programma voor tv kaart

Gestart door willemhs, 16 juni 2003, 23:10:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willemhs

ik heb een tv kaart gekocht, een pixelview play tv pro (pv-bt878p
+fm.rc). leuk kaartje met afstandbediening, s-vhs, composite en  tv antenne ingang. maar het programma wat er bij zit is nogal lastig. ik kan de tv kanalen niet in volgorde zetten, en als ik per ongeluk op de afstandbediening op scan druk, begint hij opnieuw alle kanalen te zoeken.
er zit een 878 chip op de kaart.

is er misschien een beter programma voor te vinden?

Han

Hi Willem, welkom op PCN.  :)

Welke software heb je bij je TV-Kaart zitten. Ik gebruik hier zelf "WinTV 2000" met een Hauppage WinTV kaart.
Mijn TV-kaart software is hier te downloaden en daarin kan je wel de volgorde van de zenders instellen. Ik weet niet of de hauppage-software met jou TV-kaart zal gaan samenwerken, maar je kunt het proberen. Kijk eens op de site van de fabrikant van jouw TV-kaartje misschien hebben ze nog andere software?
Ik heb met mijn software ook eens een irritant instelprobleempje gehad. Even een mailtje naar de fabrikant en daar bleek een nogal verstopte instelling voor te zijn. Er bleek zelfs een compleet forum te zijn voor mijn merk TV-kaart waar ik mijn vragen ook kwijt zou kunnen. Even mailen naar de fabrikant met de vraag hoe je je zenders op volgorde zet, kan dus misschien een oplossing geven? Niet geschoten is immers altijd mis  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

willemhs

'play tv pro' zit er bij. ik ga nu ff win tv 2000 proberen.
ik ben er ook achter gekomen dat je geen beeld krijgt waneer je 'kazaa lite codec pack' hebt geinstalleerd

willemhs

ik heb wintv2000 gedownload, geinstalleerd. waneer ik het promgramma nu open kijk ik de melding dat hij het bestand 'hcwCan.dll' mist.
ik heb hem 2x gedownload, staat i nu gewoon fout op de site, of komt dit doordat het niet werkt i.c.m. mijn tv kaart?

Han

Ik heb m'n harddisk afgezocht maar ik heb dat "hcwCan.dll" bestand niet.
Heb je de naam van het bestandje echt goed opgeschreven?
Op Google vind ik ook niets op die bestandsnaam en dat komt niet veel voor.

Je kunt het natuurlijk ook even op het Hauppage forum navragen.
Misschien weten ze daar een oplossing om de software bij jou te laten draaien?

PS) Ik heb het Kazaa Light Codec pack hier ook geinstalleerd staan en dat heeft geen invloed op de werking van mijn TV-kaart-programma



Edit Bugs : Het is inmiddels 27 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!