Digitale foto's bewerken

Gestart door Ad, 04 januari 2004, 00:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb gisteren 160 foto's gemaakt op een bruiloft, maar toen ik ze vanmorgen op de pc bekeek bleken ze toch erg donker. Is er mischien iemand die me een paar goede tips kan geven zodat die fot's wat mooier worden, Ik heb een progje ervoor maar heb er nog niet echt mee gewerkt als er hier iemand ervaring mee heeft scheelt me dat waarschijnlijk een hoop gezoek.

Han

Ik gebruik altijd Paint Shop Pro als m'n foto's wat te donker zijn.
Daarmee kan ik contrast + brightness aanpassen tot de foto er voor mij acceptabel uitziet.
Je zult met je programma moeten experimenteren, Ad.
Gewoon even 'n kopietje maken van 1 foto en daarmee rommelen tot ie okee is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

PSP heb ik ook Han maar die vindt ik persoonlijk te moeilijk (te veel mogelijkheden) denk ik, want dan weet ik op een gegeven moment niet meer wat nou eigenlijk het mooist is. Komt waarschijnlijk ook wel een beetje omdat ik kleuren blind ben in geringe mate welliswaar maar toch. Ik kan er niet mee uit de voeten. Hij staat bij mij ongebruikt op de plank (jammer).
Maar nou heb ik Photoshop, die leek mij op het eerste gezicht gebruiksvriendelijk, vandaar mijn oproep of er iemand een beetje ervaring mee heeft die me misschien een paar tips kon geven.

Zandman

Op deze pagina ad vindt je tutorials over het werken met photoshop
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

1000 maal dank, dat ik hier zelf niet op gekomen ben.
ik ga ze allemaal bekijken.
Maar zou het niet mooi zijn als we hier ook een groep mensen hadden die er hun ervaringen over deelden.

marpi

Ad,

Er is een makkelijk en gratis programma wat ik wel gebruik om foto's te verbeteren.
Het is XNvieuw en deze kan je downloaden op www.xnview.com
Dit programma is makkelijk en kan je ook in het Nederlands vertalen.
Je moet downloaden v 1.66/1.50.
Daarna een foto inladen, op bewerken klikken en op aanpassen en kijken hoe je de foto het beste kan verbeteren.

Sucses ermee! :-*

Ad

Bedankt voor je reactie Marpi, maar ik wil me eigenlijk alleen maar in een prog verdiepen omdat het al moeilijkgenoeg is om het goed onder de knie te krijgen. Ik heb nu eenmaal Photoshop en daar ga ik in het vervolg mijn foto's mee bewerken, maar als er een goeie site is van Photoshop hoor ik het graag

Han

Okee dan sluiten we dit topic af. Via google zijn veel links voor Photoshop te vinden en zandman gaf je deze pagina al.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!