HD 160GB wordt maar 127GB herkend

Gestart door Basman, 18 mei 2004, 14:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basman

ik heb me een nieuwen HD gehaald omdat de oude 80 GB van IBM binnen 2 jaar kapot was nu heb ik me dus een western digital 160 GB 7200rmp IDE 8MB cache gehaald
nu heb mijn harde schijf op gedeeld in 5 GB voor Windows en twee keer 61 voor andere zooi maar nu mis ik tog nog wat gig of licht dat aan mij hoe kan dit allen Windows updates zijn uitgevoerd ? :-X ik snap er niets van trouwens bios herkent hem wel  ::)

Black Panther

if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Basman

ja heb ik gedaan maar sp1 staat bij mij er gewoon op heb trouwens ook win xp professional
heb allen die 5 gig in FAT32 en de rest dus die twee anderen van 61 GB in NTFS

Black Panther

Ik zie het volgende op hun site staan:

CiteerIMPORTANT: Use Data Lifeguard Tools 10.0 or later installation software to access the full capacity of your hard drive. Hard drives larger than 137 GB require a controller card to utilize full drive capacity.

Deze moet je dus geinstalleerd hebben. heb je dit gedaan?
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Basman

nee kun je mij misschien even uit leggen wat dat pressies is ? :-\

Han

Lees zelf even rond in de Knowledge base van Western Digital.
Daar kun je van alles terugvinden over dit probleem.

HIER staat o.a. hetgeen Black Panther al opnoemde.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Basman

oké ik heb het gelezen maar ik ben niet de besten in Engelsen teksten moet ik zeggen ik begreep uit de tekst dat ik dit softwarematig kan oplossen klopt dat of zit ik nu al fout ? :(  wat moet ik precies doen het bios herkent hem wel als 160 gig

Han

Tja het staat daar echt allemaal beschreven en de site verwijst naar allemaal sub-sites.
Misschien een idee om alles eens door te lezen samen met iemand die wel goed engels kan lezen. Het is ondoenlijk om alles te gaan vertalen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Basman

nee dat snap ik wel maar gewoon even de link voor de software of zo geven of zeggen hoe ik het moet oplossen in het kort lukt dat wel ? :-X

Han

Zoals ik hierboven als schreef. Ga even op zoek naar iemand die je wil helpen met het vertalen ervan. De link staat er.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Ik denk dat je zo al aardig op weg geholpen bent, Basman.
Met een klein beetje moeite van jouw kant gaat het vast wel lukken.

Laat ons maar even weten hoe ver je gekomen bent met de aanwijzingen die je zijn gegeven. Er is vast wel iemand in je omgeving die je helpt met Engels.
Groetjes van Bugs

Basman

Ik zou graag melden dat het probleem opgelost is maar dat is het helaas nog niet ik heb die page door gelezen maar ik snap niet wat Promise Ultra TX2 controller cards zijn :-S en die software heb ik uitgeprobeerd maar haalt niets uit :-(

Han

Als je WinXP met SP1 hebt dan zou die schijf in principe meteen door XP herkend moeten worden. Heb je ook alle Windows updates geïnstalleerd staan?

Die controller card heb je alleen nodig als je BIOS hem niet detecteert. Jij schrijft dat je BIOS hem herkend. Hoeveel Mb wordt er dan gedetecteerd?

Als je al een wat oudere BIOS hebt deel 'm dan eens in in partities niet groter dan 40 Gb.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Basman

bedankt jongens maar ik heb ut probleem zelf al opgelost ik dee de schijven delen met de Windows XP cd nou schijnt dat progie dus geen groten harde schijven te herkennen ik heb het met PartitionMagic gedaan en het ging super makkelijk en kan weer even voor uit met een totaal van 240 gig  toch bedankt groeten Bas   :-\

Han

Zoiets schreven we dus al, maar goed.... problem solved.... topic closed  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!