Wat is een EML bestand ?

Gestart door minoes, 20 december 2005, 13:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

minoes

Ik probeer hier om mijn eentje iets in elkaar te steken op mijn homepage i.v.m een stationary.  Ik zou dus de stat moeten inpakken in een zip als EML bestand... maar ik weet echt niet wat dat precies betekent of hoe je een stationary die je zelfmaakte als eml bestand kan inzippen.  Kan iemand mij een stukje vooruithelpen aub ?

Han

Een EML-bestand is een ingepakt bestand. net zoals rar en zip. Alle bestanden die je nodig hebt zitten samen in het EML-bestand. Ze hoeven dus maar 1 bestand te downloaden om alles compleet te hebben. Na het downloaden moet je het uitpakken in een programma wat overweg kan met eml-bestanden. (outlook express). Hieronder een paar info links erover :

- Hier staat een pagina waarin uitgelegd wat EML is.
- nog meer uitleg
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

tja... dit is voor mij wel niet zo gemakkelijk.. zo en eml moet je dat dan op je pc downloaden net zoals je met winzip en rarr moet doen ? Ik zou graag een stationary die ik gemaakt heb in zo een bestand willen steken want ik wil iets proberen op de homepage die ik aan het maken heb.  Het script om te scrollen kan ik halen bij de site van Emmy waar ik hier een link van kreeg.  Deze site is overigens schitterend. Als ik nu zou weten hoe ik mijn stationary kan inzippen dan zou ik deze les van Emmy eens willen proberen.

Han

Niets is gemakkelijk, alles moet je leren. Ik wist van eml's helemaal niets totdat jij met je vraag hierover kwam.
Google is je beste vriend. Daar vind je bijna alles.

Het is simpel om een eml te maken. Open je outlook express. Maak je mailtje op zoals je 'm hebben wilt met plaatjes, geluid ...whatever. Ga dan naar bestand en kies "opslaan als" of "opslaan als briefpapier". Het eml-bestand wat je dan krijgt op je harddisk bevat alles wat nodig is.

Kom je er dan nog niet uit, stuur dan even een PM naar Creamon met de vraag of ze je misschien wil helpen in dit topic. Ik zag net via google dat zij eml's op haar site heeft staan, dan moet ze ook weten hoe je ze maakt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

oké dankjewel ik zal het eens proberen en lukt het niet dan vraag ik het nog eens aan je collega, dankjewel

Creamon

Hallo allemaal

Zag dat er ook een topic over was. Had je al Privé geantwoord. Zodra ik je antwoord heb zal ik het dan hier in het topic wel even verder uitleggen  :) Want wat ik nu zo begrijp heb je eigenlijk 2 vragen. Hoe je moet inzippen en hoe je een eml maakt.
Want een eml maken is niet moeilijk. En het inzippen ook niet vooral als je met xp werkt  ;)
Fijne avond nog.
Groetjes van Monique

Han

Fijn dat je wilt helpen, Creamon  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Creamon

 :) Zal alleen waarschijnlijk na de Kerstdagen zijn. En ik denk dat het misschien toch beter is het via de mail te doen. Omdat het toch gaat om verschillende dingen en niet om maar 1 iets.
Groetjes van Monique

Han

Tja... via de mail is niet echt de bedoeling van een forum.
Dan hebben anderen er niets aan.  :kweetniet

Haar vraag in dit topic is : "wat is een eml bestand en hoe maak je die".
Als ze meerdere vragen heeft dan is het de bedoeling dat daar een nieuw topic voor geopend wordt anders is de info later via de zoekfunctie niet meer terug te vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Creamon

Hallo Han

Oké dan zal ik deze vraag die hier is gesteld hier beantwoorden  ;)
In principe heb je al geschreven hoe je een eml maakt, Han  :)
Maar dan even nog in het kort herhaald. Je gaat eerst de stationery maken zoals je hem wilt hebben. Met een script of een gewonne stationery met een achtergrond. Daar zijn vast wel leuke lessen te vinden op het internet als je niet weet hoe je dat moet doen.
Heb je dan een leuke stationery gemaakt dan open je Outlook. In outlook open je de stationery. Heb je de stationery gevonden dan klik je in dat mailtje opslaan als. Je zult dan zien dat het opslaan type eml is. Geef het een naam die je wilt en sla het ergens op. (vergeet niet waar je het hebt opgeslaan want anders moet je zo zoeken later  :D
Daarna kan je de eml gaan inzippen. eml is dus eigenlijk gewoon een kant en klaar e-mail bericht. Mensen die dan de eml hebben kunnen er dan op dubbel klikken en meteen gaan schrijven. Dus je hoeft een eml niet uit te pakken of zo.

Hoop dat deze uitleg je heeft geholpen.

Groetjes van Monique
Groetjes van Monique

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Creamon

Groetjes van Monique

Han

Ik denk dat je vraag hiermee beantwoord is, Minoes.
Heb je meer vragen open dan even een nieuw topic.

Kan deze dicht?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!