IE6 verwijderen en IE5 weer terug

Gestart door Han, 23 juli 2002, 13:47:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Jessy schreef :

Hopelijk,zit ik op de goede plaats,en vinden jullie men vraag niet te onozel. ( ben een echte beginnelinge met men pc, en niet meer van de jongste)Het gaat om het volgende. Ik heb ie 6 op men pc gezet,en sindsdien wil die nogal eens crahsen, nu heb ik ergens gelezen om dat er terug af te gooien,en er ie5 terug op te zetten
Kan dat mischien op de manier die ik hier gelezen heb,ik werk met win98se

groeten jessy
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nee hoor niks geen onnozele vraag. Beter vragen hoe het moet dan rommelen en je computer niet meer op kunnen starten.  ;)

Voortdat je IE6 verwijderd en teruggaat naar IE5 kan je eerst eens nalopen of IE6 goed geinstalleerd is, op de manier die Arie ook al gedaan heeft.
- Ga eens naar Configuratiescherm > Software > Ms Internet Explorer, en klik op 'verwijderen'.
Je hoort dan een meerkeuzeschermpje te krijgen met de mogelijkheid "Internet explorer HERSTELLEN".

Als je het keuzerondje daarvoor aanklikt en dan op okee klikt, dan wordt je Internet Explorer grondig nagelopen en worden alle bestanden die erbij horen nagelopen of ze er nog zijn en of ze nog goed zijn. Met jouw instellingen en favorieten gebeurt niets. Die zie je na deze herstelprocedure gewoon weer terug.
Na het herstellen moet je je computer even opnieuw starten.
Alle kans dat IE6 daarna goed werkt en dat er tijdens de eerste installatie iets misgegaan is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jessy

Han,dat heb ik al eens laten herstellen op die manier
maar het helpt echt niet,ik heb me laten" wijsmaken"dat ie6 brol is
Er zit waarschijnlijk wel iets van in,want eerst had ik dat crashen bijna nooit,zodoende dacht,ik laat me de ie6 er terug afgooien en ie5 er maar terug opzetten.
Maar hoe?was, en is,de vraag,ik durf daar met men tengels zomaar niet aanzitten(anders doe ik mischien alles naar de knoppen  :-X )
Toch,bedankt hoor!!  jessy

Han

Dan is er nog iets wat je kan proberen voordat je IE6 verwijderd.

Je kunt in Win98(SE) ook een "System File Check" doen. Dat is een in Win98 ingebouwd programma waarmee nagelopen wordt of alle systeembestanden nog in orde zijn. Is dat niet zo, dan worden ze van je Win98-cd-rom teruggekopieerd.

De "system File check" (SFC) voer je zo uit:
- start-knop, en dan de optie "uitvoeren"
- Tik SFC in het venstertje en klik op OK
Zorg wel dat je de installatie-bestanden van windows bij de hand hebt. Dus doe de WinCD in de cd-rom speler voordat je SFC start.
Als de System file Check een bestand terug wil zetten dan vraagt ie daar toestemming aan jou. Je kan alle bestanden terugzetten van de cd-rom, alleen niet user.* bestanden

PS) Ik heb hier IE6 draaien in Win98, Win98(SE), WinME en in WinXP.
Draait overal prima dus aan de browser ligt het echt niuet hoor, Jessy  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jessy

  Han,ik heb die"system file check"uitgevoerd,en blijkbaar waren er 12
beschadigde bestanden,die zijn nu allen terug gezet,hopelijk gaat het van nu af aan beter met men pc,en nog maar eens.... Dank U wel ...je bent een schat 8) 8) 8) 8) 8)

groetjes jessy

Han

Duimen dat het dan nu goed blijft gaan Jessy.
Zo nee, dan gaan we gewoon verder zoeken.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!