GPS-muis

Gestart door WillemHJG, 01 april 2024, 17:36:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WillemHJG

Ik krijg het idee dat het forum niet zo heel erg actueel is, maar ik probeer het toch maar.
In het verleden (toen vaste navigatie in de auto nog niet gebruikelijk was) gebruikte ik op mijn laptop als off-line navigatie programma MS Autoroute (in Europa) en MS Streets and Trips (in USA). Aan de laptop had ik een USB GPS-muis gekoppeld. Op het scherm kon ik heel mooi zien waar ik was en kon ik mijn vakantie-route thuis op mijn gemak in elkaar draaien en hoefde ik hem alleen maar af te spelen.
Helaas worden Autoroute en Streets&Trips niet meer ondersteund. Dus ik op zoek naar een goede vervanger. Zo kwam ik bij PCNavigator 23 (free) uit. Het gebruik van OSM-kaarten is perfect.
Dus de kaarten die ik komende vakantie wil gaan gebruiken (NL-Be_Fr-It-S-Dld) gedownload en de GPS-muis aangesloten.
Helaas .... Ik zie dat de GPS op COM4 met 4800 is aangesloten. Maar ik zie de positie niet op de kaart terug. Zou het kunnen dat die alleen werkt met de betaalde versie van PC Navigator?
Ik hoop dat er voldoende actieve gebruikers van het forum zijn die mij (letterlijk :)) op weg kunnen helpen.

Josette

@WillemHJG,

welkom dit is een forum wat al heel lang bestaat
maar door alle nieuwe progjes vallen de fora een beetje uit de boot.
Ben er al van 2002.

En heb er heel veel geleerd dus welkom.

En de echte geletterde gaan je wel helpen, welkom.  :goed


Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Hallo Willem, ik heb je bericht even verplaatst want hij stond in het gedeelte waar nieuwe leden zich voorstellen.

PCNavigator Forum heeft niets met PCNavigator software te maken.
Daarvoor moet je bij Mapfactor zijn.

Dit is een forum voor computerproblemen. En in tegenstelling tot vroeger hebben mensen daar minder hulp bij nodig omdat de software van tegenwoordig zichzelf redelijk kan herstellen.
Als er vragen zijn worden die zeker wel beantwoord, zoals je nu ook kunt zien. Alleen kunnen wij je hier niet mee op weg helpen.
Tip: een uitstekende navigatieapp voor je telefoon is Magic Earth (Android en Apple), gratis, zowel offline als online te gebruiken. Kaarten van de hele wereld gratis beschikbaar.
Ik weet dat het niet hetzelfde is als wat je zoekt, maar we proberen mee te denken.
Groetjes van Bugs

Bugs

Het is erg stil hier.....
Groetjes van Bugs

Han

Ik heb het idee dat dit forum actiever is dan WillemHJG. ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vraag stellen en daarna nooit meer terugkomen om antwoord te checken.
Zo gaan wij op dit forum niet met elkaar om.

Topic closed :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!