Eset vind map C:\$Windows.~BT

Gestart door feao †, 18 oktober 2015, 12:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

feao †

Gisteren de update opgehaald van Eset8 naar Eset9 en nu vind Eset de map C:\$Windows.~BT en geeft hij alles in deze map aan als foutmeldingen...
Kan ik deze map C:\$Windows.~BT zonder problemen verwijderen want ik heb de instellingen voor Win 10 op verborgen gezet aangezien  ik die niet wil op deze laptoppen..
Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plek heb neergezet zo niet alvast excuus ervoor Han...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Ja denk het wel dat je die map zo weg kunt gooien. Daarin zitten de installatiebestanden voor de install van win 10.
Mocht je ooit toch win 10 willen installeren dan download je die files gewoon opnieuw.
De map is ook aardig groot heb ik hier en daar gelezen.

LOL, de Telegraaf gaf aan dat Win10 een onaangename verassing is en Eset vindt Win10 fout.  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han,

hartelijk dank voor je reactie Han dan ga ik zo meteen de map met een  gerust hart verwijderen. Ik heb wel even gespiekt voor je voor ik de map verwijder van beide laptops..
De map $Windows.~BT is 6.92 GB en ze heeft 3.594 mappen met 17.181 bestanden er in.
Een hele fijne maandag Han voor je vandaag..
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

ik ben zo  >:(
Wil ik die map verwijderen kan ik dat niet, ik moet de administrator zijn en dat is ik volgens mij toch echt..
Op de map eigenschappen aangeklikt en mezelf aangemeld als de administrator, maar ho maar met verwijderen...
Han wat moet ik doen om  mezelf als administrator aan te melden zodat ik wel die....map kan verwijderen...

Is ik weer ik heb opnieuw opgestart na rechts geklikt te hebben op de map $Windows.~BT,  eigenschappen,  beveiliging, bewerken alles aangevinkt voor administrator en gebruiker, op toepassen en oke geklikt en opnieuw de map opgehaald en nu gaf ze aan na bericht: Fout toepassing beveiliging aan
$Windows.~BT\Sources\SafeOS\boot.isd
maar de map verwijderen gaat nog steeds niet.

Ter aanvulling Han,
bij Gebruikersaccount, accounttype, sta ik als Administrator aangemeld zoals het behoort te zijn dus waarom ik die map alsnog niet kan verwijderen is mij een raadsel...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Geen idee. Rechtsklikken erop en kijken wie de eigenaar van de map is. Evt rechten overnemen.
Verder kun je niet veel doen eraan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han

als ik rechts klik op de map dan zie je niet staan wie de eigenaar is...alle rechten heb ik aan staan ( net weer nagelopen ) dus het zou moeten werken, dus niet, net weer geprobeerd..

Ik heb net wat nog geprobeerd door het alleen lezen weg te halen en dan zag ik van alles en nog wat gebeuren en als ik daarna klik op oke en opnieuw de map op haal en wilt verwijderen dan krijg ik weer de foutmelding

Fout toepassing beveiliging aan
$Windows.~BT\Sources\SafeOS\boot.isd

Ook bij andere mappen kan ik niet zien wie de eigenaar is Han er staat geen administrator bij...

Ik zal haar op verborgen gaan zetten want hier wordt ik niet vrolijk van...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

Ik dacht ik heb het maar helaas de map is weer in de lijst en niet weg te krijgen

Bij updates kreeg ik de melding dat er updates waren en wat zie ik staan:
Bijwerken naar Windows10 Home.. deze Update heb ik op verborgen kunnen zetten.
Daarna naar de Windos10 map terug gegaan ( ik had de map een andere naam gegeven ) en wat schets mijn verbazing, staat ze weer op de originele naam $Windows.~BT ,  opnieuw op verwijderen geklikt en yess nu is ze wel eruit de map maar de map windows10 is alsnog niet weg te krijgen, heb  haar weer de originele naam weer gezet en ook dat helpt niet na wederom opgestart te hebben.
Ik kap er mee Han.
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Microsoft voert een ERG agressief beleid voor Win10. Ik vrees dat we ermee moeten leren leven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

yep helaas wel Han...ik laat die map met rust en hopelijk , mezelf kennende ga ik me niet al te erg er aan ergeren aan die map die ik dan toch maar op verborgen ga zetten Han...hartelijk dank voor het meedenken Han...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

Han ik las vanmorgen bij Webwereld dat er een app is ontworpen door een ex HP medewerker om Win10 te verwijderen/tegen te houden...
Het artikel plus app kan je hier vinden. Ik vraag me alleen af of ik die nog kan gebruiken of niet en of ze alsnog die....map dan verwijderd.....

http://win10wiwi.com/
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Geen idee, Mariska. Ik gebruik die tool niet. Simpelweg omdat ik het niet vertrouw. Je weet niet wat de tool precies weghaalt en erop zet.
Het is een zo ontzettend actueel onderwerp dat het erg gemakkelijk is om zo'n tool door miljoenen te laten downloaden.
Beetje malware erin etc etc etc......, ik waag me er niet aan. Ik wacht op een review erover door www.tweakers.net
Je moet bovendien ook nog eens je mailadres geven om de tool te downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han,

ben ik blij dat ik het je voorgelegd heb, ik vermoedde al zoiets vandaar mijn vraag aan je Han...ik blijf dus mooi af van dit tooltje..
Fijne zondag Han voor je en nogmaals hartelijk dank voor je hulp.. :verliefd3
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska