scan op de poorten

Gestart door Gert, 28 september 2002, 19:43:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Mijn firewall ( tiny) registreerd data verkeer naar/van de volgende adressen : 213.51.253.167.14162   213.51.253.167.15784  213.51.253.167.1807.
Deze wijzigen ook nog eens regelmatig
                                       
                                           

Het komt uit de map programm files maar ik kom er nog steeds niet achter welk.
Bij het eerste adres komt www.ripe.net/rpsl/ uit de bus

2x udp protocol
1xtcp protocol
Locatie: +21.3 NAP

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Gert

Ik heb hem, het is weer die ... messenger van ome bill. Dat kreng staat niet eens aan
Locatie: +21.3 NAP

Helen

Hoe kom je daar nou ineens achter?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Gert

Al het in en uitgaande verkeer geblokt tot dat er iemand aan de poort klopt met een visite kaartje. het data verkeer van de msn was om de 2 minuten. Is ook zeer vervelend met de defragmentatie  ::)
Locatie: +21.3 NAP

Gert

De optie draaien op de achtergrond was al weggevinkt, nu moet ik dieper gaan zoeken. Load QM staat ook niet in de opstartmap
Locatie: +21.3 NAP

Helen

load QM staat bij mij ook uit...zo af en toe heb ik ineens dat msn icoontje onderin staan (op de hotmail site), maar zodra ik daar weg ben, is dat ook verdwenen
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Gert

Ik heb het opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Het is ook bijzonder hinderlijk bij het defraggen. Als noodoplossing zet ik de hele messengermap maar in de prullebak, gebruik het zelf toch niet.

Ik baal er alleen van dat iets verbinding gaat zoeken zonder mijn toestemming daarvoor, maar msn is nog niet van me af  ;)
Locatie: +21.3 NAP

Han

kan je in het log van zonealarm dan niet zien wat er contact naar buiten probeert te maken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Wat je ook kan doen is het volgende:
Maak contact met internet, maar open verder niet je mail of je browser of welk ander programma dan ook want met internet verbind.
Ga naar start - uitvoeren en tik daar het woordje command in.
Er opent dan een dosboxje. Tik daar achter de prompt het woordje netstat in, en druk op de <enter> toets. Daar zie je dan alle open verbindingen die jouw computer op dat moment heeft met het internet.
Misschien kan je daar iets uit afleiden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!