Tips voor websites maken

Gestart door Lies, 04 augustus 2002, 22:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lies

Naar aanleiding van de discussie op " Promoot je website", open ik maar een nieuw topic. Sorry Han, je hebt gelijk !!

Wie heeft er tips om je website prettig, leesbaar en leuk te maken. Ik vind b.v. een donkere achtergrond mooi, maar las dus dat dit voor mensen die migraine - gevoelig zijn, niet prettig is. Ik weet hoe ellendig migraine is, dus dat is niet de bedoeling. Ben nu nog een beetje aan het klooien bij Lycos, maar handige tips kan ik goed gebruiken voor de officiele site.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Ik heb wel een paar tipjes voor je :


De homepage zelf :

* Probeer je hele website in één stijl te houden. Dat brengt rust en duidelijkheid.

* Een donkere achtergrond kan wel, maar gebruik dan in contrast geen letterkleur die fluoriserend werkt.

* Lettertype Verdana leest lekker en wordt veel gebruikt

* Maak je foto's niet te groot in Kb's. Hanteer een maximum van z'n 50 kb per foto. Grotere foto's duurt te lang met laden en dan haken mensen met een analoge modemverbinding af.

* Zorg voor een duidelijke navigatie tussen de pagina's (die bij yahoo is natuurlijk okee  ;) )

* Onderstreep liever geen teksten omdat hyperlinks ook onderstreept worden. Onderstreepte tekst lijkt dus een link.


Hoe vind men je pagina als ie op internet staat :

* Meld je site aan bij zoekmachines.
Zorg voor duidelijke metatags. Dat is het onderdeel in de html-code waarin de zoekwoorden gezet worden waarmee bezoekers je kunnen vinden. Zonder metatags met zoekwoorden heeft aanmelden bij zoekmachines geen zin omdat bezoekers je site dan nog niet kunnen vinden

* Meld je aan bij startpagina's

* Kijk of er een webring is over het onderwerp waarover je homepage gaat. Via webrings kan je aardig wat bezoekers krijgen.

Zo Lies, dat was het wel ff zo'n beetje  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

goede tips al Han zelf ben ik geen voorstander van donkere achtergronden heb er echt moeite mee en klik meestal door dat geld ook voor pagina's met hele felle kleuren en te veel formatie op een pagina.

Zelf ga ik het liefste naar pagina's die duidelijk navigeren, rustige kleuren gebruiken en niet vol schreeuwende plaatjes en zo staan.

succes
Angél
Carpe Diem