excel verplaatsen?

Gestart door Zara, 30 juli 2008, 10:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zara

Ik las ergens dat geen vraag te dom is dus vooruit dan maar...  :-[  :-\

Ik heb 2 pc´s... 1 echte en een laptop. Op de grote staat excel en dat heb ik eigenlijk ook nodig op de laptop.

Op de laptop heb ik microsoft works spreadsheets. Lijkt hetzelfde maar als ik daar wat in heb gewerkt en ik stuur het vervolgens door naar mn vriend (die alleen excel heeft) kan hij er niks mee. Ik heb op de laptop alleen excel vieuwer oid.

Hoe dan ook... hoe kan ik op de laptop excel krijgen op zo´n manier dat ik er dus ook mee kan werken ipv alleen te lezen? :huh

Han

Vraag maar raak hoor. Welkom op PCN. ;)


Ik neem aan dat je maar 1 licentie hebt voor Excel (MSOffice)?
Dan mag je Excel ook maar op 1 pc geinstalleerd hebben. Excel zomaar verplaatsen van de ene PC naar de andere kan niet omdat er bij de installatie allemaal bestandjes/verwijzingen geplaatst worden in windows systeemmappen en in het windows register. Zonder die bestandjes/verwijzingen zal Excel niet werken. Wat je zal moeten doen is Office op de ene machine verwijderen en op de andere gewoon opnieuw installeren met de cd die bij je licentie geleverd werd.

Heb je maar 1 licentie en wil je zowel op de laptop als op de desktop met excel werken dan kun je twee dingen doen:
- nog een licentie voor MSExcel (Msoffice) aanschaffen voor de Laptop.
- Open Office downloaden en installeren. Daarmee kun je ook excelbestanden lezen,bewerken en maken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hoi Han, als je maar een licentie hebt
mag je office wel op 2 computers in hetzelfde huis zal ik maar zeggen gebruiken hoor!

Alleen even een mail met  de uitleg naar hun doen, je kan hem
op je laptop installeren en van hun krijg je dan de activeercode.

Zo heb ik het toen gedaan. En werk zo al jaren.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Hier in Nederland niet hoor Josette. Als je 1 volledige licentie hebt mag ie maar op 1 pc.

Op de site van Microsoft staat:
Voor thuisgebruikers is Microsoft Full Packaged Product waarschijnlijk de bekendste licentievorm. Hij is bedoeld voor diegenen die een Microsoft product wil gebruiken op slechts één pc. Een full packaged product bestaat uit een doos met een of meer cd-roms en/of dvd-roms, volledige documentatie en één licentieovereenkomst voor één 'device' (bijvoorbeeld een pc, thin client, laptop of server).

Tof dat dat bij jullie wel mag zeg. Dat scheelt een hoop geld. Hoe wist je dat dat kon?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zara

Dan jullie wel alvast!!!!  :goed

Idd 1 licentie...

dat open office... als ik daarmee een excel bestand maak heb ik dan niet hetzelfde probleem als nu???;

ik heb nu een prog. dat lijkt op excel (works) maar daar heb ik dus niks aan als ik dat wil doorzenden die wel gewoon excel heeft want die kan daar niks mee.  :huh

Han

Heb je al eens rondgelezen op de link van open office?

Je kunt in open office excel bestanden openen, maken en bewerken en opslaan als *.xls.
Het programma kost niks. Het open Office spreadsheet programma heet calc.
Op deze link kun je zien wat je ermee kunt.

Works is een zéér uitgeklede versie van office wat je gratis krijgt bij een nieuwe PC.
Microsoft hoopt dat je overstapt op MSOffice.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Omdat ik dat al jaren zo doe, had daar in de tijd
toen ik zag dat die niet werkte op de nieuwe lap
voor opgebeld en kreeg van hun een nieuwe sleutelcode. Hier kan het dus.

Hebben wij geluk!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Waarschijnlijk heeft de topicstarter geen informatie meer nodig, want er komt geen reactie meer. Dan maar een slotje.  :locked
Groetjes van Bugs