Briefpapier met eigen logo

Gestart door Ad, 23 juli 2011, 21:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik gebruik office 2007 en dus ook outlook 2007, nou wil ik mijn eigen briefpapier gebruiken bij email kan dat?
Ik ben al een beetje aan het stoeien geweest, en heb een bestandje gemaakt met knippen en plakken in kladblok, opgeslagen als html (ik snap er niks van)
maar dat is misschien ook niet zo belangrijk want als het werkt hoef ik het maar 1 keer te maken .....toch, opgeslagen in de map briefpapier.
Maar als ik dan outlook start en mijn briefpapier wil selecteren staat het er niet bij, sterker nog er staan diverse voorbeelden in het menu die ik niet terug kan vinden in de map briefpapier.
ik gebruik sinds kort ook windows 7, maar dat heeft er weinig mee te maken denk ik.
wie kan me helpen

Josette

Goedemorgen Ad.

In Outlook zelf kan je niet met briefpapier werken.
Heeft nooit gegeaan onder geen enkel bestuuringssysteem.

Wel in Windows Live Mail die bij Windows 7 hoort.

Succes.
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

hoi Josette,
da's wel jammer, ik had begrepen dat het wel kon in outlook maar dat je dan moest gaan programeren met html en dergelijke.
Ik had op een site die proffessioneel briefpapier maken gekeken, daar kon het wel maar ze gaven die geheimen niet prijs.

Ad

Mooi toch gelukt, nou ja bijna dan.
Ik heb een briefpapier gemaakt maar het staat helemaal vol met hetzelfde logo, kijk dat was dus niet de bedoeling.
Er is hier vast wel iemand op het forum die me dat kan verbeteren, maar ik ben al een heel eind gekomen.
ik weet nu een beetje hoe het werkt, ik heb hieronder de html regel (of hoe dat dan ook heet) neer gezet.
Misschien is er iemand die al meteen kan zeggen wat er fout is. als ik het briefpapier in explorer open staat het n.l. wel goed.
<HTML><HEAD><STYLE>BODY {font-family: Arial;font-size: 10pt;color: 000000;margin-left: 20 px;margin-top: 50 px;background-position: top left;background-no-repeat;}</STYLE><HEAD> <BODY background="Apak.jpg"></BODY> </HTML>

Han

Ik ben totaal niet bedreven met MSOffice maar als ik via google voor je zoek dan zie ik dat meer mensen ermee bezig zijn. Ze komen allemaal zover als jij nu bent en daarna zitten ze vast. Schijnt dat je dit wel kunt regelen met het programma "Microsoft Office SharePoint Designer 2007".

Misschien werkt het volgende ook voor even tijdelijk. Proberen waard:
In html code geeft de code <BR> een witregel. Ik weet niet uit hoeveel regels je mail doorgaans bestaat maar als je in de html zo'n 50x <BR> toevoegt dan heb je onder je plaatje in ieder geval lege ruimte om je mail te tikken. Daaronder wordt dan nog wel steeds je plaatje herhaald dus deze oplossing bied geen schoonheidsprijs. Je code wordt met 12 witregels dan waarschijnlijk zo.

<HTML><HEAD><STYLE>BODY {font-family: Arial;font-size: 10pt;color: 000000;margin-left: 20 px;margin-top: 50 px;background-position: top left;background-no-repeat;}</STYLE><HEAD> <BODY background="Apak.jpg"><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR></BODY></HTML>

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Het is dat wat ze bedoelen,
heel moeilijk om klaar te krijgen.

Bij de andere versie maak je zoveel leuke papieren
als jezelf wil.

Succes nog ermee Ad.

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Ad

ik ben best wel een aanhouder, maar ik weet 0,0 van html. dat gaat voor mij boven mijn pet.
Mijn ervaring is door vragen word je wijzer, dat heb ik vandaag dus ook nog eens gedaan (vragen) aan mensen die dit als hobby doen.
Daar kom je over het algemeen een heel eind mee. ik krijg van iemand nog een antwoord waar ik eigenlijk verwacht dat hij met een passend antwoord komt.
ik ga eesrt de oplossing van Han maar eens proberen. als ik nog eens tien regels wit bij doe wordt de mail dan niet te groot (MB)
Als ze het bij Microsoft kunnen maken, dan moeten wij het toch ook kunnen namaken,!!!! zo dom zijn wij toch niet?? :shades

Ad

Helaas, die <BR> veranderd niets, maar ik zoek nog verder

Han

Jammer. Was te proberen.

<br> is een enkele HTML tag die geen afsluitende tag nodig heeft. Als er <br> in de HTML code staat wordt hetgeen wat daarna komt op de volgende regel in de browser weergeven.

Ik zie nu dat het inderdaad niet kan zo, want de code voor de plaatjes is al afgelopen voordat de break-code wordt gebruikt. Tja...

HIER wel een mooi linkje met html-uitleg in het NL.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Bedankt Han, die lijkt me heel bruikbaar.
Deze had ik gevonden die leek me ook wel bruikbaar, http://www.webles.nl/lessen_html_basic/les2.php zeker voor een leek als ik. Ook in het N.L.
Maar wellicht dwalen we te veel af, het gaat mij alleen maar om briefhoofd/briefpapier in email te gebruiken wat niet standaard in OUTLOOK zit.



Han

Het zit niet standaard in Outlook omdat die optie doorgaans alleen door bedrijven gebruikt wordt en Microsoft
voor die groep gebruikers "Microsoft Office SharePoint Designer" gemaakt heeft. Daarmee kan het wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik vind OFFICE zowiezo veel te duur, maar om nou ook nog eens de proffecionele er voor aan te schaffen gaat wel heel erg ver, dat is het mij niet waard.
Ik heb de tijd om te wachten, misschien komt er nog iemand met een pasklare oplossing.
Ik heb inmiddels wel ontdekt dat ik maar liefst 3 verschillende mappen met sjablonen van briefpapier heb.
ik dacht dat er maar 1 map van was, in 1 van de 3 kan ik maar iets veranderen. In de ander 2 mag ik geen veranderingen aanbrengen, enig idee waarom niet?

Han

Dat heeft waarschijnlijk met schrijfrechten te maken maar dat is hier nogal off-topic om uit te gaan leggen.
Zie hier  ;)

Wel on-topic is dat "Microsoft Office SharePoint Designer" een programma is dat zelfs niet in het Office Pro pakket zit.
Dat bevat: Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher en Access
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

swake

Hallo Ad,

Ik hoop dat dit je wat verder helpt.

Briefpapier in Outlook 2007

Groetjes
swake

Ad

Die had ik al eens gelezen SWAKE, die is voor OFFICE 2003.
Maar dat gaat helaas niet meer bij OFFICE 2007 en dat is wat ik gebruik zoals je bovenaan kan lezen.

swake

Hallo Ad

CiteerIk heb een briefpapier gemaakt maar het staat helemaal vol met hetzelfde logo, kijk dat was dus niet de bedoeling.

Als ik het goed begrijp wil je e-mails verzenden en daarin een eigen logo gebruiken. Een eigen logo kun je invoegen in je e-mail handtekening.
Groetjes
swake

Han

Dan staat ie onderaan op de mail en da's denk ik niet de bedoeling.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Klopt helemaal Han, een logo zet je doorgaans bovenaan net als een briefhoofd

swake

Hallo Ad

Citeer

Ik gebruik office 2007 en dus ook outlook 2007, nou wil ik mijn eigen briefpapier gebruiken bij email kan dat?

Ik ben al een beetje aan het stoeien geweest, en heb een bestandje gemaakt met knippen en plakken in kladblok, opgeslagen als html (ik snap er niks van)

Citeerhoi Josette,
da's wel jammer, ik had begrepen dat het wel kon in outlook maar dat je dan moest gaan programeren met html en dergelijke.

Dit klopt inderdaad allemaal. Gebruik je een MS Office versie 2007 waar Publisher bij zit. Met Publisher zou het zeker moeten lukken.

swake

En met deze zou het ook moeten lukken en is gratis.

SharePoint Designer