Ad-hoc verbinding, geen internet

Gestart door Marcel K., 29 mei 2004, 18:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel K.

Ik heb een ad-hoc netwerk verbinding gemaakt met aan de ene kant een desktop PC (Win XP HE) en een Belkin Wireless USB adapter en aan de andere kant een notebook (ook Win XP HE) en een Belkin Wireless PCMCIA card.

Op de desktop kan ik nog gewoon internetten. Geen probleem. Op de notebook echter krijg ik geen verbinding tot stand.
Als ik in een DOS venster het commando "ipconfig /all" geef, krijg ik de volgende gegevens:

desktop:
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 3:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP adres............................................: 192.168.0.1
Subnetmasker...................................: 255.255.255.0

PPP-adapter Alcatel Speedtouch Connection:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP adres............................................: 80.100.xx.xx
Subnetmasker...................................: 255.255.255.255
Standaardgateway...........................: 80.100.xx.xx

notebook:
Windows IP-configuratie
Host-naam....................................: your-0ifga41fpw
Primair DNS-achtervoegsel...........:
Knooppunttype.............................: gemengd
IP-routering ingeschakeld.............: nee
WINS-proxy ingeschakeld.............: nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Bescrijving........................................: Belkin 11Mbps Wireless Notebook Network Card
Fysiek adres.....................................: 00-30-BD-4F-10-02
DHCP ingeschakeld...........................: nee
IP-adres............................................: 192.168.0.2
Subnetmasker...................................: 255.255.255.0
Standaardgateway............................:

De IP adressen staan toch goed ingesteld lijkt me, maar om een of andere reden kan hij geen verbinding met internet krijgen. Iemand een idee wat er fout staat?

Gert

De computernamen van beide pc's mag niet identiek wezen, voeg bij een ervan bv een A toe
Locatie: +21.3 NAP

Marcel K.

De namen van de twee PC´s zijn niet identiek, daar ligt het niet aan.

Zandman

Heb je een firewall aanstaan die de boel tegenhoud
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Marcel K.

Normaal staat die altijd aan. Ik heb geen router, dus lijkt het me wel verstandig een firewall aan te hebben.
Ik heb overigens geprobeerd met de firewall uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet.

Zandman

Heb je het netwerk in je firewall toegevoegd dus toestemming gegeven
Ik weet niet welke firewall je hebt maar in Zonealarm moet je dat apart aangeven anders lukt het niet
Kan je wel vanaf de laptop de andere computer zien
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Marcel K.

Nee, dat is het rare. Als ik ping, zie ik ze niet.

In ZoneAlarm apart ingeven? Waar dan?

Zandman

Ik heb hier zonealarm pro draaien daar kan je bij het kopje firewall tabblad main dan op advanced klikken aangeven dat de desktop computer een ics/nat gateway is en het ip nummer invullen van die computer dus 192.168.0.1

Ik heb alleen op de host zap draaien op de laptop zit geen firewall .Zap beschermt alle twee vanaf de hoofdcomputer

Lees ook deze linkjes in dit topic even door over hetmaken van een netwerk
Kijk alle stappen even na of je alles gedaan hebt wat er moet gebeuren voor een netwerk
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

themasteronline

Hoi Marcel het is niet zo verwonderlijk dat de boel niet werkt er kloppen n.l. een paar dingetjes niet teneerste je laptop en je desktop hebben een ander subnet als de alcatel speedtouch en het tweede wat ik zo ff  kan zien is dat je laptop geen standaard gateway heeft  deze moet de zelfde waarde hebben als de alcatel. het lijkt erop dat je e.a. handmatig hebt ingesteld. mischien beter om inderdaad maar even helemaal overnieuw te beginnen. zorg er ook voor dat je pc `s in de zelfde werkgroep zitten ..
Het lijkt me het makkelijkst voor je als je de netwerk wizard gebruikt van windows xp dan word eigenlijk alles automatisch voor je ingesteld ..
laat even horen of je eruit komt
Suc6
Marco

Marcel K.

Na wat gebeld te hebben met de netwerkkaart fabrikant (Belkin) blijkt dat de instellingen allemaal goed staan. Alleen kan ik wel pingen naar IP adressen, maar niet naar namen. Dus ping 80.192.168.512 (of zoiets) werkt wel, maar ping www.google.com werkt dan weer niet...  :-\


Han

Ik heb iets dergelijks ook gehad in ons netwerk. Toen bleek uiteindelijk na heel lang zoeken niets mis met de instellingen maar één van de netwerkkaarten bleek defect.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Marcel K.

Daarnet hier op m'n werk trouwens met iemand anders z'n notebook de situatie nagebootst en het blijkt dat alle instellingen van mijn notebook correct zijn. Er zit dus een instelling op m'n desktop nog fout... Vanavond thuis eens kijken.

--- edit ---
Nou het werkt! Waar die mensen van Belkin vertelden dat het geen kwaad kon om op de desktop ZoneAlarm te laten draaien, blijkt dat helemaal NIET waar te zijn. Na het verwijderen van ZoneAlarm loopt internet op m´n notebook als een trein.
Bedankt voor alle hulp.