netwerkverbinding

Gestart door habasoft, 25 april 2004, 19:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo mensen
Ik heb een xp met een internet verbinding (@home)via een usb kabel, en ook heb ik in mijn xp nog een netwerkkaart zitten die met een "cross-over"kabel verbonden heb met de netwerkkaart van de kids die een win98 hebben. Alles volgens de regels geinstalleerd, maar het enig wat ik krijg in een mededeling dat de kabel is aangesloten of niet (icoon rechtsonder). Een keer kunnen inzien, maar na het opnieuw aanzetten weer niets. Alle documenten zijn gedeeld, firewall (ZA) uitgezet, maar echte verbinding is er niet.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

- Hoe logt die 98PC in op het netwerk?
- Lees deze site over netwerken en internet delen in XP eens door.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

 :o
Ik heb eerst op de xp alles ingesteld, en vervolgens een schijfje gemaakt, en deze op de 98 geinstalleerd. Hierna wel verbinding via het icoontje rechts beneden, maar niets kunnen delen.
Op de xp heb ik een FAT32 gemaakt, en hier de gedeelde bestanden opgezet. Bestanden opgeslagen als gedeeld, maar verder dan dit kom ik niet
Hoe ik met de win98 inlog, is volgens mij het bovenstaande, of ik moet(zal wel) iets verkeerd doen
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Je WinXP is waarschijnlijk op een NTFS bestandssysteem geinstalleerd. Dat betekent dat een andere PC rechten moet krijgen om uberhaupt ook maar iets te kunnen zien op de NTFS partitie. Of je daar nu een FAT32 partitie bijzet, dat maakt niet veel uit. De rechten worden voor zover ik weet in dit geval geregeld door XP die op NTFS staat.

Je win98 PC heeft alleen rechten op de WinXP machine als je op de Win98 machine inlogt met usergegevens (inlognaam + wachtwoord) die in WinXP bekend zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Het het uw antwoord geprobeerd, en het lukte 8). Even gebruik van gemaakt, en toen weer uitgezet. De volgende dag hielp het niet meer.  :( . Ben van plan alles weer er af te gooien, en het weer van voren af aan er op te zetten.
Ik weet dankzij jullie hoe ik het nu moet doen. Hartstikke bedankt
vr gr
Hans.

PS: zou ik er niet uit kunnen komen, dan wil ik alsnog een beroep willen doen op jullie kennis.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Natuurlijk mag je altijd je vragen op het forum blijven stellen, Habasoft. Als we je kunnen helpen met een vraag van je, dan horen we het wel.
Ik sluit dit topic dan nu af. Heb je een nieuwe vraag, open dan even een nieuw topic.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!