spoolsv.exe eats cpu
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Han,
Dat is bij deze ook nagekeken, enkel terug te vinden in de map c:\windows\System32.
Ook geen SP2 op de pc gezet.

elce

Is vanzelf gekomen en blijkbaar ook weer weg want alles werkt terug normaal.
Mag dus dicht

Bugs

Groetjes van Bugs