digitale foto's op de tv bekijken

Gestart door Ad, 26 april 2004, 15:27:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb diverse cd's met foto's die met NERO zijn gebrand, maar ik heb er ook die door WINDOWS zijn gebrand.
Geen van die twee kan ik in mijn dvd speler zodanig afspelen dat ik de foto's kan bekjiken, wat is er fout of liever wat is een oplossing dat het wel gaat. De dvd speler waar ik ze mee afspeel is een dvd recorder pas twee maanden oud dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen (hoop ik)
wie weet raad??

Josette

Het kan zijn dat je dvdspeler dat niet doet!
Ik heb er ooit een topic over gehad hier maar vind hem niet terug. :-X

Misschien dat Han dat terug vindt.
Ik had toen mijn cd meegenomen naar de winkel en niet iedere dvdspeler liet ze zien.
Sommigen wel geluid anderen geen beeld enz.

Groetjes,
Josette  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

ik hoop niet dat dat met de mijne ook zo is want dat is dan een lelijke tegenvaller

Han

Welk type/merk DVD speler is het Ad?

Op deze link kan je kijken wat een specifieke DVD-speler wel en niet kan.

Ik kan me dat topic niet herinneren Josette. Da's vreemd want ik weet bijna altijd alles terug te vinden op PCN. Is die vraag van jou niet nog vanuit onze BGW-tijd? Dan zou ie daar nog op het forum moeten staan, maar helaas zijn daar héél veel oude vragen gewist.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Neen Han...................ik heb die pas van vorig jaar!
En toen was er een heel topic over.
Maar weet niet meer waar. >:( >:(

Ooooooooo, nu valt mijn centje misschien bij de digicamera
in het kwebbelhuis.


Neeeeeeen daar ook niet ben al gaan kijken. :(
Josette  ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Mijn frankske valt nog niet  ;)

Nu kan ik het niet meer hebben...nu wil ik dat topic boven water hebben.
Kan je je nog herinneren waar je vraag precies over ging?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja watte, ik ben ook al een tijd op zoek.
Het was denk ik eigenlijk geen vraag maar de uitleg van het hele gebeuren.
Door de aankoop van onze dvdspeler.

Josette  :-X
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Verdorie, je bent een taaie. 8) 8)
Yep dat was hij. ;D ;D

Josette 8)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik zei toch ......, meestal weet ik (en de zoekfunctie) de boel wel te vinden  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Grrrr, Hele avond bezig geweest om mijn koffie machine zuiver  te maken. uiteindelijk breekt er iets af sh.... duur apparaat naar de kl.... ik hoop dat het nog te maken is. nog niet tijd gehad om naar de dvd recorder te kijken.

Ad

ik heb het gevonden:
Philips DVDR 70
volgens de gebruiksaanwijzing lust hij zowat alles, en dat is ook meteen de reden waarom ik niet snap dat hij geen foto's afspeelt.
DVD Video, (super) video-cd-disc, DVD+RW disc, DVD+R disc, DVD-RW disc, DVD-RW (Videomodus finalised), DVD-RW, CD-R, CD-RW, AUDIO - cd, MP3 cd.
Dat zou volgens mij toch genoeg moeten zijn of niet.

Han

Volgens de specificaties zou hij inderdaad jpg plaatjes moeten kunnen laten zien. (bitmap bestanden (bmp) kan ie niet laten zien!!)

Wat doet ie als je gewoon direct een aantal foto's op CD brand.
Dus niet door een of ander programma een foto-cd laten maken maar puur een lijst met jpg foto's. Doet ie dat wel?

Als dat ook niet lukt dan zou ik met een pas 2 maanden oude DVD-speler toch even teruggaan naar de winkel.

Bij Philips vond ik ook nog info over jouw DVD-speler
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb de gebruiksaanwijzing er nog eens op nagelezen, maar er word eigenlijk geen woord gesproken over foto's of ook iets wat er op lijkt. Is het ook mogelijk dat ik mijn foto's dan misschien op een dvd moet branden?, die ik helaas geen heb.
Niet door een of ander programma een foto cd laten maken zeg je, maar hoe dan wel? Bedoel je een cd branden onder Windows. ken dat? nooit geweten en ook nooit gedaan dus.
Maar ik ga het nu proberen

Zandman

Wat han bedoelt is dat je via nero of easy cd creator je foto's brandt en niet met een speciaal fotoprogramma want dat kan de dvd speler niet uitlezen
Je maakt dan gewoon een data cd waar je alle jpg's (je foto's dus) inzet
Dan niet in mappen maar gewoon alle jpg's op een rij zetten
Die cd wordt dan wel uitgelezen in een stand-alone dvd speler
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Net even een cd-tje gebrand met NERO, een data cd en gelijk even uitgeprobeerd maar hij speelt hem niet afwat ik ook probeer. Hier baal ik dus echt van als ik dat van tevoren had geweten had ik misschien ietsje meer geld uitgegeven om meteen ook foto's te kunnen zien op de tv. Mijn zwager heeft zo'n heel goedkope dvd speler en die doet dat n.l. wel, echter hij kan er niet mee opnemen en dat kan ik weer wel. Sh....
sorry maar dat moest er even uit, afijn morgen weer een nieuwe dag en daar is nog niemand aan geweest. ik kap ermee
welterusten.

Han

Dus terug naar de winkel ermee Ad.
Neem je CD's mee en vraag waarom niet werkt wat in de specificaties beloofd wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Hmmmmmm, hier ben ik dus heel slecht in ondanks ik echt wel weet dat ik het zo niet moet pikken. Maar ja zo ben ik nou eenmaal.

frank

Betreft het geen +- probleem, ook is het bekend dat dvdspelers voor de pc, dat vaak goedkope dvd spelers meer verschillende soorten merken / types pakken dan wat duurdere dvdspelers. Lijkt een beetje op de autoradio, waarbij goedkope radio's wel gekopieerde cd's pakte en dure radio''s weer niet. Kan je de cd trouwens wel bekijken op de pc, met powerdvd of een ander programma dat met d e dvdbrander was meegeleverd.
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Han

Een +/- probleem kan het niet zijn. Volgens de specificaties kan ie beide spelen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!