Router onbereikbaar?

Gestart door supersneker, 08 maart 2005, 17:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

supersneker

Ik zou graag een poort willen openzetten, maar dan moet ik eerst naar mijn router toe. Dus typte ik het ip van mijn router:
"10.0.0.138" in, in een venster. Dan krijg ik echter steeds de volgende melding, op beide pc's:

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:


Etcetera.

Als ik het ip van m'n router ping krijg ik wel vier antwoorden terug. Ook als ik de firewall uitzet blijft hij deze melding geven. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

Besturingssysteem: Windows XP home edition

Bij voorbaat dank!

Han

Als je firewall in deze niet dwars ligt, heb je dan de kabel van PC naar Router al gecontroleerd.
Als je je router niet kunt pingen kan dat ook aan de fysieke verbinding liggen.

Even voor de zekerheid. Als je zegt dat je je firewall uitgezet hebt, heb je het dan over firewall-software zoals ZonaAlarm?
Als dat zo is vergeet dan niet dat WinXP standaard ook nog een firewall heeft die aan kan staan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supersneker

Internet doet 't wel gewoon, en voor zover ik weet zijn alle kabels in orde. Ook heb ik de firewall van XP uitgezet, dus daar kan het (denk ik) niet aan liggen

Han

Als je 10.0.0.138 wél kan pingen vanaf een DOS prompt, kan het zijn dat je je browser qua beveiliging wat te strak afgesteld hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supersneker

Ik heb 'm nu net op normaal gezet, maar dan doet ie 't nog steeds niet   :huh

Han

Even nieuwsgierig. Na je foutmelding in het eerste bericht staat er het zinnetje "Probeer het volgende:"
En dan schrijf jij in plaats van de oplossing "Etcetera"

Welke oplossing wordt daar aangeraden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supersneker

Ik kom er weer in!  :)

Heb de router even een paar keer aan en uitgezet en alle kabels d'r opnieuw goed ingedrukt!

Had ik dus beter mee kunnen beginnen  ::)

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Han

Fijn dat het opgelost is.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!