digitale foto's op de tv bekijken

Gestart door Ad, 26 april 2004, 15:27:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Op de p.c. kan ik ze inderdaad wel zien Frank, maar wat ik me nog wel afvraag is, als ik die foto's op een DVD RW brand zou dat iets uitmaken?
Niet geschoten is altijd mis?

frank

Hoi Ad,

Ja ik had je allereerste vraag ook niet helemaal begrepen wat je nu precies gebrand had en waarmee, en wat je nu prcies wilde. Heb je nu in eerste instantie de foto's op een cd gebrand en toen in de dvdspeler van je televisie gedaan wat niet werkte. Of had je ze op een dvd gebrand en toen in de dvdspeler van je tv gedaan wat toen neit werkte. Als je een dvdbrander hebt die op zowel + als min kan branden, kan je het proberen door de foto's op zowel een +dvd te branden als een - dvd en dan te kijken of je televisie dvdspeler een van beiden afspeelt.
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Ad

Hoi Frank,
Ja ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest maar ik heb tot op heden alleen nog maar foto's op een cd-r gebrand, in de veronderstelling dat het niets uitmaakt. Ik kan toch ook muziek van een cd-r beluisteren dus dan kan mijn dvd speler die toch ook lezen, of is het bij foto's anders want als dat zo is dan is het misschien zo opgelost. Dan brand ik ze toch op een DVD....... maar dat moet even wachten want die heb ik niet.

Han

Ad gebruik maar geen rewritable media (DVD-RW en CD-RW)
Je hebt er al ervaring mee hoe erg mis dat kan gaan!!!!!

Heb je nou al info gevraagd in de winkel of aan de fabrikant??
Zij zijn de enige die je hiermee kunnen helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ja Han inderdaad dat is nog vers in het geheugen maar ik zou ze dan toch maar als tijdelijk medium gebruiken om ze te kunnen kijken op T.V. En de orginele op cd bewaren zou ik zowiezo gedaan hebben. Maar ik ben nog niet terug naar de winkel geweest, druk met werken je kent dat wel. Ik zou wel een andere baan willen waar ik niet zoveel tijd in hoefde te steken, maar ik beloof je dat ik er achteraan ga bij E.P. in eindhoven want daar heb ik hem gekocht.
Word vervolgt.

Ad

Het duurt even maar samen komen we er wel uit, is tegenwoordig toch het gezegde?
Welnu via veel vragen en nog eens proberen ben ik erachter dat mijn dvd waarschijnlijk jpeg ondersteunt als ik de camera rechtstreeks aansluit (nog niet uitgetest). Maar van een neef heb ik vernomen als ik de foto's als film op cd brand het dan wel moet kunnen. Van een kennis zou ik een prog krijgen waar het ook mee moet kunnen, die zou er dan een ander bestand van maken met dat prog.?? Is een PRO. prog. hij zegt dat het dan wel gaat lukken. we wachten nog even af.

Han

Als je je foto's met een grafisch programma wegschrijft als jpg of jpeg dan heb je geen apart programma nodig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Wil dat dan zeggen als hetgeen ik dus ga krijgen, (hopelijk) dan al mijn problemen tot het verleden behoren ongeacht het type D.V.D. speler of recorder. Dat zou een hele stap vooruit zijn Han

Han

Nee dat wil zeggen dat als je je foto's wegschrijft naar een cd-rom als bestanden die jpeg of jpg heten, dat je ze dan volgens de specificaties van je DVD recorder af zou moeten kunnen spelen om op je TV te kunnen bekijken.

Niet alle DVD spelers kunnen dat maar de jouwe volgens de specificaties ervan, wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik heb inmiddels een foto cd gemaakt maar als film(video) gebrand met NERO en dan kan ik ze wel zien. Ik kan van mijn dvd speler per nummer precies die foto oproepen die ik wil zien en ik kan ze met nero een andere naam gevenals dat nodig mocht zijn. Dus tot zover lijkt het opgelost. Ik heb echter nooit presies bij andere mensen gekeken hoe die dat laten zien op TV.
Misschien kan het alleen op deze manier.
Maar om een of andere reden denk ik dat jij daar geen genoegen mee neemt Han of heb ik het mis?

Han

Ja hoor. Da's volgens mij ook de enige manier waarop het kan.
De foto-cd van nero maakt van de bestanden jpeg of jpg bestandjes zoals ik al eerder zei.  :)



Edit Bugs: Het is inmiddels 22 juni 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!