Wel een netwerk, maar geen internet meer

Gestart door richardg, 21 juli 2005, 19:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardg

Ik heb een draadloos netwerk draaien met 4 pc's.  sinds een paar dagen kan één pc niet meer op internet.
Ik kan pingen en met ipconfic /all zie ik alles goed staan, met mij ook anderen zoals ip,192.168.1.83, subnet 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1
Ik kan met mijn pc wel in mijn router komen en in mijn modem.
Ik heb de kaart er al meerdere keren uitgetrokken en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb zelfs een draad getrokken naar mijn router, maar ook met draad hetzelfde verhaal, wel netwerken, maar niet internetten. Indien ik een nieuwe verbinding opzet, zegt windows dat de breedband verbinding reeds bestaat.

Wie weet wat ik over het hoofd zie :-[, kan ik ergens de breedbandverbinding verwijderen? of vertellen/resetten  dat hij naar mijn modem toe moet om te internetten?

Richard

Bugs

Klik met rechtermuisknop op Netwerk op je bureaublad en vraag de eigenschappen op.
Klik vervolgens met rechtermuisknop op de verbinding naar je router, kies in het uitklapmenu dan "herstellen" en kijk even of dat helpt.

Geen firewall aanstaan die roet in het eten gooit?
Groetjes van Bugs

richardg

Helaas, meerdere keren hersteld en geen firewall aanstaan.

Richard

Han

Hoi Richard, welkom op PCN.

Welk adsl-modem heb je precies?
Heb je je adsl modem al eens gereset?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Dank je Han,

Ja ik heb het modem gereset en het vreemde is dat ik met drie pc's wel kan internetten en het netwerk rond kan, maar dat die ene (waar natuurlijk van alles op staat en hangt) alleen maar het netwerk rond kan, maar niet het internet/e-mail op kan.

Richard

Han

Heb je nog een reserve netwerkkaartje liggen die je kunt gebruiken?
Ik heb nl een bijna identiek probleem gehad en dat bleek uiteindelijk toch een halfbakken netwerkkaart te zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog wat. Zit er in je router echt geen firewall?
Heeft het IP van de PC waarmee je geen internet/mail hebt wel toestemming om 't net op te gaan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Ik heb een kabel gelegd, om te kijken of ik met 10/100 kaart wel contact kon maken met met internet, maar ook dat werkt niet.
Ik heb een vergelijk gemaakt tussen een werkende en niet werken de pc uit mijn netwerk en als ik kijk bij msinfo dan zie ik bij bij internet instellingen, internet Explorer, connectiviteit, AutoConfigProxy niets staan. Bij de werkende PC staat hier WININET.DLL

Verder staat alles hetzelfde (nou ja bijna, niet hetzelfde IP adres)

Kan dit iets betekenen, ik blijf erbij dat het iets met een verbinding naar mijn modem moet zijn.

Richard

richardg

Het is een speedtouch 510i modem

Richard

Han

Citaat van: richardg op 21 juli 2005, 23:39:17
Kan dit iets betekenen, ik blijf erbij dat het iets met een verbinding naar mijn modem moet zijn.
Dat lijkt wel zo. Dus zonder router met de PC direct aan het modem lukt het ook niet?

Terug naar de basis dan :
- makkelijkste oplossing = Heb je al een systeemherstel gedaan op deze PC naar een punt van voordat dit probleem optrad?

- Welke netwerkprotocollen heb je geinstalleerd? (Staat ook bij msinfo, internet instellingen, internet Explorer, connectiviteit)
  Als dat alleen TCP/IP is dan kan daar niks mis mee zijn omdat je naar andere PC's kan pingen

- Het kan een hardwareprobleem zijn. Vervang de netwerkkaart eens.
  Heb je zo snel geen reserve netwerkkaart installeer je netwerkkaart dan eens opnieuw.
  Vergelijk de eigenschappen van de verbinding eens van deze PC en een die wel goed werkt.

- Sinds wanneer is dit probleem opgetreden, na verwijderen/installeren van hardware of software?

- heb je misschien recent spyware verwijderd? Ik lees net een berichtje van iemand die na scannen
  met easycleaner WININET.DLL errors kreeg. Dat bestand moet hier staan : C:\Windows\system32\wininet.dll   
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Helaas, systeemherstel is het eerste wat ik had gedaan.
Ik heb alleen maar TCP/IP
Ik heb nog een 10/100 kaart erin zitten, met hetzelfde effect, de andere kaart heb ik al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
De verbinding is exact gelijk aan de werkende PC (op het IP adres na)
Het probleem heeft zich voor gedaan na het verwijderen van MSN Plus en andere addware achtige zaken

Ik kom er net achter dat ik wel met Skype kan werken  :goed

Kan het zijn dat bepaalde poorten dichtgezet zijn?? en zo ja, hoe zet ik deze dan open?

Richard

Han

Citaat van: richardg op 22 juli 2005, 17:46:28
Het probleem heeft zich voor gedaan na het verwijderen van MSN Plus en andere addware achtige zaken
Hoe heb je die andere addwareachtige zaken verwijderd?
Was dat met een special prograam voor het verwijderen van Spyware.
(Ik hoop dat je dit niet met Hitman Pro gedaan.....)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Nee, Ad aware SE.
Normaal gesproken werkt dit goed, ik heb de back up ook al teruggezet

Richard

Han

Dan zou dat dus ook geen verschil moeten maken. Die backup zet alles weer terug.

Je schrijft nu "Kan het zijn dat bepaalde poorten dichtgezet zijn?? en zo ja, hoe zet ik deze dan open?"
Je had toch geen firewallsoftware aanstaan? Dan kunnen er ook geen poorten dichtstaan.

Ik zou het zo 1,2,3 niet meer weten. Ik raad je aan om dit probleem nog eens te posten bij ADSL-Online.net. Da's een Nederlandstalig forum met een enorme expertise op het gebied van ADSL en netwerken.
Misschien weten zij nog een oplossing. Ze kennen dit forum dus je kunt best een linkje naar dit topic erbij plaatsen, zonder dat ze dat zien als spam. dan hoef je wat hier uitgezocht is niet nogeens door te geven. Zeg maar in je topic dat ik je doorgestuurd heb.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Han,

Ik heb deze tip gekregen en het werkt weer :)

http://www.majorgeeks.com/download4372.html

It can often cure the problem of lost connections after the removal of Adware components or improper uninstall of firewall applications or other tools that modify the XP network and Winsock settings.

Ik hoop dat ik hier iemand anders ook een plezier mee kan doen.

Groetjes Richard

Han

Fijn dat het weer werkt, alleen begrijp ik het niet. Jij zei ik heb spyware verwijderd maar van de verwijderde items een backup gemaakt en die weer teruggezet. Nu blijkt dat het verwijderen van de adware je winsock beinvloed heeft. Als je alles teruggezet hebt dan zouden ook de benodigde bestanden + registersettings daarvoor teruggezet zijn.........

Tnx voor het plaatsen van de oplossing. Ik heb de Info majorgeeks even in een eigen topic in het forumonderdeel :"Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan" gezet.
Dat is makkelijker terug te vinden dan via dit topic.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Ik begrijp het ook niet, want systeemherstel werkte ook niet.

Ik ben maar wat blij dat het tooltje wel heeft  gewerkt  :uno, scheelt mij een heleboel werk .

Groet Richard

Han

Ik sluit het topic af. Problem solved  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!