Tijdelijke internetbestanden verwijderen

Gestart door feao †, 28 april 2003, 21:47:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Ik zit met de volgende vraag met win98se sloot ik het internet af en verwijderde daarna de tijdelijke internetfiles mappen.Nu ik constant online ben door het netwerk is mijn vraag kan ik zonder problemen nu ook die mappen weghalen?
Ik heb het programma Iwash op de computer staan maar durf haar nu niet te gebruiken...graag advies want ik kan er niets over vinden na alles doorgelezen te hebben....
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Het programma Iwash ken ik niet Feao, dus daar kan ik je ook niets over vertellen. Ik gebruik dat soort programma's niet omdat ik dit soort onderhoud liever met eigen hand doe.

In de map "Documents en settings" op de c-schijf zit een map met jou inlognaam. Bij mij heet die map Han. In de map "Han" staat een map die "local settings" heet. Zie hieronder het plaatje van de backup mail special, daar zie je die map "local settings" ook staan, als 5e map van bovenaf gezien.



In de map "Local settings" staat een map "temp" en een map "temporary internet files".
De temp-map kan je leeggooien. Map zelf moet uiteraard blijven!!
In de map "temporary internet files" staan ook je cookies. Die kan je helemaal leeggooien of alleen de bastandjes die geen cookies zijn. De keuze is wat dat betreft aan jou. Als je cookies weggooit moet je inlognaam en wachtwoord weer intikken op de diverse sites.
Je haalt dus geen mappen weg, maar de inhoud ervan. de mappen zelf blijven staan!

Zie je de map "local settings" niet, lees dan even het 1e bericht van de Backup E-mail + favorieten special. Daarin staat hoe je die map zichtbaar maakt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Hoi Han dit heb ik dus ook gelijk genoteerd voor Rob zijn laptop  :) maar ik zelf werk nog op win98 vandaar mijn vraag aangezien ik hier geleerd heb dat ik het internet af moest sluiten wilde ik ongestraft die mappen van tijdelijke internetfiles kunnen weggooien en ik nu constant online ben durf ik dat niet meer te verwijderen...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Gert



Klik op extra/internetopties/geavanceerd en vink dit aan.
Klik op toepassen en dan gaat het verwijderen vanzelf
Locatie: +21.3 NAP

feao †

Gert dit zijn je internetbestanden en die moet ik laten staan toch aan die map mocht ik niet zitten?
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Gert

Hiermee verwijder je alleen de inhoud.
Klik in internetopties op algemeen en dan bestanden verwijderen. De cookies in deze map blijven dan staan

Om dan in die map de cookies te bekijken ( die blijven staan na het verwijderen van de bestanden) klik je op instellingen en dan bestanden weergeven. Hier kun je de cookies belijken en eventueel selectief verwijderen
Locatie: +21.3 NAP

Gert

Met het programma Iwash ga je veel meer verwijderen, zoals geschiedenis etc. Dit is voor iedereen persoonlijk maar ik vind het niet nodig om steeds weer complete url's in te typen of steeds opnieuw in te loggen op diverse site's. Moet je de kinderen horen als ze steeds de hotmail gegevens in moeten typen  ;)
Locatie: +21.3 NAP

feao †

Hartstikke bedankt Gert en je hebt gelijk telkens alles opnieuw invullen is een rampenplan ;)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Gert

Locatie: +21.3 NAP

feao †

Jij ook Gert en ik heb haar nu aangevinkt staan :)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

Je kan ook als je niet steeds overal opnieuw wil inloggen de map cookies met jou meest gebruikte cookies exporteren naar een andere map op je harde schijf
Dan kan je als je alles op je pjoeter hebt opgeruimd weer importeren en dan hoef je de ww niet in te typen.
Wel eerst alle cookies even nakijken zodat je geen cookies exporteerd die je toch niet gebruikt .Das 1 keer even een werkje maar je hebt er later veel gemak van

Ga in de Internet Explorer naar bestand/importeren-exporteren.
Er komt een wizzard te voorschijn druk op volgende
Kies voor cookies exporteren en weer op volgende
Geef de map aan waar je die cookies wil bewaren klik weer op volgende en je cookies staan op harde schijf in een aparte map
Via deze wizzard kan je ze ook weer terug zetten.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

Bedankt Petra ook dit weer genoteerd  :)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska