java jit

Gestart door ruud, 22 november 2002, 22:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud

Hallo allemaal weet iemand wat er aangevinkt moet zijn in geavanceerde eigenschappen voor internet voor java?
java jit -compiler ingeschakeld.
java-console ingeschakeld.
java-logboekregiestratie.
wat en waarom?

Han

Tja, het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen op internet.
Wil je online games spelen die met java zijn gemaakt en geen onderdelen van willekeurige pagina's missen tijdens het surfen dan zal je het aan moeten zetten bij de eigenschappen van je browser. Heel veel pagina's bevatten tegenwoordig java-componenten.

Java is een programmeertaal ontwikkeld door Sun Microsystems die gelanceerd is in 1994. Java kent een syntax die lijkt op C++. Bekende webbrowsers hebben een Java interpreter waardoor ze Java applets kunnen uitvoeren die extra functionaliteit geven aan HTML-documenten. Ingebed in een HTML-pagina op internet vind je dus vaak JavaScript. Deze scripttaal die een sterk vereenvoudigde vorm van Java is, is vergelijkbaar met VBScript en kan dus opdrachten uitvoeren op een PC. In 99% van de gevallen zijn dat onschuldige visuele effecten maar sommige webmasters maken scripten die schadelijk kunnen zijn. Dat ligt er maar net aan wat jij wilt gaan doen op internet. Sommige internetters hebben Java helemaal uitstaan bij de instellingen omdat er dus wat veiligheidsrisico's aan verbonden zijn. M.b.v. javascript kan je immers opdrachten uit laten voeren.

JIT-compilers (Just In Time) : die de java code compileren naar machinetaal. Hiermee neemt het prestatieniveau toe t.o.v. oudere java interpreters.

Op een Java-Console wordt normaal de foutmeldingen en andere informatie geprint. Het is dus een heel handig stuk gereedschap om fouten op te sporen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ruud

ben blij met jou antwoord :)
ik surf een beetje over het net en denk nu dus dat ik java jit beter niet aan kan vinken,en java console wel aan zou moeten vinken klopt het wat ik denk?

Gert

Gewoon de standaard instellingen gebruiken dacht ik zo
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik heb het ook aan staan hoor. Moet wel, anders werkt GiroTel niet lekker in XP.
Makkelijkste is om het even uit te zetten en dan eens rond te gaan surfen. Zie je veel rare dingen zoals onderdelen van pagina's die niet geladen worden, zet het dan aan en kijk of je verschil ziet.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ruud

standaard staat het allemaal uit dacht ik.
ik krijg nog al eens de melding dat een pagina niet wordt gevonden of niet beschikbaar is.
heeft dit er iets mee te maken of is er mischien nog iets anders bv norton systeem works of internet security instelling waar door ik nogal eens een site niet kan bezoeken.
of is er nog meer waar ik niet aan denk.
ik heb raad nodig over het aan vinken van internet opties
tab blad geavanceerd.
waar om zou of moet ik meer aan vinken dan wat standaard is aan gevinkt.
moet ik van het laatste nu een nieuwe vraag maken?
geef er dan aub geen antwoord  op en vertel me aub wat ik dan moet doen :-X
ik wil geen  domme dingen doen maar weet ook niet precies wat ik  moet doen dus vergeef me aub als ik iets verkeerd doe.
en graag hoe ik het dan wel moet doen ;)
ik kom hier om te leren  en wat ik tot nu toe aan de weet ben ge komen daar ben ik erg bij  mee!
groeten ruud.
ga van avond weer snuffelen moet nu weer aan het werk.

Gert

Als standaard staat bij mij alleen Java jit aangevinkt
Bij beveiliging staat het hier op normaal, dat je site soms niet kunt bereiken ligt meestal  niet aan die instellingen.
Je moet wel vaak cookies acepteren ( Norton instelling)

Locatie: +21.3 NAP

ruud

ik vink jit en console wel aan en zie wel wat er van komt.
bedankt voor de raad.