copieen configuratie symbolen

Gestart door teig, 17 juli 2007, 10:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe pc. Ik spring hier heel voorzichtig mee om maar desondanks zijn bijna al mijn pictogrammen in mijn configuratie scherm verdubbelt ofwel gecopieeerd. Van alles (op een enkele na) staat er nu dubbel in.  :-\ Door systeemherstel te doen kon ik dit niet ongedaan maken. Kan iemand mij helpen hoe ik dit wel weer ongedaan kan maken? byvoorbaat dank, mvg Teig

Han

Hoi Teig, welkom op PCN.

* Over welke versie van windows hebben we het hier?

* Sinds wanneer speelt dit probleem. Na installatie/deinstallatie van hardware of software?

* Heb je een configuratieprogramma draaien, zoiets als "windows powertoys" waarmee je
   systeeminstellingen kunt aanpassen waar je anders niet of moeilijk bij kunt komen.
   Zo ja, deinstalleer dat programma dan eens.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Hallo Han

Ik heb Windows2000 xp origineel. Ik heb de pc net en heb alleen wat gesurft op internet toen liep hij op een pagina vast. Ik heb Kaspersky, een vrij sterk beveiliging en scanner zo heb ik mij laten vertellen, heb die onmiddelijk laten lopen .Ik heb systeem herstel geprobeert maar dat hielp niks hier tegen. Ook heb ik nog eens spybot s&d erover heen gegooit. Baat het niet schaad het niet d8 ik, want ik ging er toch van uit dat het vastlopen er mee te maken had. Ik las immers in google, voordat ik dit adres van jeanette1970 kreeg dat het met "iets downloaden" te maken kon hebben. Ik heb het sinds afgelopen vrijdag. Ik heb ook een acount proberen aan te maken omdat ik in wil loggen met een wachtwoord wanneer mijn pc aangezet wordt maar dat is mij ook niet gelukt. Ik heb dus wel wat zitten wroeten. Het is een adlon 3800+. Ik ben geen doorgewinterde pc'er hihi.  groetjes Teig

teig

Btw geen software geinstaleerd ofzo en heb verder ook niks draaien zover ik weet. Groetjes Teig

Han

Tja, sorry ik kan er zo niet veel mee.

* Kaspersky draai je, schrijf je. Maar wat van Kaspersky, een totaal produkt of alleen de virusscanner. 

* Wat besturingssysteem betreft kan het niet "Windows 2000 xp" zijn. Je draait Win2000 of WinXP.
  Als je XP draait kan het ook nog de home versie of de pro versie zijn.

Als het begonnen is na die vastloper op die site dan zou ik toch zeggen dat je last hebt van spyware of misschien een virus. Zoals geld voor alle virusscanners is ook Kaspersky is niet zaligmakend. Dat is geen een virusscanner. Er kan altijd een virus/trojan doorheenglippen.

Heb je al een online virusscan gedraaid? Volg anders eens het stappenplan wat wij hier hebben voor het opsporen van spyware/virussen. Zie: [INFO] Hulp vragen via PCN, voor het verwijderen van spyware
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Teig schreef via een persoonlijk bericht aan mij:

Hallo Han
Ik weet dat ik windows XP heb en ik heb een hijack-log voor je als je daar iets meer mee kunt dan. Ik hoor het graag. Groetjes teig
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik kan daar niets mee, maar Kingpin misschien wel. Zij is de expert op het gebied van spyware en andere narigheid. Ze kan je misschien helpen als je je log hier online zet in het forumonderdeel daarvoor.

Lees nogmaals dit topic door: [INFO] Hulp vragen via PCN, voor het verwijderen van spyware
Daarin staat precies wat er van je verwacht wordt. Het geeft niet dat je geen doorgewinterde PC-er bent. Gewoon goed blijven lezen en doen wat er staat.  ;)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Ohh, sorry. Dat was idd een foutje dan. Bedankt voor je tip, ik ga ermee aan de slag. Groetjes teig

Han

Een HijackThis log is gemaakt én nagekeken.

Citaat van: Kingpin op 30 juli 2007, 19:43:22
Hallo Teig :)

Het ziet er eigenlijk in orde uit  (op vlak van malware).
Maar in dit logje is idd. ook te zien dat er een heel aantal bestanden "dubbel" zijn cfr.(1) en (2) enz... bij de naam van een deel van de bestanden.
Misschien is er bij het aanmaken van de tweede account toch wat misgegaan waarbij die bestanden er dubbel zijn gekomen?
Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe dit op te lossen is  :-\
Heb je al eens geprobeerd Windows te herstellen naar een eerdere datum (toen het probleem er nog niet was) ? (Systeemherstel)
Verhelpt dat het misschien ?
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/herstelpunten.aspx#4
(onder puntje "Twee manieren om terug te vallen op herstelpunt")

Succes :)


Citaat van: teig op 30 juli 2007, 20:22:09
Dankjewel voor het nakijken.
Ja, systeem herstel had ik vrijwel direct erna gedaan toen. Ik kon niet ver terug terug ivm de dikgedrukte data's die ik miste.(automatische nakijkpunten???)
Er rest mij dan denk ik ook weinig anders dan windows eropnieuw op te zetten toch? :(
Mvg teig.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Wat je nog kunt proberen na het maken van backups is alle gebruikers die zelf aangemaakt zijn verwijderen inclusief hun bestanden. Laat in ieder geval de gast gebruiker en de administrator staan en ook de gebruiker die je aangemaakt hebt tijdens installatie. Dan kijken wat er overblijft.

Ik heb nog even aan een virus gedacht maar dat is al uitgesloten omdat je de stappen voor het polaatsen van een log hebt gevolgd. Online virusscannen behoort tot de stappen daarvoor.

Als het wissen van de overige gebruikers niets oplost dan zou ik verder ook geen oplossing weten.


Edit Bugs: Het is inmiddels 18 augustus 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!