Genealogie

Gestart door supermam, 15 juli 2005, 22:52:42

Vorige topic - Volgende topic

supermam

Sinds kort ben ik geinteresseerd in mij 'stamboom'. Van vaders kant heeft een ver familielid van alles al beschreven en uitgebracht in een mooi boek. Nu wil ik ons eigen takje van de stamboom wat verder uitwerken. Ik heb gezien dat er heel veel software is om het een en ander te registreren. Heeft iemand hier ervaring met dit soort software? Wat ik een leuk pakket? niet te ingewikkeld want van stamboon onderzoek zelf weet ik nog helemaal niets af.
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Ik heb familie in Australie wonen die heel veel aan genealogie doet.
Hij verwerkt onze familie-data ook op de computer.
Zal ik hem om info vragen voor je? Misschien weet hij een "beginners programma"?
Hij weet in elk geval vast wel waar de valkuilen zitten in dat soort programma's
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

graag, op de genealogie sites hier wordt je overvoerd met info...simpele vragen en nog eenvoudiger antwoorden kennen ze daar niet  ;)

Han

Okee, ik ga 'm meteen ff een mailtje sturen voor je.

Mail is verzonden  :)

Han

Ik heb een mailtje terug van mijn familie. Ik plak de inhoud hier. Hier kan je denk ik wel wat mee.
Het mailtje is in het engels maar dat zal geen probleem zijn  ;)

Hello Han

Ron has told me what you asked and so I can help as follows:

The Mormons' internet site (which is the most helpful genealogical site by far as it is their 'duty' to record as many births, deaths and marriages (BDMs) on their databases) has free software to download which is extremely easy to set up and use.  The site also has an incredible amount of BDMs and other info regarding finding your ancestors.  If you (or the person asking) goes to the following website http://www.familysearch.org/Eng/default.asp and browses all the info available, they will see on the top right hand side of the home page 'Dowload/Order Products'.  Click on this link to get to 'Software Dowloads Free'.  Click on this and then download the latest version (always the best way to go).  When the software is installed, they will probably have a Tutorial/Help section where one can find out how to operate the software.

Hope this helps you and your guest.

Regards
Sue

supermam

ik ga nu even kijken

supermam

ik ben helemaal gelukkig....dit programma is zo simpel....ik ben al enthousiast begonnen  :goed

Han

Top !!

Ik zal Sue even mailen dat het gelukt is ermee  :goed

Kan dit topic afgesloten worden?

supermam

ja hoor sluit maar af...ik heb nu freeware van 'de Mormonen' en kan mijn stamboom zelf opleuken met foto's flimpjes etc.