Upgrade van W2K naar XP

Gestart door RobD, 05 mei 2009, 12:17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobD

Ik wil een upgrade uitvoeren van W2K naar XP (legale upgrade-versie). Het proces wordt afgebroken met een foutmelding: fout in regel 167 in \$win_nt$.~bt\winnt.sif
De betreffende regel is deze:

[classkeys]
?   BDD1FC6-810F-11D0-BEC7-08002BE2092F}\0000
{36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}\0000

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet aanvangen. De fout zit in de bestaande W2K-installatie of de hardware, want treedt ook op bij andere XP-installatieschijfjes. Er zijn incompatible onderdelen (modem, muisdriver, netbeui, yamaha synthesizer), maar kan dat de upgrade stoppen?
Wie weet raad?

Han

Hoi Rob, welkom op PCN.

Ik heb ook geen idee hoe dit op te lossen is. Wat ik wel weet is dat het bestandje "winnt.sif" gebruikt wordt bij de installatie van windows. In dat bestandje staat waar alle onderdelen voor de installatie te vinden zijn. Kennelijk kan er iets wat nodig is voor deze upgrade niet gevonden worden.

Het enige wat ik er op google over kan vinden is dit oude topic op een forum. In dat topic wordt ook al geschreven dat een upgrade van een bestaande Win2K installatie naar WinXP niet aanbevolen wordt. Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn want je begint dan meteen met een vuile installatie. Waarom niet een verse en schone installatie van XP?
Zowiezo is het aan te raden de incompatible hardware verwijderen voor je verder gaat.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

RobD

Dag Han,
Zeer bedankt voor je snelle reactie! Het sterkt mij in de idee dat ik ofwel w2k nog maar even moet blijven gebruiken, of dat ik aan een volledige versie van XP moet zien te komen (ik heb namelijk een upgrade-versie). Ik ga niet verder naar oplossingen zoeken, want dat lijkt heilloos.
Groet,
Rob

Han

Volgens deze site van Microsoft kun je XP schoon installeren mits je de originele cd van Win2K hebt.
Je hebt dan geen volledige versie nodig van XP want samen met de Win2K en de XP upgrade cd ben je al klaar.
Zie daarvoor onder "Methode 2: Windows XP installeren op een nieuwe vaste schijf".

Ik heb geen ervaring voor een upgrade van Win2K naar XP maar heb deze methode destijds wel gedaan met een originele Win98cd en een upgrade XP cd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!