I.E explorer 6.0 geeft dikwijls "DNS Error"

Gestart door averheijden, 25 juli 2003, 13:07:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,

De laatste tijd werkt mijn Bowers niet meer optimaal.
Bij vele opgevraagde sites krijg ik "DNS error" en Browser opnieuw instellen
Dit gedaan via de Helpdesk van Tiscali, resultaat nihil
Laatste optie was "Laat je HD maar formateren"
Dat is wel erg rigoureus vind ik.

Ik heb nadien Windows-XP Prof opnieuw geinstalleerd ( overschreven) maar ook geen resultaat
Tevens servicepack 1 voor de Browser IE 6.0 geinstalleerd

Ook kan mijn MSN- Windows messenger niet meer open
Krijg melding van:"Aanmelden was niet mogelijk omdat je Browser geen verbinding kan maken. Controleer of je browser verbinding kan maken en probeer het opnieuw"
Ik wilde deze opnieuw downloaden en installeren maar krijg ook op deze sites "DSN Error"

Sommige sites gaan wel open, dus geen foutmelding, ook Outlook Express werkt goed.

Weet iemand een oplossing?

Dank bij voorbaat
Alfons :P
[move]AV[/move]

Gert

Locatie: +21.3 NAP

averheijden

[move]AV[/move]

Zandman

Als je op het woordje deze klikt bij gert in het bericht kom je op een pagina waar het een en ander staat vermeld over het oplossen van een dns error
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

averheijden

Bedankt!
Ja dat was een "beetje dom" van me, ik had dat niet in de gaten omdat de kleur voor mij hetzelfde was en er niet als een link uitzag.

Gert in elk geval bedankt voor de info ik zal het proberen.

Maar hoe kan ik een kopie maken van mijn register?

Alfons :P
[move]AV[/move]

Zandman

Ga naar start uitvoeren en typ daar regedit in .
 :'( Dan naar bestand en exporteren
 :'( geef de backup een naam en klik op opslaan
 :'( de backup komt dan in de root van je windowsmap te staan

Als je de backup weer terug wil zetten doe je dat via importeren
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

averheijden

Voor de voor mij zeer deskundige medewerkers van dit forum, Gert en Zandman, mijn welgemeende dank voor de raadgevingen.

Het is gelukt PC werkt weer als te voren, dus geen formateren zoals de Helpdesk van Tiscali België mij voorselde.

Groeten
Alfons :P
[move]AV[/move]

Gert

Locatie: +21.3 NAP

Zandman

Fijn dat alles weer goed werkt dan zet ik het topic op okay  :)
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.