Online gekochte muziek op CD branden

Gestart door Patrick M, 08 januari 2006, 11:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick M

Ik had graag muziek die ik via een internetwinkel aankocht en downloade gebrand op een CD. Volgens de richtlijnen van de internetwinkel kan dat enkel met WMP gebeuren gezien de licenties die aan de muziek zijn vastgekoppeld. Ik volg de richtlijnen om een CD te branden, maar ik krijg mijn CD-writer niet te zien! Ik zie wel een Nero Fast Burning Plug In, maar daarmee lukt het niet en krijg ik steevast een foutmelding ivm het branden van beveiligde muziek. Refreshen via F5 of opnieuw opstarten heb ik ook al geprobeerd, maar dat lukt evenmin. Ik werk met WMP 9.0. De gedownloade muziek op mijn pc beluisteren lukt wel. Weet iemand raad?
Hartelijk dank!
Patrick

PS: ik heb een screenshot gemaakt van het scherm dat ik te zien krijg in WMP, is er een mogelijkheid om deze afbeelding mee te posten? Zoja, hoe doe ik dat best?




edit Han : Topictitel aangepast van "Windows Mediaplayer" naar "Online gekochte muziek op CD branden".
De nieuwe topictitel omschrijft je vraag beter.

paul76

Leuk die beveiligingen zeg . . . koop je netjes een mp3 en dan kun je hem niet branden . . .  :-\

Niet dat we nu aan het illegaal downloaden moeten slaan maar het wordt er zo niet makkelijker op.

WMP 9.0 is niet de laatste versie van Mediaplayer. Wellicht werkt het met de nieuwste versie, WMP10 wel. Die kun je gewoon downloaden (in elk geval als je XP draait, anders weet ik dat niet zeker). Klik in Mediaplayer op Help en dan "controleren op updates" of iets dergelijks.

Succes!

Bugs

Citaat van: Patrick Mertens op 08 januari 2006, 11:50:20
ik heb een screenshot gemaakt van het scherm dat ik te zien krijg in WMP, is er een mogelijkheid om deze afbeelding mee te posten? Zoja, hoe doe ik dat best?

Het plaatje kun je uploaden in je eigen homepageruimte en vandaar linken. Meer informatie daarover kun je hier vinden.

Muziek die je via internet koopt is meestal beveiligd tegen branden op CD. Die beveiliging is vast te omzeilen maar dat is illegaal. We gaan hier dan ook niet verder op in omdat dat tegen onze forumafspraken in gaat.

Wil je geen beveiliging dan zal je je muziek gewoon in de winkel moeten kopen.
Groetjes van Bugs

Patrick M

Hé hallo Bugs en Han

Ik denk echt niet dat ik het illegale circuit op ga hoor! Volgens de Skynet Music Club, want daar gaat het over, kan het perfect!
Alleen, mijn WMP wil mijn CD-schrijver niet tonen. En daar knelt het schoentje! Mijn vraag iets beter omschreven luidt dan ook: hoe kan ik mijn CD-schrijver laten verschijnen daar waar ik nu uitsluitend mijn vaste schijven terugvind? Mijn vraag is dus niet hoe ik online gekochte muziek kan branden op een CD. Met gekochte muziek via i-tunes lukt het me immers perfect! Ik heb enkel een probleem als ik de muziek (willens nillens) wens te branden via WMP.

Alleszins hartelijk dank iedereen voor het meezoeken naar een eventuele oplossing voor mijn computerprobleem.

Patrick

Han

Zo is het een stuk duidelijker, Patrick  :goed

Misschien dan toch eerst zoals Paul al zei updaten naar de laatste versie van de mediaplayer, of als je dat niet ziet zitten dan de muziek branden met brandsoftware zoals Nero.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Gelukkig zijn het toch geen illegale activiteiten. Dat vermoeden had ik al want uit de zin "Volgens de richtlijnen van de internetwinkel kan dat enkel met WMP gebeuren" uit je aanvankelijke post had ik afgeleid dat je best mag branden. Zelf heb ik overigens nog geen ervaring met online gekochte mp3.

Je probleem is nu idd wel duidelijker. Daarom nog twee tips/vragen:
Heb je wel andere software die je brander herkent?
Werkt je brander goed in Windows, m.a.w. staat er geen uitroepteken bij de brander in het overzicht van je hardware (apparaatbeheer)?

Patrick M

Nergens problemen of uitroeptekens te vinden! Alle mogelijke programma's geven mijn Cd-schrijver probleemloos weer. Zelfs WMP vindt de CD-writer terug als ik er muziek mee afspeel. Ik krijg hem dus enkel niet te zien als ik muziek wil branden. Automatisch start dan "Nero" die uiteraard een beschermfout geeft! Volgens de richtlijnen van Skynet mag ik uitsluitend via WMP branden omdat de licentie in dat programma werd opgenomen (gedownloade nummers zijn WMA-files). Ter verduidelijking: andere mediaprogramma's kunnen de aangekochte muziek ook niet afspelen, dat kan uitsluitend met WMP.

Ik heb ondertussen de laatste versie van WMP geïnstalleerd, maar ook daar heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb even een screenshot geplaatst op www.toneelkringvrede.be/wmp zodat het duidelijker wordt wat ik precies bedoel.

paul76

Gek, je kunt zo te zien wel naar allerlei verwisselbare schijven branden maar niet naar je writer. Bij mij zie ik in dat venster juist alleen mijn brander.

Nero start waarschijnlijk op als je als opname apparaat de "Nero Burning Plugin" selecteert of niet? Als je dit niet wilt kun je (verwacht ik) een vinkje weghalen bij deze plugin in het menu extra-invoegtoepassingen.

Zie je je brander wel onder WMP als je kijkt bij Extra - Opties - tabje apparaten? Als je hem daar wel kunt zien, kijk dan eens onder de eigenschappen, tab "opnemen" of er een vinkje staat bij "op dit station mogen opnames worden gemaakt".

Han

Ik zit zomaar even te brainstormen.....

Jij zegt :"Volgens de richtlijnen van Skynet mag ik uitsluitend via WMP branden omdat de licentie in dat programma werd opgenomen "
Het lijkt erop alsof jou WMP dus de licentie van Skynet niet heeft ontvangen. In mijn mediaplayer 10 vind ik in de menu balk onder "extra" wel licentiebeheer en Bij "extra - opties" staat er op het tabblads privacy iets over licentiebeheer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

He hallo Paul76 en Han

Ik heb het even nagekeken wat jullie voorstelden:
- Bij privacy/licentiebeheer staat alles aangevinkt. Volgens mij kan er met de licentie niks mis zijn aangezien ik probleemloos alle nummers die ik downloade kan afspelen in WMP. Ik kan dat enkel met WMP, een ander audioprogramma geeft steevast de boodschap dat de muziekfile beveiligd is.
- Ik zie bij extra mijn brander staan bij apparaten, maar waar vind ik het tabje "opnemen"?

screenschot van licentie bij privacy : www.toneelkringvrede.be/wmp

paul76

Als ik daar naar de eigenschappen van mijn brander kijk heb ik drie tabjes: audiogegevens, opnemen en kwaliteit.

In de eigenschappen van mijn dvd-rom staat alleen het tabje audiogegevens.

Wat zie jij daar dan?

Han

* Heb je al eens op de site van "Skynet Music Club" geinformeerd.
   Misschien komt dit probleem vaker voor en hebben zij al een kant en klare oplossing?

* Heb je je mediaplayer al geupdate. Sommige licenties voor versie 10 werken niet in versie 9


Dit is het enige wat ik kan vinden in de FAQ van Skynet Music Club over het branden:

Can I burn the music tracks I have downloaded on a CD ? If so, how can I do this and how often ?
If you have chosen the Burn option (starting at 100 credits) proposed with the Skynet Music Club, you can burn the music track directly onto a CD using the Copy option of the Windows Media Player.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Patrick schreef al wat berichtjes geleden:
Ik heb ondertussen de laatste versie van WMP geïnstalleerd, maar ook daar heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Wel goed lezen, hè?  :cool

Verder kan ik me niet voorstellen dat Patrick's probleem met de licenties te maken heeft. Media Player ziet op één of andere manier zijn brander niet als brander en dat staat helemaal los van licenties. Ook licentievrije mp3's (b.v. die hij zelf ript) kan hij nu niet met Media Player branden!

Han

Citaat van: paul76 op 11 januari 2006, 00:18:24
Wel goed lezen, hè?  :cool
Ja pap  :D

Welke brander heb je eigenlijk, Patrick. Wordt die ondersteund door WMP?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Kijk, daar had ik nou niet aan gedacht.  ;)

LOL, Patrick's brander? Daar komen we samen wel uit  ;D

Patrick M

Hé hallo Han en Paul

Ik heb een nieuwe screenshot geplaatst (www.toneelkringvrede.be/wmp) waarop de info zichtbaar wordt als ik de eigenschappen van mijn cd-writer aanklik. Meteen staat daarbij welke CD-writer ik heb.

Ik vind het wel ongelofelijk formidabel dat jullie zoveel energie en tijd stoppen om mijn probleem mee te helpen oplossen. Dit forum is ondertussen mijn startpagina geworden.

Groetjes en ik zie nu al uit naar jullie deskundig advies.  ;)

paul76

Geen probleem hoor, ik ben hier ook een paar keer goed geholpen en dan doe ik graag wat terug. En terwijl mijn pc aan het scannen is zit ik er toch achter en heb ik mooi de tijd om te kijken bij welke onderwerpen ik misschien iets toe kan voegen. . .

Om terug te komen op het probleem: je hebt inderdaad maar één tabje. Blijkbaar ziet Nero jouw brander als een rom-speler.

Voor de volledigheid, de speler is dus een Samsung SM-352B CDRW/DVD-speler.

Het lijkt er sterk op dat deze brander niet wordt ondersteund door WMP zoals Han zegt. Hoe je daar achter komt weet ik zo niet. Ik heb wat gezocht bij Microsoft, Samsung en via Google maar kan het zo snel niet vinden. Bij Samsung heb ik wel gevonden dat je nieuwe firmware kan downloaden.



Han

Ik heb een Plextor 716A. Bij mij zie ik daar ook 3 tabbladen "audiogegevens, opnemen en kwaliteit".

Ik heb gisteren ook een poos gezocht naar compatibliiteits-gegevens voor branders met de Mediaplayer. Ik heb op de US site en op de NL site van Microsoft gekeken maar ik kan er niets over vinden.
Het ontbreken van de tabbladen "opnemen en kwaliteit" zegt eigenlijk al genoeg. De mediaplayer kan niet omgaan met je "Samsung CDRW/DVD SM-352B".
Ik ga straks nog even kijken of ik iets kan vinden op het typenummer van je writer in combinatie met WMP10.
Als er nieuwe firmware is dan zou ik die zeker even erin zetten. Dan heb je in ieder geval meteen de nieuwste ondersteuning die mogelijk is.

Ik ben gaan zoeken met zoekopdracht SM-352B mediaplayer.
Eerste zoekresultaat is iemand die exact hetzelfde probleem heeft. Helaas nog geen oplossing maar er staan nog tig paqgina's zoekresultaat om door te kijken. Ik ga nu eerst eten  :yessss

PS) Tof dat je PCN als startpagina hebt gezet  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Patrick M

Ik heb de firmware gedownload en mijn pc herstart.
Helaas is het probleem niet opgelost, integendeel: nu zie ik in WMP 10 helemaal niets meer staan... Nieuwe screenshots geplaatst (www.toneelkringvrede.be/wmp)
Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken, maar ik dacht dat het met een vorige WMP-versie (niet de 9 uiteraard) mij ooit wel eens een keertje gelukt was om een cd met online gekochte muziek te schrijven met mijn huidige SAMSUNG.

Ik heb na de "upgrade" zowel brander als DVD-speler getest en dat lijkt normaal te functioneren. Het blanco scherm krijg je alleen in WMP te zien.  :(
Wat een ellende toch...

paul76

Hè, balen dat het er alleen maar slechter van is geworden . . .

Op deze site staat firmware die van een nieuwere versie (T809) lijkt dan wat Samsung aanbiedt (T806). Voordat je dit gaat uitproberen moet je wel even bedenken hoe belangrijk je het vindt om die mp3's te kunnen branden. Ik vindt het namelijk vreemd dat, als er nieuwere firmware zou zijn, deze dan niet door Samsung zelf wordt aangeboden. Je loopt het risico dat de firmware versie T809 meer kwaad doet dan goed. Als je écht wilt kunnen branden vanuit WMP en erover denkt om een andere brander te kopen als het niet lukt kan het natuurlijk geen kwaad om dit te proberen.