floppydisk fail

Gestart door Format Arie, 18 november 2008, 20:36:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi,
om een maat te helpen, waarvan zijn computer kapot is, ben ik er eentje van mij voor hem aan het op kalefateren.
Bij het opstarten (met W2000) krijg ik de melding Floppydisk(s) fail (40).
Ik kan de computer verder opstarten met F1.
Heb nu windows xp pro erop geinstalleerd, maar krijg bij het opstarten weer dezelfde melding. Kan hem weer laten doorstarten naar het bureaublad met f1, maar dat moet toch ook anders kunnen lijkt me.
weet iemand wat die melding inhoud en hoe ik eraf kom?
Nee...er zit niets in de floppydisk.

Han

De pc probeert kennelijk op te starten van de floppy. "Floppydisk fail" is een melding die betekent dat het diskettestation aangesloten is maar niet goed geinitialiseerd kan worden. Misschien zit de kabel er niet goed in of zit ie niet meer goed aangesloten op het moederbord. Hij kan ook kapot zijn. Als je de kabel + stroonkabeltje loshaalt van het diskettestation is de melding ook weg en start de pc gewoon door.

Kijk ook eens in de BIOS hoe de bootvolgorde staat. Zet de harddisk op 1, de cd/dvd-rom speler op 2 en de floppy dan maar als laatste op 3. De floppy gebruik je eigenlijk nog maar zelden of niet dus die kan beste maar achteraan.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

wordt alleen maar steeds raadselachtiger.
Heb in bios de volgorde veranderd. Maar veranderde niks.
Maar het meest rare is dat ik de floppy heb laten vervallen en de flatcable aan 2 kanten heb losgekoppeld, maar krijg bij het opstarten nog steeds de melding

Han

Stroomkabeltje ook losgehaald? Anders blijft de PC de diskdrive detecteren.

In het bios kun je de floppydisk ook op "disable" zetten als het loshalen van de data/stoeemkabel geen oplossing bied.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

aan floppydisk hangt helemaal niks anders meer dan raadsel.
Ik had in hardware (niet in bios) hem toevallig op disabled gezet.
Veranderde niks. Zal straks eens in bios kijken.

Han

Vaag hoor, niet aangesloten en toch herkend worden.....  :o

Het "disablen" in het BIOS moet helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Hij staat echt op disabled. Ook ik begrijp dat niet. Ach, hij moet dan maar een extra (F1) handeling doen.

Han

BIOS batterijtje is toch niet leeg? Dan moet je ook steeds op F1 drukken om door te gaan.
Dat kan je testen door een verandering aan te brengen in het BIOS, dan de pc uitzetten en na een paar minuten weer het bios in om te kijken of ie die setting onthouden heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

nee is oke. floppy staat ook nog steeds op thirth boot divice en op disabled, ondanks vele malen opstarten intussen.
Maar laten we het maar afsluiten Han. Dat F1 erbij krijgt ie ook gratis.

Han

Hij mag d'r wel mee oppassen. Tis een spook-PC.  ;D
Voor je d'r erg in hebt detecteert ie ook de PC van de buren.
Die is ook niet aangesloten, dus je weet maar nooit  ;)

Maar goed, we hebben alles wat het kan zijn opgenoemd dus dan houd het inderdaad een beetje op.
Och zo erg is dat even op F! drukken nou ook weer niet. Hij kan altijd nog proberen om d'r een andere floppy in te steken en die aan te sluiten om te kijken wat ie dan doet.

Ik sluit 'm af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!