Netwerk + ICS probleem door NAV2005

Gestart door Han, 02 augustus 2005, 19:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik heb nu zo'n 1,5 week NAV 2005 op m'n PC staan.

Eergisteren merkten we wat vreemds.
Ik heb op mijn PC met WinXP-Pro ICS (Internet Connection Sharing) aanstaan waardoor alle de andere PC's in het netwerk (3 stuks) het internet op kunnen. Niet direct na installatie van NAV2005 maar twee dagen geleden konden ineens de 3 andere PC's niet meer met elkaar verbinden. Ze kregen geen IP adres meer van mijn XP-Pro-PC. Als ik die andere PC's een vast IP gaf, dan zagen ze elkaar wel in het netwerk en ging bestandsuitwisseling OK maar internet ho-maar.
Bij de XP machines kreeg ik op de netwerkkaart de melding dat de verbinding maar gedeeltelijk werkte en op de Win98SE machine was er helemaal geen verbinding meer..

Ik heb alles nagelopen maar niets raars kunnen vinden. Fysiek moest het goed zitten anders heb je ook geen netwerkverbinding. Uiteindelijk heb ik de internetverbinding bij Bugs (WinXP-Home) weer aan de gang gekregen door het weggooien van de LAN-kaart en 1943-verbindingsbruggen. Na een reboot detecteerde zijn windows die zaken weer en was alles weer in orde. Op de andere 2 machines in het netwerk (win98SE en XP-Pro) werkte die truck niet.

Ik heb behalve NAV 2005 niets anders geinstalleerd wat de verbindingen zou kunnen beinvloeden. NAV2005 doet behalve virusscanning nu ook aan spyware opsporing en heeft derhalve een list van goedgekeurde programma's e.d. aan boord. Ik kon in het NAV-programma geen setting vinden waardoor dit veroorzaakt kon worden.
Feit is wel dat toen ik een ghost-inage terugzette waarin geen NAV2005 zit maar NAV2004 dat toen het hele netwerkgebeuren en internetdelen weer correct werkte op alle PC's in het netwerk.

Wie weet wat er misgaat met NAV 2005.

Er zijn er meer met dit probleem
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Op de google links vind ik niets wat zou kunnen helpen.
Ik heb de vraag voorgelegd aan symantec. kan even duren voor er antwoord komt.

We streven ernaar iedere klant binnen 2 werkdagen te antwoorden. We hebben op dit
moment een ongewoon hoog aantal vragen ontvangen. Het kan daarom langer duren dan
gewoonlijk voordat u een antwoord op uw vraag ontvangt. Wij stellen uw begrip zeer op prijs.


In afwachting draai ik hier maar weer NAV2004, want Bugs wil ook wel graag online blijven  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

 :( Wat stom weer!

Deze fout heb ik hier nog niet gehad, gelukkig maar.
Ik had dezelfde dag nog antwoord van hun! ;)

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Jij hebt een router toch, Josette?
Dan heb je geen last van dit probleem omdat je ICS (Internet Connection Sharing) niet gebruikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ja inderdaad, zie je zoveel ken ik daar van! ;)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik heb nog geen antwoord van symantec gekregen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Ooooooooo, dat is vrij lang ja, ik had het echt een paar uurtjes al na mijn mailtje!
Zouden die van over de streep voorgaan? :o
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Denk het niet. Bij het posten van de vraag stond dit er al hé

We streven ernaar iedere klant binnen 2 werkdagen te antwoorden. We hebben op dit
moment een ongewoon hoog aantal vragen ontvangen. Het kan daarom langer duren dan
gewoonlijk voordat u een antwoord op uw vraag ontvangt. Wij stellen uw begrip zeer op prijs.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Oplossing gekregen van symantec. het probleem is bekend bij hen en de oplossing staat online op deze symantec pagina.
Het komt erop neer dat je de IP nummers van de PC's in je netwerk bekend moet maken aan het programma. Doe je dat niet dan laat NAV bepaald netwerkverkeer niet door.

Hmmmmm ik vind dit vrij storend gedrag voor een virusscanner.
Als ik poorten wil sluiten dan gebruik ik daarvoor m'n firewall wel  :pissig

Hieronder de info van die symantec pagina :

Networked computers cannot detect other computers on the network when Norton AntiVirus 2005 is installed

Situation:
You have multiple computers, either in your home or small business environment that are part of a network. After you install Norton AntiVirus 2005, either as a stand-alone program or as part of Norton SystemWorks, that computer no longer detects other networked computers.

Solution:
To fix the problem, create a program rule in Internet Worm Protection for the IP address of each other computer connected to the network. Read the following sections for detailed instructions.

Locate the IP address of your networked computers
Determine the IP addresses of the other computers that are on the network. If you do not know how to determine the IP address of a computer, see the document How to determine your computer's IP address before continuing with this document. When you know the IP address, continue on to the next section.

Create a new Internet Worm Protection program rule for each IP address
Follow these steps to create a program rule for the IP address for each computer on your network.

To create a new program rule
- Start Norton AntiVirus.
- If Norton AntiVirus is installed as part of Norton SystemWorks, then start that program.
- Click Options.
- If you see a menu, click Norton AntiVirus.
- In the left pane, click Internet Worm Protection.
- In the right pane, click General Rules.
- Click Add.
- Select Permit.
- Click Next.
- Click Only the computers and sites listed below.
- Click Add.
- Click Individually and then type the IP address of each computer on the network.
- If you have more then one other computer, type each IP address separated by a space.
- Click OK.
- Click Next.
- Click TCP and UDP. Also, click All types of communication (all ports, local and remote)
- These entries should be checked by default.
- Click Next.
- Click Next.
- Type a name for this rule. For example: Computers on my home network.
- Click Next.
- Click Finish.
- Go on to the next section and follow the steps to move the new rule to the top of the list.

To move the new rule to the top of the list
- On the General Rules screen, on the right of the screen, move the slider down to the bottom of the screen.
- In the center pane, click the new rule that you just created.
- Click the Move Up button repeatedly until the rule appears at the top of the list.
-Click OK.

Jammer genoeg is deze help pagina alleen in het engels

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Dat is lekker zeg dat wordt dus geen nav 2005 voor mij heb idd een firewall voor het wel of niet doorlaten van dingen dat verwacht ik niet van een virusscanner.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Als we terugkomen van vakantie dan installeer ik NAV2005 opnieuw. Toch zonde om op de plank te laten liggen. Bij bij installatie zit ik al die poepelegein uit en alleen virus-, worn- en trojanscanning aan. Voor de rest heeft ie zich niet met mijn netwerk te bemoeien.
Je ziet dat steeds vaker he al die combi-programma's. Gisteren kreeg ik een update van ZoneAlarm-Pro. Daar zit nu hebalve de firewall ook spywarescanning in. Ik snap dat niet zo. Al die programma's moeten gewoon doen waarvoor ze zijn.
- NAV voor het vangen van virussen/worms/trojans
- ZAP als firewall

Door dat gemixte gedoe raak je het overzicht kwijt bij een storing.
Wie verwacht er nou dat NAV je thuisnetwerk plat legt  :tureluurs
Het was gewoon mazzel dat ik daaraan dacht. Ik snap alleen niet dat het na een paar dagen pas misging en niet meteen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hmm, een beetje Chinees voor me,
maar je hebt een goed antwoord gekregen is ook al veel.

Succes nog,
Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette