servertje maken

Gestart door Onliner, 27 juni 2003, 22:21:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Ik heb een servertje gemaakt op mijn computer.
Nu ik deze opstart  lijkt hij "t te doen.
Nu mijn vraag moet ik de poort die ik gebruik ,openzetten.
Ik heb een router en een (firewall van norton),Nu nog een vraag hoe zet ik deze open. :-X

Han

Welke poort, dat ligt helemaal aan de software die je gebruikt hebt voor het opzetten van je servertje, Onliner.
Meestal is dat wel terug te vinden in de read.me van dat programma.

Ook voor je router zal je in het manual moeten duiken. Zoveel routers zoveel configuratiemogelijkheden  :-X
De firewall van Norton is het simpelste. Daar geef je gewoon toestemming zoals je andere programma's die naar het internet willen gaan ook toestemming hebt gegeven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han ik ben er nog niet.


(DHCP is ingeschakeld
Autom. configuratie ingeschakeld
Ik heb Xpwin en krijg elke dag een lease bij mijn kabelprofider.)

De vraag is:Heeft IP-routering met een server temaken,die staat nu uit.
En heeft Wins-proxy hiermee te maken, die staat ook uit.  

:-\

Han

Uhhh het voert wat ver om hier van alles over IP-routering en Wins te gaan vertellen, Onliner.  :-X
Tik beide namen even in in google en lees daar even rond. Staat echt heel veel info op internet.

Meestal is de standaard setting bij die serversoftware zo ingesteld dat het na installatie meteen werkt. Is dat niet zo, kijk dan even naar je firewall software. Installeer dit soort software altijd met de firewall uit. Da's makkelijker als er een probleem optreed.

Heb je WinXP?? Staat de interne WinXP firewall uit??

Edit Zandman :aangezien de topic starter al een tijdje niet gereageerd heeft in dit topic gaat ie opslot .Als de topicstarter het topic weer geopend wil hebben kan hij dat aangeven bij het team.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!