Videokaart niet compatible met Moederbord?

Gestart door demir, 29 januari 2004, 17:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

demir

Ik heb een probleem. Ik heb een moederbord van Asus en een videokaart van Asus. Videokaart is Geforce4 MX 460 V8170 PRO en de moederbord A7N8X-X.
Als ik een spel wil opstarten geeft het de fout :

Max Payne 2   requires a Microsoft Directx9.0 compatible display adapter.

als ik dxdiag opstart is DirectDraw, Direct 3D en AGP texture acceleration niet beschikbaar ??????
De drivers heb ik allemaal geupdate.....maar niets wil lukken....snik snik....:((((

hellup??? :(

Zandman

Op deze pagina kan je direct x 9 downloaden
Je kan ook eventueel bij windows update direct x downen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

demir

ik kan directx niet installeren...hij geeft een foutmelding...

Zandman

Welk besturingsysteem draai je demir ?
Heb je die videokaart onlangs geinstalleerd ?
Heb je de nieuwste drivers van de nvidiasite al geprobeerd?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

demir

windows 2003 en xp..
op beide systemen heb ik de nieuwste drivers gedownload, geinstalleerd zonder verandering.
videokaart had ik al....moederbord is nieuw.

demir

kan het zijn dat de AGP snelheid van de videokaart en moederbord elkaar niet ondersteunen???
videokaart is 1x,2x en 4x en moederbord is 8x...kan het hieraan liggen?

bjo

ik denk het wel want jou kaart haalt geen 8x
[move]there is no power like xp power[/move]

Zandman

Het kan wel andersom volgens mij dus in een 8x slot een 4 x kaart zetten
Dan geeft hij de lagere snelheid gewoon door
Maar van langzaam naar een snelslot weet ik niet of dat mogelijk is?
Dan zou je contact moeten opnemen met de leverancier van je moederbord en daar die vraag voorleggen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

demir

hmmmm...okey....dank je wel.
ik zal contact opnemen met de leverancier :)


niet leuk dit :s :(

Han

Citaat van: demir op 29 januari 2004, 18:20:10ik kan directx niet installeren...hij geeft een foutmelding...
Welke foutmelding krijg je dan als je direct-X installeert.
Misschien kan je daar iets op terugvinden bij Microsoft of bij de fabrikant van je geluidskaart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

er wordt dan aangegeven dat de directdraw, direct3d en agp niet enabled zijn ingesteld.....maar dat kan ik ook niet activeren....die optie geeft het niet bij dxdiag. er staat dan, niet beschikbaar.
en de geluidskaart functioneerd goed...onder dxdiag geeft het geen fouten aan...???

Han

Op welke setting staat je AGP-slot ingesteld in je BIOS dan?
Als de videokaart 1x, 2x of 4x ondersteunt zet de setting in het BIOS dan eens op 4x in plaats van op 8x
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

het kan misschien ook aan de chipset liggen denk ik....de bios heb ik aangepast..maar zonder verandering...
ik heb een programma gevonden....Aida32. Daar word wel aangegeven dat mijn agp wel word ondersteund...en bij dxdiag weer niet...

Han

Is er misschien iets niet goed met die videokaart. Kaarten van tegenwoordig ondersteunen allemaal DirectX en je moederbord is ook niet oud.

Wat voor videokaart had je er eerst in?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

ik had eerst een ati radeon. wat voor versie weet ik niet meer.
ik heb nog een paar andere videokaarten geprobeerd van vrienden, zoals:
geforce 4 440 en ATI 256 mb....
directx kan maar niet worden geinstalleerd onder windows 2003.
Maar bij windows xp installeerd hij 't wel.....en de spel start wel op....maar als het wil gaan beginnen start de pc overnieuw op.....
ik zit ook te denken dat het ook wel aan de hardeschijf kan liggen....dat hij het niet aankan ofsow..???

Han

Dat lijkt me niet. Het maakt een harddisk niet uit wat voor data erop geinstalleerd wordt. Is een HD geformatteerd dan kan je er alles op installeren.
Wat je kunt doen is met je PC naar een PC winkel gaan. Zet er van tevoren een schone installatie van de windows op die je wilt gaan gebruiken en neem de originele installatie-CD daarvan mee. Leg daar het probleem uit en vraag aan hun of zij willen helpen. Zij kunnen dan verschillende videokaarten proberen te installeren.

Je bent je bak dan een paar dagen kwijt maar als je 'm terug krijgt dan heb je wel een werkend systeem
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

hmm....ik ga eerst ff zelf paar dingen proberen...als ik er dan echt niet uitkom...zal ik naar een pc winkel toestappen.
Als ik de oplossing gevonden heb...laat ik het wel weten :)
thnx.

Han

Ik denk dat je de opties wel zo'n beetje gehad hebt.

Succes, ik ben benieuwd hoe dit verder verloopt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

hey.....het lag volgens mij gewoon aan de fout van windows zelf.
ik heb mijn hele harde schijf compleet schoongemaakt en windows xp d'rover gegooid...alle drivers correct geinstalleerd...en jah..hij deed het :)
dxdiag geeft geen fouten meer aan...alle nodige apparaten worden ondersteund en werken correct...haha, dagenlang voor nix druk gemaakt dus :D
maar bedankt voor al jullie hulp  8)

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]