Advies aanschaf PC voor hardcore gamer

Gestart door Boomer, 26 april 2003, 16:03:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boomer

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies ontvangen over een nieuw aan te schaffen PC indien mogelijk met prijsopgaaf.
Ook iets over TFT schermen die alle nieuwe en toekomstige game's moeiteloos aan kan.

Groet en BVD


bjo

hoi peter pas geleden was er een super goeie pc bij de aldi te koop voor twaalf honderd euro .
die was zeer goed geconfigureerd 160 mb harde schijf zeer goede grafische kaart enz enz .
die is geregeld daar te koop en hier kun je dat in de gaten houden .
er zit ook drie jaar garantie op.
hier kun je nog wat informatie erover lezen .
en wat het tft scherm betreft die kun je in verschillende prijs klassen kopen .
hier een goed scherm
[move]there is no power like xp power[/move]

Boomer

Ha die Bjo,

Ik heb veel over de Aldi pc gehoord (Duits van Medion) nix als goeds.
MAAR............. ik zit toch te denken aan een wat zwaardere configuratie ;-), grafische kaart en zo.

In ieder geval bedankt voor de links ik zal de testen eens goed doornemen.

TNX CU

Han

Surf es naar Mycom. Je kunt daar een computer samenstellen n.a.v. de wensen die jij hebt. Daar zit dan ook een prijsopgaaf bij.
Dat kan je bij andere computerwinkels ook doen en zo prijsvergelijken.

Het is voor ons onmogelijk om je een advies te geven met de info die je geeft. De ene game is de andere niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Boomer

Han,

Dat is juist mijn probleem het samenstellen van een pc.

De enigste eis die ik stel is dat de configuratie een jaartje of wat meegaat met alle ontwikkelingen op software gebied en dan met name de games.

Denk bv even aan de processor is een 3.06 een must of kan ik volstaan met bv een 2.66 of zo of moet ik wachten tot de 3.2 uitkomt. De grafische kaart bv een maya ll R97100Pro of een Aopen Aeolus Ti4200S of toch de NVIDIA GF 4200.

HD Maxtor of ..... enz.enz.


Boomer

Han,

Hier een voorbeeld:
Intel Pentium4 2.53GHz 512KB 478 533MHz
Intel Pentium4 Cooler
512MB DDR333 PC-2700
80Gb HDD 7200 RPM ATA-133
ASROCK Socket 478 DDR333 Mainboard 4X USB 2.0 ATA-133 533HMZ P4
Mitsumie Floppy Drive 3,5"
MidiTower 350Watt Behuizing
Geforce 4Ti 4280 128MB DDR 8x AGP met tv/out
16x DVD Speler
48x 24x 48x Lite-On CD-Brander
Logitech Optical muis ps2/usb
Logitech Deluxe Acces Keyboard
Philips a.2.310 Subwoofer systeem 2.1. (20Watt RMS)

Deze aanbieding voor 999,= bij euro computers men zegt dat dit een echte gamers pc is.
Zo zijn er natuurlijk legio aanbiedingen.

Han

Ik weet er niet genoeg vanaf om je goed advies te kunnen geven.
De ontwikkelingen op hardware-gebied gaan daar té snel voor.
Wat ik in zo'n geval vaak doe is op internet kijken op sites die hardware reviews hebben staan. Dan kan je de hardware-testen bekijken van de hardware die je uitgezocht hebt. Op tweakers.net hebben ze bijvoorbeeld een goeie hardware review van nieuwe hardware.

Voor hardcore gamen is de combi moederbord, RAM, Processor belangrijk. Wat de beste combi is kan ik je niet vertellen. Wat de een best vind, vind de ander weer helemaal niks.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

En Boomer ben je er al uit wat voor computer je gaat kopen?

Edit Zandman: Aangezien er nu al een tijd niet gereageerd is op dit topic zet ik het op okay .De topic starter kan via een pm aan het team het topic weer laten openen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.