Online gekochte muziek op CD branden

Gestart door Patrick M, 08 januari 2006, 11:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Wat je ook kunt doen is contact opnemen met Samsung hierover. Misschien hebben zij al een oplossing ervoor. Mediaplayer is niet zomaar een spelertje.
Het lijkt me dat ze toch firmware moeten kunnen maken waarmee de brander ondersteund wordt in WMP. Dat het een compatibiliteitsprobleem is, is na het installeren van de firmware meer dan duidelijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

Ik ga je advies opvolgen Han en contact opnemen met Samsung. Ik wacht nog even af om de firmware te installeren die niet door Samsung zelf aangeboden wordt. Ondertussen download ik geen nummers meer via Skynet maar via i-tunes. Met het i-tunesprogramma kan ik probleemloos de gedownloade nummers op CD zetten.

Ik bericht in dit forum alleszins hoe het afliep bij SAMSUNG.

Han

Ik ben erg benieuwd wat Samsung te melden heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

Vandaag via een online formulier contact opgenomen met SAMSUNG en probleem omschreven. Ik hoop snel een antwoord te krijgen. Telefoonnummer heb ik helaas niet gevonden.

Han

Met zo'n online formulier gaat het vaak beter omdat je dan op je gemak en zo duidelijk mogelijk de klacht kunt omschrijven. Via de telefoon gaat dat vaak rommelig en wordt je steeds doorverbonden. Je moet dan steeds weer opnieuw vertellen wat er loos is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

He hallo,
Ik kreeg vandaag bericht van SAMSUNG. De inhoud van de mail luidde als volgt:

"Geachte heer Mertens,


Waarschijnlijk berust het probleem op een compatibiliteitsprobleem en ondersteunt Media Player 10 deze drive niet.
Hebt u ook al andere mediaplayers (realplayer of neo player) geprobeerd?

Omdat de drive verder wel goed herkend wordt (helaas zijn de screenprints niet erg duidelijk) , moet het wel om
bovenstaande oorzaak gaan.
We raden u ook aan de instellingen van uw media player te controleren en/of  Windows support te benaderen.


Neem desnoods telefonisch kontakt met ons op nummer 00800 8010 8011(gratis)

Met vriendelijke groeten
Samsung OMS Team"


Ik heb het gratis internationaal nummer geprobeerd, maar dat leek een maat voor niets! Volgens de operator is het een niet bestaand nummer. Met andere woorden: ik vrees dat ik nog altijd even ver sta.

Bugs

Ik denk dat het nummer in Nederland zit. Probeer dan dit even te bellen: 0031800 8010 8011. Het zal dan geen gratis nummer meer zijn omdat je vanuit België belt. Die 00 waar het telefoonnummer mee begint is het internationale toegangsnummer en die 31 is het landnummer van Nederland.
Groetjes van Bugs

Patrick M

Blijkt een nummer te zijn van Robeco Direct (iets met sparen en aandelen)...

Bugs

Samsung zit in België in Wommelgem en in Nederland in Delft. Als je het telefoonnummer op deze site belt kunnen ze je vast verder helpen of het juiste telefoonnummer geven.
Groetjes van Bugs

Patrick M

Bedankt Bugs, morgen bel ik even.
PS: Nu hadik de hele Samsungsite eerder afgeschuimd en dat nummer nergens tegengekomen. Stom hé!

Patrick M

Gepraat met iemand van Samsung die voor mij wat opzoekwerk heeft verricht omdat hij ook niet precies wist wat hier fout loopt
Ik kreeg enkele links teruggestuurd. Mijn Engels is echter alles behalve zodat ik niet veel wijzer ben geworden.
Hieronder kopie van de mail:

"Geachte heer Mertens,

Na wat speurwerk hebben we navolgende informatie gevonden met betrekking tot detectieproblemen in WMP10.

url:http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/mediaadvice/0053.mspx#ERAAC

Why do I receive the error "Windows Media Player does not detect any storage media in the selected device" when I try to burn a CD?
A portable device is selected for burning instead of a CD-R or CD-RW drive. To fix this, do the following:

1.
In Windows Media Player, click Copy to CD or Device (Burn in Windows Media Player 10).

2.
In the Items on Device pane (the right side of the Player), click the CD drive you want to burn to, and then click one of the following (available only on the Windows XP operating system):

• Audio

• Data CD

• HighMAT

Misschien is navolgende informatie ook bruikbaar.

Want url: http://www.wmplugins.com biedt diverse plugins waaronder ook een Nero fast CD plugin.


Met vriendelijke groeten
Harry
Samsung OMS Team"

Bugs

Nou, dat schiet dan ook niet erg op. Bij punt 2 staat dat je de CD drive moet selecteren waar je naar toe wilt branden. En jouw probleem is juist dat je die drive niet ziet.  :(
Groetjes van Bugs

paul76

Ik zou deze Harry van Samsung maar een mailtje terugsturen om te vragen of hij weet (of anders kan uitzoeken) of jouw type brander wel ondersteund wordt door WMP 10.

Han

Mijn idee, en ook even vermelden dat je geen engels spreekt/leest.
Hij kan toch minstens een Nederlandstalige oplossing sturen, niet?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

Heb nieuw contact gehad met Samsung en daarin jullie adviezen verwerk. Ik kreeg onderstaand antwoord terug:

Beste Patrick,

we zullen kijken of we het probleem toch nog kunnen uitdiepen, maar
we raden u in ieder geval aan eventueel Microsoft België te benaderen.
Zo mogelijk hebben zij een nederlandstalige instruktie en misschien wel een
passende 'ASPI layer' via Microsoft verkrijgen. Want die ASPI zorgt onder
andere voor een goede communicatie tussen drive en programma.

Met vriendelijke groeten
Samsung OMS Team


Ik weet niet of het allemaal nog veel zal uithalen. Trouwens hoe neem je in godsnaam contact op met Microsoft België? Ook de technische termen (ASPI layer) zijn wat boven mijn petje. Ik dacht toen ik dit item startte dat ik gewoon ergens een vinkje hier of daar moest activeren. Het lijkt toch net iets ingewikkelder te zijn, hé?

Han

Simpel maar o zo irritant geval van "van het kastje naar de muur gestuurd worden"
Microsoft zal je hier echt niet verder mee helpen. Samsung moet zorgen voor een juiste driver/firmware.

Als ik jou was dan zou ik naar de winkel gaan en voor 4 tientjes een andere writer halen.
Die cd-writers kosten tegenwoordig haast niks meer.

PS) Koop een bekend merk, en geen samsung meer  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Wat een suf antwoord van Samsung zeg!  :knuppel
Ze moeten toch op zijn minst kunnen zeggen of jouw type brander door WMP 10 wordt ondersteund??? Het lijkt me sterk dat je de enige bent met deze brander die WMP 10 gebruikt . . .

Maar volgens deze Harry zou Microsoft zich moeten aanpassen aan Samsung! Ik vrees dat Han gelijk heeft en dat dat niet gaat gebeuren.

Ff afwachten of meneer Samsung toch nog ergens mee komt . . . en als je uiteindelijk toch een nieuwe brander gaat kopen kun je eerst die firmware versie T809 nog proberen waar ik het eerder over heb gehad.

Han

Die firmware-update was ik helemaal vergeten.
Strak plan Paul!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

Jullie hebben gelijk: MS zegt dat het niet aan hen is om firmware of drivers aan te bieden voor alle mogelijke hardware. Van Samsung zelf hoor ik nu natuurlijk niet veel meer. Ik denk dat ik volgende week nog eens een keertje een internationaal belletje  :-[ zal doen. Levert dat niets op, dan probeer ik de firmware-update zoals Paul voorstelt. Haalt ook dat niets uit, dan denk ik dat ik de zaak laat voor wat het is! Die hele affaire heeft me trouwens al heel wat meer energie en geld (internationaal bellen) gekost dan dat ik gewoon de CD had gekocht bij de platenboer!
Mij hoor je niet meer zeggen dat muziek downloaden (legaal dan) "een zaak van niets is" waarvoor je je luie zetel niet meer uit hoeft hoor...

Groetjes

Patrick

PS: jullie horen nog wel hoe dit afloopt

Bugs

Kan mij voorstellen dat je er inmiddels méér dan genoeg van hebt, Patrick. We zijn benieuwd naar je bericht!
Groetjes van Bugs