Wachtwoord

Gestart door Stofke, 10 september 2002, 12:33:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Hallo

hoe en waar stel ik het best mijn pc in zodat ik bij het opstarten een naam en wachtwoord opgeef, hij vraagt dit voor de moment ook maar als ik op annuleer druk geraak ik ook binnen zonder naam en wachtwoord op te geven.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Als je echt niet wilt dat iemand gebruik maakt van je PC dan kan je een bios-password instellen. Dan vraagt ie bij het booten al om een password. Weet je dat niet, dan start je pc niet eens volledig op.
Let wel op bij het instellen van het wachtwoord in het BIOS!! Als je het wachtwoord niet onthoud dan kom je er zelf ook niet meer in!
Het loshalen en weer vastzetten van de batterij zet je bios naar de standaard terug (zonder wachtwoord) dus dan kan je er wel weer in.

In windows kan je ook een en ander instellen. In Win2000 en XP moet je dan echt inloggen. Zonder wachtwoord kan je niets. In Win9x en ME kan je idd skippen met <esc>
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ok bedankt, zal het dan eens via de bios proberen, is wel dom dat hij dan een venster toont om naam en paswoord in te geven en dat je dan gewoon op annuleren kunt drukken om binnen te geraken hé  ;D
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Tja, da's de makke van Win95, win98 en WinME hé.
Je kunt er wel mee inloggen op een netwerk maar qua lokale beveiliging zijn die besturingssystemen "één grote gatenkaas"  ;)

Dat inloggen is meer bedoeld voor de gebruikersprofiel-mogenlijkheid. Daarmee kunnen meerdere gebruikers op een machine een eigen bureaublad en zo krijgen. Da's niet bedoeld "om de pc dicht te spijkeren".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

oké, allszins bedankt voor de info

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about