foutje mappen delen

Gestart door Onliner, 19 november 2003, 20:09:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Ik heb op mijn computer met andere computers de mappen gedeeld. Maar er zijn problemen mee.
Er zit wat vreemds nu in. Niet in de map hoor.
Het zit niet goed. Als ik op mijn netwerklocatie mijn eigen gedeelde mappen  wil in kijken lukt dat niet, ik krijg  ze niet open en krijg een melding van is niet toegankelijk, geen juiste machtiging, onvoldoende opslagruimte op de server. Op een van de andere computers kan ik later nog rustig in de mappen kijken en rommelen , na de mappen met deze gedeeld te hebben terwijl van de andere computer de Firewall van Norton op enable staat.  
Hoop dat het een te begrijpen is te lezen is. :-X

Alles gaat via een router.


Han

Sinds wanneer is dat probleem ontstaan.
Na installatie van het een of ander??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

oei Han dat is een goeiie.
Dat zou kunnen ik heb er wat op gezet SiSoftware Sandra pro
een organisatie program om alles te controleren.

bjo

kun je het ook niet met je administrator wachtwoord openen ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Onliner

Heb Sandra al weggedaan Maar het is er niet beter op geworden de mappen blijven in de Netwerklocatie  dicht

Onliner

Ik heb gisteren een storing gehad van quicknet.
Je zoekt eerst de fouten bij je zelf en heb de router even zonder stroom gezet en hem opnieuw gesetupd.
Ik denk daar aan ,om dat ik bij de gedeelde mappen een pictogram afbeelding zie monitor en wereldbol met de naam van de router erop. Dacht niet dat ik voorheen hebt zien staan.
Wel zoiets maar als ik daar opdrukte werd mijn beeld rood met een tekst erop.Als ik nu erop druk krijg ik het toegangs menu van de router waar je naam en wachtwoord moet invullen.

Han antwoord op je vraag: kan de mappen niet openen niet op mijn computer en niet op de andere; waar ik ook dat pictogram opzie staan. Vraagt niks geen wachtwoord niks.Doet niets

Han

Hmm vaag dat je bij de gedeelde mappen een pictogram afbeelding ziet van 'n monitor en wereldbol met de naam van de router erop. Is dat soms een ingebouwde firewall in je router?

Normaal zie je in windows een map met een handje eronder voor een gedeelde map.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner


Han

Wat voor bestandsindeking heb je? NTFS of FAT32??

Als je NTFS hebt,
- log dan in als administrator
- klik dan eens met rechts op een van je gedeelde mappen
- Kijk of je rechten hebt om die map te openen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ik ben dacht ik de de adminstrator, :-X
mijn harde schijf is in vieren gedeeld.
2xNTFS
2xFat32

Onliner

In mijn router staat  in de DHCP op starting ip address 192.168.1** en toevallig heeft mijn computer deze ip address toe gewezen en voor dat ik dit hoor had, had iK ip nummer 192,168,1,1**  Dus na die storing bij quicknet is er wat veranderd.

edit bjo: ik heb je ip nummers ff veranderd daar heeft dan ook niemand anders meer wat aan !!

Han

Weet je die ouder IP-nummering nog?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Nee Han alleen de computer van mij.
Omdat ik er een servertje op had gezet.
Daar moet je bij Multi ip settings het ip nummer van de router vermelden.
Daarom weet ik de mijne, de andere die keken daar nooit naar.

Han

Doorgaans deelt een router via DHCP IP-adressen uit in de reeks van 192.168.0.1 - 192.168.0.254, aan de eraan gekoppelde PC's
De router zelf heeft dan meestal het IP-adres wat je van je provider hebt gekregen voor je breedband-verbinding.

Heeft de router een interne firewall, dan moet in de software daarvan aangegeven worden dat de PC's met elkaar mogen communiceren. Doe je dat niet dan kan de fout die jij krijgt optreden. Ze zien mekaar wel maar op de shares van elkaar heb je dan geen rechten.

Staat er op de PC's in het netwerk WinXP zet dan de interne XP-firewall op de netwerkverbinding naar de router toe uit!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

De firewal is uit Han.
Het vreemdste is dat ervanbuiten en ikzelf niet in de gedeelde mapen kan komen .Maar ik wel in de van hen.
Kom er vandaag niet uit Han ,heb mijn computer uitgeleend.
Welterusten ::)

Onliner

Als ik mijn gedeelde map nu verander in een gewone map dan krijg ik een venster van mapmachtiging.En deze gooit dan mapjes over.
Had ik nog nooit gezien.

 Voorbeeldje

Han

Dat zijn de instellingen die je ziet komen op een map met een NTFS-file systeem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Heb de computer veilig modus met netwerken opgestart.
Daar kon ik kiezen uit adminstrator of mijn naam.
Adminstrator uit geprobeerd daar kom ik wel in de mappen.
Met mijn  naam niet.
Wat ik zo gek vind: Ik ben computer 1. Als ik lokale netwerk opstart zie ik met de firewall aan, computer 1 en computer 2.
Computer 3 komt  als ik de firewalls uitzet. Dat was voorheen ook met Cmptr2. Het mooiste is dat ik zo met de firewalls aan in Comptr 2 alle gedeelde mappen kan bekijken en met Comptr 1
waar het mogelijk moet wezen niet kan.
 ::)

Han

Okee, log dan nogmaals in als administrator en geef het account met jou naam dan administrator rechten op je PC of op de shares van de mappen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han ik moet me vergist hebben ,want nu ik het weer probeerde lukte het niet (zeker de mappen van Comp2 geopend?)
Heb het bekeken ,en ik sta als beheerder aangemeld.
Een andere naam genomen, en een nieuw account aangemaakt, Netbui bij m'n lanverbinding gezet, kan het niet vinden.Nog gezocht op internet, maar er zijn er niet zoveel die dit hebben gehad. Zou ik kabelbreuk hebben.?Of is het routerprobleem.
Morgen eens mijn verbinding in een andere poort zetten.
 :-[