internetdelen probleem

Gestart door Marsmannetje, 26 februari 2003, 21:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsmannetje

Hallo mensen,

Ik probeer al een paar dagen mijn internetdelen opnieuw aan de praat te krijgen. Tot nu toe zonder succes.

Misschien (hopelijk) kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een server met Win98 en een client met WinXp.

Op de server heb ik ICS geinstalleerd.
Hierdoor krijgt de server ip-adres 192.168.0.1.

De client (dhcp ingeschakeld/ geen vast ip-adres) krijgt alleen een ander ipadres namelijk een die begint met 169.XXX.XXX.XXX. Er gaat dus iets mis.

Wanneer ik op de client een vast ip-adres instel (192.168.0.2) dan krijg ik wel een netwerkverbinding met de server (ik kan de harde schijf van server zien en omgekeerd), maar het internet werkt niet op de client.

Wat kan ik nog proberen??

Ik weet het echt niet meer.

Het heeft heel lang wel gewerkt, dat is het gekke.

Op de server was Gator geinstalleerd. Dit heb ik met ad-aware verwijderd.

Nadat ik dit heb gedaan deed heel mijn internet het niet meer.
Dit heb ik kunnen repareren met een tooltje.

Ik vrees nu dat er ook iets beschadigd is met het internetdelen door het verwijderen van Gator (eigenlijk het verwijderen van een programma rond Gator).

Alleen weet ik dit niet zeker.

Ik heb eigenlijk niet zo zin om op de server opnieuw windows98 te installeren (weer zoeken naar drivers, instellingen en dergelijke... brrrr...)

Weet iemand iets anders??

Han

Hi Marsmannetje, welkom op PCN  :)

Ik heb nog een paar vraagjes voor je, om een en ander duidelijk te krijgen.

- Zitten er in de ICS-server 2 netwerkkaarten?
- Wat voor internetverbinding hebben we het over?
  * 56k6 analoog of isdn
  * kabel
  * adsl (usbmodem of ethernetmodem)
- Heb je firewall software geinstalleerd op de Win98 machine (ICS-server)?
  Bij ZoneAlarm Pro moet je bijvoorbeeld aanvinken dat die PC een ICS-server is.
- Staat de interne firewall van WinXP soms nog aan op de netwerkkaart van het lokale netwerk?
- Kan je op de Win98 (ICS-server) nog wel internetten?

Je vermoed dat het gedoe met Gator je ICS verbinding beschadigd heeft. Heb je internetdelen al eens opnieuw geinstalleerd op de Win98 PC?

Loop dit stappenplan over internetdelen op een Win98 machine eens na, om te kijken of alles goed staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

oh, ik bedenk me nog iets waar ik vaak de mist mee inging toen ik m'n ICS nog draaide op een Win98(SE) machine.....

Je hebt je internetdelen toch wel ingesteld op de externe toegang, en toch niet op je netwerkkaart?
Het moet staan zoals hieronder op het plaatje.

 


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Marsmannetje

Hallo Han,

Dank je voor je reacties! Ik zal je vragen hieronder beantwoorden.

Citaat van: Han op 26 februari 2003, 23:08:14Hi Marsmannetje, welkom op PCN  :)

Ik heb nog een paar vraagjes voor je, om een en ander duidelijk te krijgen.

- Zitten er in de ICS-server 2 netwerkkaarten?
- Wat voor internetverbinding hebben we het over?
Ja er zitten 2 kaarten in en het gaat om een kabel-internetverbinding (chello).

Citeer- Heb je firewall software geinstalleerd op de Win98 machine (ICS-server)?
Nee (eigenlijk ook niet slim.. maar nu een voordeel)
Citeer- Staat de interne firewall van WinXP soms nog aan op de netwerkkaart van het lokale netwerk?

Deze staat uit. Wel heb ik op deze client Zonealarm draaien.
Citeer- Kan je op de Win98 (ICS-server) nog wel internetten?

Ja inmiddels weer wel.

CiteerJe vermoed dat het gedoe met Gator je ICS verbinding beschadigd heeft. Heb je internetdelen al eens opnieuw geinstalleerd op de Win98 PC?

Loop dit stappenplan over internetdelen op een Win98 machine eens na, om te kijken of alles goed staat.
Ja al tig keer opnieuw geinstalleerd.. zonder resultaat.
Het zou volgens de diverse stappenplannen moeten kloppen.

Het enige waar ik over twijfel is de dns-instellingen. De een zegt dat je wel wat in moet voeren, de ander zegt dat dit uit moet staan. Maar ik heb het met allebei geprobeerd.

Marsmannetje

Citaat van: Han op 26 februari 2003, 23:32:26oh, ik bedenk me nog iets waar ik vaak de mist mee inging toen ik m'n ICS nog draaide op een Win98(SE) machine.....

Je hebt je internetdelen toch wel ingesteld op de externe toegang, en toch niet op je netwerkkaart?
Het moet staan zoals hieronder op het plaatje.


Ehm ik neem aan dat dit niet geldt voor een kabelverbinding.
Ik heb hier mijn 2 netwerkkaartjes ingevuld namelijk.

Han

Je schrijft dat je op de client ZoneAlarm hebt draaien.
Ik neem aan dat je ook getest hebt met ZoneAlarm uitgezet?
Heb je als je ZonaAlarm aan hebt laten staan wel het IP-adres van de ICS server (is standaard 192.168.0.1 ) toegevoegd aan de local zone om ervoor te zorgen dat het programma je lokale netwerkverkeer niet blokt?

CiteerHet enige waar ik over twijfel is de dns-instellingen. De een zegt dat je wel wat in moet voeren, de ander zegt dat dit uit moet staan. Maar ik heb het met allebei geprobeerd.
Tja da's een lastige vraag. Ik heb zelf geen kabel dus dat kan ik niet voor je nakijken. Ik draai hier met adsl. Misschien kan je er iets over terugvinden op deze links?
- Kabel-internet : Hoe kunt u internetten met meerdere win9x pc's
- kabelmodem.nl
- Chello underground
Op "Chello underground" staat een forum met daarin een specifiek forum alleen voor het delen van internet met Chello. Dat staat hier. Je zou toch denken dat je daar iets zou moeten kunnen vinden.

CiteerEhm ik neem aan dat dit niet geldt voor een kabelverbinding.
Ik heb hier mijn 2 netwerkkaartjes ingevuld namelijk.
Tja ook dat kan ik zo niet zeggen. Dat geld wel voor een adslverbinding met een ethernetmodem waar je voor het internetdelen dus ook twee netwerkkaarten in de PC hebt zitten. Kan je bij de verbinding behalve de netwerkkaart van chello + de netwerkkaart voor je lokale netwerk nog wat anders kiezen uit het pulldownmenu bij die bovenste optie op het plaatje?




Edit Han : Het is inmiddels 18 sept 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarten kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!