AlbumPrinter maakt van digitale kiekjes een album

Gestart door Han, 25 april 2003, 17:30:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik kwam dit bericht tegen op www.webwereld.nl
Lijkt me een ideale oplossing als je veel foto's hebt  :)


AlbumPrinter maakt van digitale kiekjes een album
Mensen met een digitale camera kunnen met de AlbumPrinter hun eigen fotoalbum samenstellen. Het wordt gedrukt en wel thuisgestuurd.  

Het inplakken van foto's in een fotoalbum behoort definitief tot het verleden voor mensen met een digitale camera. Dankzij de software van www.albumPrinter.com kun je een fotoalbum digitaal samenstellen.

Mensen kunnen het album samenstellen met software die gratis van de site van AlbumPrinter.com gedownload kan worden.

"Het is eigenlijk een soort lay-out programma", legt initiatiefnemer Hans Veldhuizen (bekend als medeoprichter van NedStat) uit. "Je kunt teksten bij de foto's zetten, kleuren kiezen en foto-uitsneden bepalen."

Vervolgens moet het samengestelde fotoalbum worden geüpload. Volgens Veldhuizen duurt dat met een breedbandverbinding enkele minuten. "Ik heb zelf onlangs een compleet fotoalbum met meer dan 200 foto's verstuurd en was na tien minuten klaar."

Een digitale drukkerij 'print' het fotoalbum uit. Het goedkoopste fotoalbum met 40 pagina's van 21 bij 15 centimeter (ongeveer een half A4-tje) kost 12,50 euro. Dat is exclusief de verzendkosten.

Digitale lifestyle
Veldhuizen denkt dat het op de pc samenstellen van een fotoalbum erg voor de hand ligt. "Ik kreeg het idee drie jaar geleden al. Ik was destijds flink aan het fotograferen met mijn digitale camera. De foto's zette ik op mijn laptop of op internet, maar uiteindelijk wil je toch afdrukjes hebben."

"Inmiddels kun je online je digitale foto's online laten afdrukken, maar ik denk dat digitale lifestyle nog veel verder gaat. Omdat de bandbreedte de laatste jaren flink is toegenomen en omdat steeds meer mensen een digitale camera hebben, ben ik vol vertrouwen dat het via de pc samenstellen van een gepersonaliseerd fotoalbum een succes zal worden."

"Traditioneel zijn het vrouwen die fotoalbums maken, maar ik denk dat deze software ook veel door mannen zal worden gebruikt. Bijvoorbeeld door vaders die een babyalbum maken voor oma en hun zwager in Amerika."

Gopher
Er werken drie mensen bij AlbumPrinter.com. Hans Veldhuizen is bij het bedrijf betrokken als 'ideeënman' en aandeelhouder. Ook Joost ten Zijthoff (medeoprichter van Gopher Publishing) heeft aandelen in het nieuwe bedrijf.

AlbumPrinter.com heeft internationale aspiraties. Franse, Duitse en Engelse versies van de software zijn inmiddels in de maak. Veldhuizen wil echter niet al te hard van stapel lopen. "Dankzij mijn ervaringen bij NedStat weet ik dat niets moeilijker is dan een product lanceren in het buitenland. Mijn advies aan AlbumPrinter.com is dan ook op er eerst voor te zorgen dat alles op de thuismarkt op orde is."

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!