Ccleaner

Gestart door john, 09 februari 2013, 11:28:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Meen dat dit progje verder onomstreden is en "gouwe ouwe" mag worden aangemerkt. Het biedt o.a. de functionaliteit om problem met het register zo mogelijk op te lossen. Al die jaren dat ik het gebruik maar gelaten zoals het is maar vaak na zo'n register schoonmaakbeurt krijg ik na het verwijderen van de geselecteerde fouten een melding: de bestandsextensie, gevold door de benaming, refereert naar een foutief of niet bestaand programma. Deze bestanden worden vaak achter gelaten na het verwijderen van software van uw systeem. Oplossing: verwijder de registerwaarden.
Mijn vraag hoe doe ik dat.

Han

Ik loop hardgillend weg van dit soort programma's. Je hebt geen enkel idee wat ze op de achtergrond allemaal uitvreten.
Geen enkel systeem is identiek dus je kunt niet zomaar zeggen dit of dat kan weg. Begin er alsjeblieft niet aan.
Resultaat van het gebruik van dit soort programma's is dat je allemaal onverklaarbare dingen en problemen krijgt op je PC.
Dat heb ik bij jou al meermalen gezien. Ik gaf de schuld aan het brakke Vista maar nu ik weet dat je Ccleaner gebruikt schijnt daar een ander licht op.  :huh
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Even zeggen Han,

hier met Vista al jaren geen problemen gehadt,
maar gebruik die dingen niet, ruim handmatig op!
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

john

Han, ik ben het in zover met je eens dat als je zo'n prog niet gebruikt het vanzelfsprekend geen enkele schade kan aanrichten. So far so good. Andere progs zijn vaak meer omstreden als aanwijsbare  boosdoener van allerlei negatieve oorzaken. Mijn problemen in het verleden met Vista waren, zoals ik nu wel voor 99,9% vermoed, eigenlijk in hoofdzaak toe te schrijven aan het prog A(advanced) S(ystem) C(are); ik had de betaalde versie in dit geval. Nou ik heb niet meer verlengd want na een jaar ellende had ik mijn buik ervan vol. Ook de onbetaalde versie verwijderd en sindsdien start Vista wel niet supersnel op maar de trucs via Gast account of laptop in de slaapstand laten, is echt verleden tijd. Ccleaner gebruik ik al op de desktop thuis sinds 2002 en die draait op WIN XP nog steeds. Op de nieuwe aankoop straks enkel nog Malwarebytes met een Antivirus en voor de rest via Windows of handmatig de troep verwijderen, hoef ik jou niet meer gillend te laten wegrennen, tenzij je dat als een extra op peil houdende oefening voor de conditie kan appreciëren. :hoeraaa

Han

LOL!!  Nee hoor ik heb de extra training echt niet nodig  ;D

Ik ruim de PC's hier ook altijd handmatig op.
Wij draaien hier de betaalde versie van Malwarebytes (draait op de achtergrond mee) en virusscanner NOD32
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!