Problemen met verkrijgen netwerkadres

Gestart door Robsnetwork, 31 juli 2005, 15:39:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robsnetwork

dames/heren,

ik heb onlang een linksys WRT54 G draadloze router aangeschaft. Ikzelf heb m'n PC draadloos aangesloten - maar heb al enige tijd problemen met het online blijven (internet verbinding). Het netwerk hebben we trouwens beveiligd met de optie WPA in de router.

Als ik m'n PC aanzet heb ik goede verbinding met de router (54Mbps, signaal: uitstekend) , maar na een half uur valt ineens de verbinding uit en blijf ik hangen op "netwerkadres verkrijgen". Mijn PC kan dus geen netwerkadres vinden vd router(?), echter kan ik wel op een verbinding hier in de buurt inloggen.

Hoe kan ik dit oplossen?? Alvast bedankt voor je hulp!


Han

Het lijkt erop alsof je maar een heel korte lease op een verkregen IP-nummer krijgt van je Router.
Pak het boekje van je router er nog eens bij en loop de instellingen nog eens na.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robsnetwork

Ik heb net even alle instellingen doogenomen, en volgens mij is alles normaal ingesteld.

Kan het misschien aan de beveiliging vd router liggen - of heb je andere suggesties?

Han

Het is echt een lease probleem.
Bij de beveiliging van de router moet je een lease-duur in kunnen stellen.
Ik weet niet of jij je PC "always on" hebt staan? Is dat zo, zet de lease dan op 1 maand of zo.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robsnetwork

PC staat meestal 'always on' - ik ga weer ff op die CD Rom kijken van m'n router, kijken of ik iets van lease duur tegenkom

Han

Als ik via google kijk op "linksys WRT54G" lease problem dan ben je niet de enige met dit probleem.

Op één van de links staat dat dit een bekend probleem is bij linksys routers is als ie te warm wordt.
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar kijk toch maar even of de router vrij staat en dus niet te warm kan worden
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robsnetwork

Router staat vrij : op de vensterbank. Is dit een goede plaats of kan ik 'm maar beter verplaatsen?

Ik was net ongeveer 45 min. online, totdat ie opeens weer het netwerkadres weer kwijt was. ik heb toen maar weer m'n PC opnieuw opgestart en kan nu weer internetten.

Ik heb overigens een W USB 54G ontvanger die wel eens warm wordt - is dit normaal? (staat vrij op m'n bureau)

Han

Als ze vrij staan dan moet dat geen probleem zijn, lijkt mij.
Als je opnieuw boot dan krijg je een nieuwe lease.

Wat je kan proberen als je je verbinding kwijt bent is het volgende:
- Klik op je start-knop en dan op optie "uitvoeren"
- tik in command en klik op OK. Er zal dan een DOS-BOX openen.
- Met het dos-commando ipconfig kan je van alles te weten komen over je netwerkconfiguratie
  Tik in de dosbox in ipconfig /renew druk op enter en kijk of je een nieuw IP adres krijgt van je router.

Let op de spatie tussen all en de slash!!
ipconfig /?   : Display van alle opties die je achter de slash kunt tikken

ipconfig /all  : Alle beschikbare informatie over je netwerk

Op deze site meer info ove het IPCONFIG commando

Deze is voor jou belangrijk!!
ipconfig /renew   : IP adres dat je via DHCP krijgt vernieuwen

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog een uitgebreide infopagina van Miscosoft over ipcinfig staat op deze link.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Robsnetwork

na een ongeveer een uur (iets langer als de vorige keer) was ik m'n internetverbinding weer kwijt en stond er weer "netwerk adres verkrijgen".

Ik heb toen je raad opgevolgd en ipconfig ingevoerd : alles stond toen op 0.0.0.0 (bijv.. Subnet mask).

Toen ipconfig /renew ingevuld maar deze opdracht kon niet uitgevoerd worden omdat bep. apparatuur (router?) niet aangesloten zou zijn.

Wat nu?

Han

Het is nog steeds een lease probleem van het apparaat wat in jouw netwerk de ip-adressen uitdeelt via DHCP.
Dat zal bij jou de router zijn.

Wat je nog kunt proberen is een vast IP adres instellen uit dezelfde reeks die je al kreeg en dan in de router aangeven dat dat IP-adres door de firewall als "friendly" berschouw moet worden. Op die manier heb je geen DHCP nodig om een IP te krijgen want die heb je dan al.

Edit Zandman : De topicstarter heeft al een tijd niet gereageerd ik doe daarom het topic op slot
De topicstarter kan het weer laten openen door een berichtje aan een van de teamleden te sturen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!