programma delen

Gestart door elmiradachner, 15 februari 2003, 16:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmiradachner

Ik zal de links die Han hier geeft bestuderen, maar voordat ik daar heel veel tijd in ga steken een vraagje: ik heb een laptop en een gewone pc, alletwee met windows xp. Op de laptop staat een programma (powerpoint) waar ik geen installatie cd-rom van heb. Kan ik dit programma nou ook middels een netwerk gebruiken op mijn 'gewone' pc? Met andere woorden: kun je programma's ook delen? Of alleen bestanden?

Han

Nee dat kan helaas niet voor windows-programma's. Daarvoor moet je in je netwerk een server (centrale computer) hebben met daarop een netwerkversie van programma's.

Als je een programma op een computer installeert dan komt er daardoor een map voor dat programma bij. Maar...., dat is niet de enige plek waar zo'n programma zijn bestandjes zet. Er komen ook instellingen in de windows-map en in het register van de betreffende computer.
Zet je dus op computer-2 uit het netwerk alleen een snelkoppeling naar het uitvoerende programmabestand op computer-1 dan kan het dus niet werken, omdat er allemaal bestandjes en registerinstellingen missen op computer-2. Bij een netwerkinstallatie kan dat wel maar dan ook alleen op een netwerkserver.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elmiradachner

Dank voor je uitleg, Han... Jammer! Dan moet ik wat anders verzinnen...