PDF bestand maken

Gestart door amphibm, 08 november 2002, 10:24:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amphibm

Geacht forum,
Ik wil m.b.v. Adobe Photo Deluxe 3.0 een onderdelen lijst maken t.b.v. mijn hobbyobject. Het omzetten van een JPEG naar een PDF "per blad" gaat prima maar een oplopende nummering toevoegen per blad om vanuit een "verzameld bestand" te kunnen "bladeren"van 1 t/m? lukt me niet. Wie kan mij goede instructie geven of vertellen of dit al- dan niet mogelijk is met voornoemde programma. Een ander progamma van Adobe aanschaffen misschien? Welk?
M.vr.gr.

bjo

welk pdf programma heb je amphibm ?
[move]there is no power like xp power[/move]

amphibm

Dank voor de snelle reactie!
Wat ik heb is (een org.)Adobe Photo Deluxe 3.0 Home Edition.
Het is een programma om foto,s  te kunnen bewerken en/of in een gallery of album te zetten. Via "export" in het menu kan ik bovendien van JEPG,s een PDF maken die dan met Adobe Reader door een ontvanger gemakkelijk kan worden geopend.Ik mis echter een goede nederlandse handleiding bij deze CD-rom om e.e.a. eens goed te kunnen proberen.
Misschien kun je mij op weg helpen1
m.vr.gr.

bjo

met logishe paginanummers gebruiken kunt u de paginanummering instellen in een pdf-document met behulp van de opdracht document>pagina's nummeren.
u doet dit meestal als u wilt dat de pdf-paginanummering overeenkomt met de nummering die op de pagina's word afgedrukt.
in de statusbalk en in de dialoogvensters ga naar pagina,pagina's verwijderen en afdrukken word een paginanummer ,gevolgd door de paginapositie tussen haakjes weergegeven.
als bijvoorbeeld de eerste pagina in een document het nummer "i" heeft, kan dit worden weergegeven als "i(1 van 10)".
als deze optie niet is ingeschakeld, word de paginanummering in documenten genegeerd door acrobat reader en worden de pagina's genummerd met arabische nummers, beginnend bij 1 .
[move]there is no power like xp power[/move]

amphibm

Vriendelijk dank voor de info!
Ik ga in het weekend hiermee aan de slag en laat met een mailtje even weten of het lukt.
Perfecte hulp op deze manier!

bjo

geen dank hoor graag gedaan

ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier staat ook nog wat over pagina's nummeren
[move]there is no power like xp power[/move]

amphibm

1e Tip lukt niet.
Kan tabs niet vinden in het save & send
exportprogramma).
Help zegt over"Saving in Adobe Acrobat format":
-open photo you want>get & fix photo
-click Acrobat File button
-type name>select location>save
- choose photo quality>OK
The extension .pdf is added automomatically to the file name
- click the done tab.
2e Tip geeft goede info maar niet voor dit progr. helaas!
Toch op zoek naar Adobe InDesign 2.0 dan maar? m.vr.gr.

Han

Misschien heb je iets aan het gratis programma "Easy PDF"?
Dit freeware programma werkt in alle windowsversies en de download is slechts 3 mb groot
Breekpunt heeft er laatst een stukje over geschreven, wat je hier kunt nalezen. Daar staat ook de link om het te downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

amphibm

Bedankt voor deze tip.
Niet wat ik zoek maar wel erg handig.
m.vr.gr.

Doy

Kwam dit toevallig tegen:
http://downloads-zdnet.com.com/3150-2094-0-7-0.html?           pdf995.zip



Edit Bugs : Het is inmiddels 19 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.