Mail over Windows.

Gestart door Josette, 23 december 2015, 07:16:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Gisteren kreeg ik ook al zo een mail
had die geblokkerd nu weeral zo een! >:(


Windows | Incasso (windowsincasso@***.com) 

PER E-MAIL 

Amsterdam, 22-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte Josette .............,

Uw schuld bij Windows is uit handen gegeven, we hebben u hierover gisteren ook een e-mail gestuurd. Helaas hebben we geen betaling mogen ontvangen, vandaar dat we u in deze e-mail nog 1 maal de kans geven om te betalen zonder dat we u dagvaarden en beslag laten leggen, waarbij alle kosten geheel voor uw rekening zullen komen.

Betreffende vordering:

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 22-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totale vordering: €50,00

Het betreft een upgrade van uw Windows, het kan voorkomen dat dit onbewust is gegaan, echter ging u akkoord met de voorwaarden van Windows en bent u daarmee wel verantwoordelijk voor de gemaakte schuld.

Rente en de wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van ons waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde. Indien wij uiterlijk woensdag 23 december 2015 voor 13:00 uur geen betaling heb ontvangen van het volledige hiervoor vermelde bedrag van €50,00, hebben wij opdracht om onmiddellijk over te gaan tot het nemen van vergaande rechtsmaatregelen en uw dossier uit handen te geven aan onze Belgische gerechtsdeurwaardee, alle bijkomende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.

Bij gebreke waarvan in opdracht van ons definitief zal worden overgegaan tot een kortgeding, zullen alle kosten geheel voor uw rekening komen. Een kortgeding zal betekenen dat we u dagvaarden en de rechter zullen vragen om beslag te leggen op uw inkomen (e.g. salaris, uitkering), beslag op uw vermogen en uw complete inboedel.

Betaling kan uitsluitend geschieden middels een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, gelieve de betaling, met een totaal bedrag van €50,00 direct te voldoen.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

- Ga naar www.   becharge   .be
- Klik op het 'PaySafe Card' logo
- Selecteer '€50' als bedrag
- Voltooi de betaling van de PaySafe Card
- Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
- Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons
   

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor woensdag 23-12-2015 om 13:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!
 

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.




This email is being sent to **********@msn.com.


Unsubscribe or update your address.
Trouble with the opt out link? Simply forward this message to ***@link.rm0005.net or call ***-***-***.

This message was sent by Windows.
Windows | Evert van de Beekstraat 354 | Schiphol, Noord-Holland 1118CZ

Edit Bugs: Ik heb je email adres onleesbaar gemaakt, je wilt niet nóg meer spam ontvangen. Tevens linkjes en telefoonnummers verwijderd.

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Is een phishing/spam mail.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Wij krijgen deze constant van "Visa". De link waar ze willen dat je op moet klikken eis een hele rare re-direct. Dar zie je als je er in je e-mail op wijst. Je ziet tijdens het wijzen op de onderste balk in outlook wat het adres is waarnaar de link verwijst.


Subject= Uw huidige kaart verloopt binnenkort. 

Inhoud mail =

Geachte ICS account houder,

U gebruikt een verouderde creditcard. Wij adviseren u zo spoedig mogelijk de beter beveiligde
RSA-creditcard aan te vragen. Onze nieuwe RSA-creditcard voldoet aan de nieuwste
veiligheidvoorschriften. Onze vernieuwde creditcards zijn vanaf nu te herkennen
aan de blauwe contactloze logo, deze vernieuwde logo is ook te zien hier onder
in deze brief, vraag de nieuwste creditcard geheel gratis.
Normaal gesproken kost deze card 24,99EUR.
Let op: na 26 december 2015 kunt u geen gebruik meer maken van uw oude creditcard.

Waarom kiest ICS voor een nieuwe creditcard?
- De vernieuwde creditcard is uitgerust met een nieuwe chip (4084 bit encryptie)
- Bedragen tot 110 euro contactloos afrekenen in meer dan 100.000 winkels door NL
- U bent beschermd & verzekerd tegen phishing, malware en skimming aanvallen.

Direct aanvragen? Hier de instructies voor configuratie
Om onze RSA-creditcard in ontvangst te kunnen nemen moet u eerst de onderstaande
instructies volgen. ICS heeft een Recycle inleverpunt opgezet om uw oude creditcard
te recyclen. U kunt via de ondergegeven knop uw aanvraag voltooien, het invullen van
het formulier duurt ongeveer 2 minuten. Nadat u dit heeft gedaan kunt u uw creditcard
opsturen naar het Recycle inleverpunt, de instructies hiervoor vind u in het aanvraag
formulier. Uw creditcard wordt nadat al onze instructies zijn gevolgd gerycled.
U ontvangt uw nieuwe RSA-creditcard binnen 2 werkdagen.

Ga naar aanvraag formulier [links to x.co/actief]

Let op: Als u besluit uw verouderde creditcard niet te recyclen, ontvangt u toch de nieuwe RSA-creditcard
en zullen wij de kosten van een nieuwe RSA-creditcard automatisch afschrijven van uw rekening.
Deze kost u dan 24,99EUR excl. afschrijfkosten.

Klik op de bovenstaande button om de RSA-creditcard kosteloos aan te vragen.
U wordt doorgestuurd naar de beveiligde servers van ICS Cards.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV  Dit is een automatisch gegenereerd bericht.

Dit bericht is verzonden door International Card Services BV, statutair gevestigd aan de Wisselwerking 32 te (1112 XP) Diemen, ingeschreven in het Handelsregister Amsterdam onder nummer 33.200.596.

This message has been sent by International Card Services BV, which has its seat at Wisselwerking 32 (1112 XP) Diemen, the Netherlands, and is registered in the Commercial Register of Amsterdam under number 33.200.596.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja erg is dat en weten
dat er mensen intrappen!  :knuppel
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Oh d'r zullen er zat intrappen. Die phishing mails worden steeds lastiger van echt te onderscheiden.
Deze phishing mails zijn over het algemeen in goed Nederlands geschreven.
Die van Visa heb ik ook even goed moeten kijken. Logo's alles lijkt op echt totdat je op de link wijst en ziet waar ze je naartoe willen sturen. Bovendien stuurt Visa in zo'n geval geen email maar krijg je met de post een brief én is mijn huidige card nog jarenlang geldig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

En ik weet gelijk dat het phising is omdat ik nergens mijn echte naam gebruik in emailadressen. Dus staat er of geachte klant of geachte Bugs, en zo noemt mijn bank mij niet.  ;)
Groetjes van Bugs

Josette

Dat is ook waar Bugs.

Maar Windows gaat ook niet zitten mailen naar zijn klanten
ze zouden nogal werk hebben.

Over tijd kreeg ik er een van onze bank.
Dan bel ik eerst even op dan ben
je altijd zeker.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Hier ook info over die VISA Phishing:  https://www.icscards.nl/anwb/info/overzicht-phishing-email

Ik klik eigenlijk NOOIT meer op links in email.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Gelezen.

Ik klik ook niet, maar blokkeer ze onmiddellijk.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Weeral een,

PER E-MAIL 
Amsterdam, 28-12-2015
Inzake: Upgrade van Windows
Dossier nummer: 388495ks43

Geachte Josette,

Inzake uw openstaande schuld bij Windows (h.o.d.n. Microsoft) hebben wij u meerdere malen geïnformeerd over de vervolg stappen wanneer wij geen betaling ontvangen.
Inmiddels heeft ons kantoor besloten om de vordering over te dragen aan onze Belgische gerechtsdeurwaarder met het verzoek om de vordering te innen met de volgende maatregelen:

- Beslag op roerende goederen
- Beslag op gelden bij kredietinstellingen
- Loon/inkomsten beslag

We zullen u dagvaarden onder het arrondissement van Ieper inzake uw openstaande vordering en de rechtbank verzoeken om bovenstaande maatregelen toe te passen.

Betreffende vordering:

Hoofdsom: €8,99
Rente t/m 28-12-2015: €1,01
Incassokosten: €40,00

Totale vordering: €50,00

Specificatie kosten kort geding:

Betekenen dagvaarding: €79,80
Griffierecht België: €321,66
Beslag aankondigen: €120,09
API aanvragen Nederland: €1,21

Totale verhoging: €522,76

De vordering betreft een upgrade van Windows, deze upgrade is 02-12-2015 om 21:02 voltooid. Afhankelijk van uw computer instellingen kan dit automatische zijn gegaan, echter bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Windows.
Rente, incassokosten en de overige wettelijke kosten bent u verschuldigd op grond van de algemene voorwaarden van Windows waarmee u akkoord ging toen u de upgrade uitvoerde.

LAATSTE KANS OP MINNELIJKE AFHANDELING

We geven u nog een laatste kans om via een spoedoverboeking op de door ons aangehouden rekening lopende bij Paysafecard Benelux, een kostbare procedure te voorkomen. Betaal voor vandaag 21:00 het bedrag van €50,- en voorkom een kostbare procedure.

Hoe betaal ik via PaySafe Card?

- Ga naar www.sneltegoed.nl
  - Klik op het 'PaySafe Card' logo
  - Selecteer '€50' als bedrag
  - Voltooi de betaling van de PaySafe Card
  - Na betaling ontvangt u een 16 cijferige code, deze mailt u aan ons
  - Na betaling ontvangt u een betaalbevestiging van ons
   

Nadat u een PaySafe Card heeft gekocht dient u de 16 cijferige code aan ons door te geven, doe dit door te reageer op deze mail o.v.v. uw dossiernummer en met uw 16 cijferige PaySafe Card code, zonder dit kunnen we uw betaling niet verwerken.

LET OP: Betaal voor vanavond om 21:00, anders starten we direct een procedure op met alle kosten geheel voor uw rekening!
   

Hoogachtend,

Mr. P.E. van der Zwaan

Afdeling ambulante juridische dienstverlening Windows B.V.

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Die aanhef, geachte Josette. Héél professioneel.  :shades
Groetjes van Bugs

Han

Dat adres waar het van komt toevoegen aan je spambox.  :aiai
Je hebt niet eens een update van Windows10 gedaan......, stelletje ratten

Internet staat er vol mee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja wel fijn hé je naam kunnen lezen ipv
Mevrouw ....  ;D

Heb ik gedaan ze hebben telkens na @ een andere tekst.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Toch zijn er altijd weer mensen die niet naar de verzendadressen kijken en denkenn dat het echt is.
Die gasten worden slapend rijk.  :knuppel
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Zouden wij niet eens iets in elkaar stoven?  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

Krijg je wel een hele poos gratis kost en inwoning én in de NL gevangenis heb je nog internet ook.  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wat een luxe zeg, dat is hier niet.  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette