originele ontwerp van logo

Gestart door Ad, 04 juni 2004, 19:53:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

± 7 jaar geleden is er door een drukkerij een ontwerp gemaakt voor een logo van mijn bedrijf, maar nou moet ik drukwerk bij laten maken en nu blijkt dat er nergens meer het originele ontwerp is bewaard.
Probleem dus want ik wil het logo houden zoals het is, de drukker zegt als hij het originele gaat inscannen het dan nooit 100 % hetzelfde is zeker niet als het b.v. word uitvergroot voor een auto belettering. een gedeelte van het logo komt van een cd rom (die ik dus ook niet meer heb) ik dacht de visitekaartjes drukkrij van Davilex maar ik ben niet 100% zeker nou is mijn vraag is er misschien iemand die mij evt. tegen vergoeding aan die cd kan helpen van Davilex of even voor mij kan kijken of het daar op staat. Ik kan natuurlijk wel in de winkel gaan vragen of ze die cd nog kunnen bestellen, maar ik weet het niet zeker of het die bewuste cd is en dan moet ik er misschien wel heel veel bestellen voor ik heb gevonden wat ik zoek. Voorop gesteld dat het nog te bestellen is. Of is er misschien iemand die een beter idee heeft

Black Panther

Aan die cd kan ik je helaas niet helpen, maar... voor de ict academie heb ik op het grafisch liceum gezeten en heb ik dus met een redelijk aantal grafische programma's gewerkt. Nu is het zo dat als je een klein logo hebt dat je dit uit kunt vergroten en dan met illustrator kun je het logo laat maar zeggen "overtrekken" zodat het er uitvergroot perfect uitziet. Ik weet niet of jij iemand kent die dat soort dingen kan doen als vriendendienst, anders kan ik het wel voor je regelen met een oud klasgenoot? Je moet maar kijken....
ik dacht misschien heb je er wat aan :-X
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Josette

Hoi,

ik ben in het bezit van een CD Naamkaartjes van Davilex.
Maar is al een oude hoor.

Als je nu eens zei welk embleem of hoe het eruit ziet!
Kan ik misschien eens op speurtocht.

Josette  ;D
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Ja dat kan ik wel, het is een troffel waarvan het blad links naar beneden wijst die word vastgehouden door een rechterhand aan de rechterkant. en van die hand gaat de pink recht omhoog.
De juiste benaming van het bestand weet ik niet

Josette

Hahahahaha, ik ben een Belgische wat is een troffel?
Josette ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Allee tis te zeggen ene schep waarmee ne plekker de gips mee opschept  :-\

Josette

Hoi Ad,

ik heb een vergissing begaan, ik heb van Davi: de cd Davi Adres7.
Dat van de naamkaartjes is van Easy computing.
Sorry. >:(

Ik heb daar eens opgezocht niks. ::)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

Bedankt voor het zoeken Josette, jammer dat je het niet hebt kunnen vinden. Misschien heeft iemand anders meer geluk

Han

Je kunt op www.marktplaats.nl proberen of je die cd kunt kopen?

Je kunt ook bij google plaatjes kijken met verschillende omschrijvingen of je je logo terugvind.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik had op alle twee die adressen al eens rondgekeken Han, maar helaas zonder resultaat. Maar aangezien ik niet honderd procent zeker ben, kan ik ook niet goed een oproep plaatsen om een bepaald cd tje te kopen. om vervolgens te ontdekken dat het toch een andere was, dat is nou net het vervelende. Zeker ben ik er wel van dat het een cdrom van davilex was.
Ik zoek gewoon nog even verder.

Han

Tja alles draait om backups hé en zeker voor een bedrijf  :-X
Niet ergens het plaatje op een cd of diskette gebackupped??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Tja Han dat kun je wel zeggen, maar deze keer ben ik onschuldig.........echt. Kijk het is n.l zo toen ik zeven jaar geleden zelfstandig ben gaan werken was een van mijn eerste klanten de direkteur van een drukkerij, nou dat kwam even goed uit want ik moest natuurlijk nog alles hebben op het gebied van drukwerk. Daar is ook het logo ontstaan/gemaakt, maar ik heb zelf het bewuste handje aangeleverd. Nu er na zeven jaar drukwerk bijgemaakt moet worden ben ik in eerste instantie naar hem terug gegaan, maar hij had het niet meer omdat hij ervan overtuigt was dat ik daar niet meer terug zou komen omdat het al zo lang geleden was. Maar ik gebruik dat dure postpapier niet zoveel. Alleen om te factureren en al het andere doe ik met eigen gemaakte kopieën (zuinige hollanders hè) je kent dat wel. Dus hij had het orgenele en ik had de backup, maar ja nu dus niet meer.

Han

Kan je niet zo'n A-4 tje met het logo erop laten kopieren voor postpapier? Dan heb je het logo toch ook?
Ze kunne tegenwoordig wonderen verrichten met de huidige kopieerapparaten. Of denk ik nu te simpel.

Mocht je nog afspraken met Black Panther willen maken doe dat dan nu. Zijn stage zit er bijna op en dan is hij minder online!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Hmmm wat raar ik heb ik heb donderdag een reactie hier geschreven,maar die staat er niet op ????
Nou ja het zal wel aan mij liggen.
Ik heb mijn postpapier al laten kopieren en ik moet eerlijk zeggen dat valt i.d.d. niet tegen Han, hoe goed ze dat gedaan hebben. Maar het punt is als ik in de toekomst met het logo naar een beletterings-zaak ga voor b.v een auto laten beletteren dan heb ik wel het orginele digitaal nodig omdat het met dergelijke apparaten weer net iets anders werkt dat heb ik nl al eens meegemaakt. Er is ook geen haast bij hoor, maar je moet natuurlijk wel een beetje vooruit kijken. En het ligt nu een beetje aan de drukker of die er raad mee weet zoniet dan heb ik het probleem en niet hij vandaar dat ik misschien een tikkeltje voorbarig reageer.

Han

Met het plaatsen van dat bericht moet je dan wat fout gedaan hebben Ad. Ik heb het hier nooit zien staan en ik kijk elke dag een aantal maal op PCN. Er zijn ook geen backups teruggezet.

Fijn dat het met je briefpapier gelukt is.  :)
Voor de belettering van de auto's.... het vergrote logo daarvoor moet je denk ik dan toch even contact opnemen met Black Panther. Op 4 juni schreef hij onderstaande.
CiteerNu is het zo dat als je een klein logo hebt dat je dit uit kunt vergroten en dan met illustrator kun je het logo laat maar zeggen "overtrekken" zodat het er uitvergroot perfect uitziet. Ik weet niet of jij iemand kent die dat soort dingen kan doen als vriendendienst, anders kan ik het wel voor je regelen met een oud klasgenoot? Je moet maar kijken....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Zo ben ik helaas niet, ik kies niet de weg van de minste maar juist de meeste weerstand. Zo ben ik nou eenmaal, ik heb een trial versie van ADOBE illustrator van het web gehaald en mag die een maand gebruiken. misschien lukt het wel om er binnen die termijn zelf uit te komen. Zoniet dan probeer ik weer verder te vragen of te zoeken. Maar wat hulp van het PCN team is onmisbaar dus als er iemand ervaring mee heeft met dat illustrator, want het is ook nog eens in het Engels dat maakt het extra lastig.

Han

Waarom maak je het jezelf nou zo moeilijk?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja Han ik weet het, maar je steekt er ook nog wat van op...........toch. En dat is ook de achterliggende gedachte, misschien heb ik het nog eens ooit nodig en dan weet ik er toch het e.e.a. vanaf en dat is dan mooi meegenomen.



Edit Bugs: Het is inmiddels 26 juli 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.