videokaart vervangen en probleem.

Gestart door Format Arie, 17 oktober 2002, 17:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Sorry, maar heb er een potje van gemaakt op mijn andere, oude systeem. Wilde daar een videokaart vervangen voor een betere.
Dacht eerst drivers verwijderen van de oude, dan de kaart eruit, nieuwe erin, opstarten en laten dedecteren, en drivers installeren. Ging dus meteen in begin fout. Drivers kon ik niet terug vinden, ook niet onder configscherm /software. Waarschijnlijk heb ik toen een fout begaan, want heb de drivers gezocht via zoeken, en toen alles van voodoo drivers verwijdert. Daarna de oude voodookaart eruit gehaald, de nieuwe erin, en opnieuw opgestart. Hij doet nu niets meer. Het scherm blijft zwart. De ene keer slaat de computer vanzelf af, de andere keer krijg ik hem zelfs niet uit met de aan / uit knop. Moet dus de stekker uit het stopcontakt trekken. Met de oude kaart terug zetten hetzelfde resultaat.
Is er nog wat te redden, en uit te leggen aan een leek?

Zandman

Zit die video kaart goed aangedrukt in het slot arie
hier is uitgelegd hoe je de video kaart moet plaatsen
Zie je ook tijdens het opstarten niet meer het opstartscherm met alles wat er in de computer zit
Hoor je tijdens het opstarten piepjes ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Hij zit er stevig ingedrukt (echt hard), en het achterplaatje vastgeschroeft. Tijdens het opstarten geeft ie wat piepjes.
Het beeldscherm is en blijf zwart. hij start ook niet op, geeft geen beeld, met floppy. Ik dacht ook, hij zit niet goed op het moederbord. Maar durf echt niet harder, anders heb ik er twee. Heb het met de oude en nieuwe videokaart geprobeerd.

Format Arie

Soms gaat de computer ook vanzelf uit na even.
Zal dadelijk nog eens even kijken onder een goede lamp.

Zandman

Hoeveel piepjes geeft hij aan arie
Aan het aantal piepjes kan je vaak de fout ontdekken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie


Zandman

1 lange en 3 korte arie begrijp ik dat goed
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Geef me 5 minuutjes, mogelijk hebben jullie gelijk.

Zandman

Weet je ook welke bios er in de computer zit bij een awardbios duid dit inderdaad op een fout in de videokaart
Misschien toch even opnieuw in dat slot stoppen arie
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Is opgelost. Jullie hadden beiden gelijk. De kaart zat er toch niet goed in. Van opzij erin duwen met eigenlijk te weinig licht dus. Heb hem lasgekoppeld en in keuken plat gelegt met veel licht. Toen ik de oude kaart eruit haalde bleek dus (lach niet) er een dun draadje onder gezeten te hebben. Nieuwe erin, opstarten, detecteren etc etc software installeren, klaar is kees , nou arie dan. bedankt jullie, hij kan weer op O.K.

Zandman

Toppie arie dat het gelukt is  8)
Ik zet dit topic op opgelost
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.